Laitetaanko noi siivet jäisenä uuniin?
Kyllä.
Tiedän, että tässä asiassa on niin monta mielipidettä kuin on siipien syöjiäkin, mutta itse toimisin näin:
Pyöräytä siivet maizena-leivinjauhes-suolaseoksessa ennen uuniin laittoa. Siivistä tulee rapsakampia tällä tavalla. Sitten tosiaan oman maun mukaan haluamaasi siipisoosia päälle.
Itelläni uusi hyvä vaihtoehto Siipiweikkojen- tai TexasPete -soosin rinnalle on tullut Tannisen “Koukuttavan tulinen” -soosi. Tannisen soosia saa mm. kauppahallista ja useista K-kaupoista ainakin Pirkanmaalla.
Tuo Tannisen koukuttavan tulinen siipikastike on oikeasti todella koukuttava ja hyvää.
Kyllä. Texas-Pete 50/50 suhteella, mutta itse käytän ihan reippaasti VOITA. Tuo välillä kastikkeessa pyöräyttäminen on ihan hyvä kikka, mutta kaikessa laiskuudessani olen viime aikoina tyytynyt räpsäyttämään vain grillivastuksen päälle muutamaksi minuutiksi kypsennyksen loppuvaiheessa. Pelli ulos uunista, siivet lautaselle ja kunnon kastikekylpy päälle.
Tämän ketjun innoittamana lähdin suorittamaan tutkimusmatkaa. Siipiä olen syönyt aikanaan jonkin verran, mutta nyt on tarjonta lisääntynyt.
Nyt lähdetään puhtaalta pöydältä arvioimaan ja täydennän listaa, kun saadaan siivet analysoitua.
Olen sen verran herkkä, että tämän matkan kastikkeeksi valikoituu jokaisessa paikassa Medium. Siivet on, no joka paikassa siipiä.
-
Sticky Wingers, medium kastike polttelee sopivasti suupieliä. Olen innostunut ja tyytyväinen kastikkeeseen. Etikkaisuutta on, mutta ei likaa. TexasPete?
-
SiipiWeikot. Iso pettymys. Mediumkastike, ihan mauton. Ei etikkaisuutta, ei polttoa, ei edes kihelmöintiä suupielissä. Oliko näillä se legendaarinen kastike? En usko.
Pettymys. -
Hook… ensi viikolla.
-
Speakeasy… ensi viikolla.
Mä olin jo kyllästynyt siipiin, kun olin tehnyt itse tai syönyt jotain kebumestojen veteliä versioita. Ai että, kun oli nautinto syödä pitkästä aikaa maistuva siipiannos, kun muutama viikko takaperin Siipiweikoissa kävin.
Täytynee testata myös Hook ja Sticky Wingers siipien osalta tänä vuonna.
Turistit päätyivät sitten Siipiweikkoihin. Ihan hyvät oli sapuskat. Itsellä Xhot kastikkeella, vaimolla medium. Aiemmin Tampereella käyty Speakeasyssa, mielestäni hieman parempi.
Wingers on Texas Peteä, kun kaikki muutkin paitsi Weikot. Siippareiden kastikkeesta en ole tykännyt koskaan.
2H+K pubin puoli on sitten todellinen siipimekka. Sieltä saa kokin omia sooseja jotka poikkeavat radikaalisti perinteisistä. Mm. BBQ tyylinen Reggae Reggae-kastike on suorastaan koukuttava.
Tästä Siipiweikkojen kastikkeesta olen aivan samaa mieltä, ei maistu muuta kun about tabascon eri vivahteet. Ei uppoa meikäläiseen
Ihan turha huudella kastikkeiden mauista, jos syö mediumeja. Eihän niissä maistu kuin rasva.
No, ite oon aika lailla kasvanut tuohon Siipiweikkojen soosiin pienestä pitäen, mutta ei tule oikeastaan mieleen siipikastiketta, jonka jälkeen olisin ollut pettynyt. No Hakametsän Hookissa oli tämän kauden alkusyksystä jotenkin sekoitussuhde vähän pielessä (tuskin toki itse sekoittavat siellä), kun maistuivat ihan superetikkaisilta. Sittemmin tilanne korjaantunut.
Siis onhan tuolla Wingersissäkin liuta muita kuin Texas Petejä tarjolla. BBQ:t ja muut löytyy.
Onhan Texas petelläkin oma bbq, cha ja Buffalo soosit normisoosin lisäksi.
Tämän topiikin innoittamana Saarioisten 4,5 kilon loota tänään matkaan marketista. Jäiset tiput rasvakeittimeen 5 minuutiksi. Kastikkeeksi Texas Pete + VOI (itselle 50/50 ja rouvalle miedompi 1/3+2/3). On kyllä suun mukasta ja nyt vatta pystyssä sohvalla.
Joo, mutta lähinnä tarkoitin sitä, että ljpp:n viestistä sai kuvan, että Wingersin kastikevalikoima olisi vain perus Texas Peten eri tulisuusasteet.
Hauskaa kuinka tuo etikkaisuus jakaa mielipiteitä. Itse diggailen siitä kovastikin, se on jopa tuon tulisuuden kohdalla koukuttavin juttu siipikastikkeessa.
Itsellä kanssa etikkaisuus ja tulisuus on ne jutut, eivätkä mitenkää sulje toisiaan pois. Sitten löytyy sitä poppoota mikkä hehkuttaa mitä enemmän skoovillejä löytyy, vaikka maku olis kadonnu jo aikaa sitte. Jos tykkää mittailla pippeliä siinä kuka vetää tulisinta soosia, niin jättäkää ne kana raukat pois siitä sitte ja ottakaa pelkkää kastiketta.
Etikkainen ja pikku polte saa mun äänen. Hyvän kastikkeen saa myös pilattua huonoilla siivillä ja toisinpäin. Kumpaa sitä haetaan? Siipiä vai soosia?
Sanoisin, että fifty-sixty soosille. Kana on alus, jolla sitä soosia nautitaan. Joskus kokeillut eri asioissa Texas Peteä, eikä se oikein toimi kuin siipien kanssa sillä tavalla, että pärisee. Siivet ylistää soosin makua. En itsekään oikein fiilistele liian tulista, vaan se maku pitää löytyä. Siksi Texas Pete™ Hot(r) on se juttu. Se rastii kaikki mun laatikot: pistävyys, sopivan hotti ja syvä maku, joka hiipii tykö.
En söisi siipiä ilman hyvää kastiketta, enkä söisi kastiketta ilman hyviä siipiä.