SM-liigassa kokaiiniongelma?

Ehkä olen sitten ollut vain huonoissa työpaikoissa ja itse olen törmännyt vääränlaiseen porukkaan. En ole vielä siis ikinä ollut sellaisessa työyhteisössä, että ei oltaisi käytetty.

Sitten voit olla onnellinen. Joko minä pyörin väärissä porukoissa tai olen huonossa työpaikassa, mutta olen törmännyt sekä itse käyttöön ja todistanut sitä paljon.

Ja on usein tarjottu mahdollisuutta kokeilla.

Kokemukset ovat erilaisia.

1 tykkäys

Ei koskaan ole tarjottu. Ja tottakai kokemukset ovat kaikilla erilaisia, mutta ei pidä yleistää.

E. Kerran Vanhassa Montussa muuten tultiin kysymään, että onko myydä huumeita. Kai mä sitten näytin käyttäjältä. :joy:
Mutta joo, palaillaan aiheeseen.

8 tykkäystä

Aika jännä odotella paljastuksia tuon käytön laajuudesta Liigassa. Tavallaan ymmärrän kokkelin käytön urheilupiireissä koska on ihan inhimillistä haluta nollata kuuppaa välillä, ja kokkelista ei tule darraa joka heikentäisi urheilusuoritusta. Onko se kovin ammattimaista tai fiksua on sitten eri kysymys.
Lisäksi tämä keskustelu antaa varmaan suuntaa sille mikä on yleinen mielipide kokkelin vetämiseen Suomessa vuonna 2018. Siltsun pirikeissi toi kovien huumeiden keskustelun aika hyvin nykyaikaan, jännä nähdä miten esim. sponssit reagoi jos pelaajien nimiä tulee julki. Veikkaan, ettei ymmärrystä löydy.

Ps. Olen vähän pettynyt, ettei ketjun nimi ole “Lätkää ja kokkelia”

2 tykkäystä

Minulta kysyttiin kerran Helsingissä kadulla, olisiko minulla myydä bentsoja. No eipä ollut. :thinking: Piti oikein googlettaa, että mitähän nekin nyt sitten ovat. Paljon useammin pyydetään tupakkaa, jota minulla ei myöskään ole. Huumeiden tarjoajia ei ole tullut vastaan. Toki en liiku sellaisiin aikoihin sellaisissa paikoissa, että niitä voisikaan tulla.

Toivottavasti kokaiiniongelma ei ole Liigassa laaja eikä käyttö jatkuvaa. Yliannostusriskit kannattaa ottaa todesta. Oluen yliannostuksesta selviää paljon vähemmillä haitoilla.

5 tykkäystä

Porin Iso Musta:

Tiedossani ei ole yhtään sellaista konkreettista tapausta, josta ei olisi julkisesti puhuttu, mutta virheitä tekeviä ihmisiä kiekkoilijatkin ovat. Olisi naiivia ajatella, ettei huumeita käytettäisi lainkaan Suomen jääkiekkoilussa, koska kuitenkin maailmassa sellaisesta on laajasti näyttöä

Iltalehden jutusta voi päätellä, että epäilyksen alla olleella joukkueella oli 2016-17 eri valmentaja kuin tällä hetkellä.

Kokaiiniepäilyt herättivät huolen - SM-liiga otti yhteyttä Pelaajayhdistykseen, huhuja levisi: “Joidenkin seurojen nimiä nostettiin esille”

Hyvin vähän on konkretiaa jutuissa vielä, mistä johtuen harva puhuu oman käden suoraa tietoa. Hyvä jos johtaa pöydän puhdistumiseen ja valistamiseen. Käytöstä kärähtäville armotta raippaa.

Olisi mukava muuten lanseerata kohtuullisen saunakaljakäytön ja huumevastaisuuden puolesta kampanja “mökillä ei tuu darraa”.

3 tykkäystä

Ahon mukaan kyseessä ei ole Kärpät

1 tykkäys

Jännä nähdä lähteekö tästä liikkeelle sellainen ruletti, että seurat vuorotellen tulevat samalla viestillä ulos - ja sitten huomataan, että yksi seura on ollut hiljaa.

12 tykkäystä

Jos kerran Iltalehdellä on tuo seura tiedossa (?) niin en usko, että tässä kovin kauaa menee että jotakin kautta tulee esiin.

1 tykkäys

Toivottavasti ei, koska Mikki ei kommentoi.

Mutta joo, en ole varma oliko tämä Ahon ulostulo nyt hyvä vai huono asia. Eikö joku sellainen sanonta ollut, että “Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa”
Ja ei, en väitä/syyllistä ketään. Mutta itse haluaisin tässä tapauksessa Liigalta yhtenäisyyttä enkä tällaisia kommentteja, että ei meillä ainakaan…

8 tykkäystä

Itsekin samoilla linjoilla. Kun kerran kyse epäilystä ja useammallakin paikkakunnalla niin odottaisi, että kaikki vetäisivät “en kommentoi” -linjalla. En toki halua, että kaikki vain lakaistaan maton alle vaan toivon että ovat ottaneet opiksi ja alkavat elää urheilijan elämää.

2 tykkäystä

Kaveri lähetti hauskan aiheeseen sopivan poiminnan uusimmasta Iltalehdestä:

1 tykkäys

Oman imagon puhtaanapito on toki tärkeää… Eli nyt vain nopeasti jämäkkiä ja suoraselkäisiä erontekoja koko tapaukseen. (Toki vaikuttavat tosiaan ehkä hauskoilta mm. siksikin, kun on jo alkanut ilmetä, että kyse ei ole ollut vain yhden seuran pelaajista ja ongelmasta, vaikka vain yksi niistä ilmoitti.)

Hieman sellainen kyyninen luulo, että opiksi ei välttämättä oteta ja laajemmat ilmiöt eivät muutu itsestään, jos niihin ei puututa käytännössä juuri mitenkään (testaten jne.). Mutta näkeepä ehkä sitten vasta myöhemmin, mistä koko asiassa yleensä tarkemmin on kyse.

…Millään laillahan tällainen ei yllätä; ei Suomen, ja vielä vähemmän Pohjois-Amerikan osalta. Ennemmin voisi otaksua, että hyvin satunnaista on se, mitä tulee ilmi ja kuka jää jostain kiinni.

"Liiga sanoo selvittäneensä epäilyä yhdessä seurojen kanssa.

– Pelaajat, joihin esitetty epäily kohdistui, osallistuivat huumetesteihin eikä epäillyille rikkeille löytynyt näyttöä, Liigan tiedotteessa todetaan."

1 tykkäys

Kokaiinihan näkyy elimistössä vissiin ihan vaan joitakin tunteja käytön jälkeen, eli jos pelaajia ei nyt ihan suoraan bileistä roudata testeihin niin eipä sieltä mitään näyttöä löydykään. Mut ei se mitään, nyt voidaan sanoa että on tehty jotain ja unohtaa koko “ongelma”.

8 tykkäystä

Kärppien lisäksi myös HIFK:lla on nollatoleranssi.
Huolestuttavampi kommentti artikkelissa:

”KYLLÄ tämä yhteiskunnallinen ongelma on, ja isommissa kaupungeissa tuntuu liikkuvan”, nimettömänä pysyvä seurajohtaja sanoi.
Hän sanoi kuulleensa, että Tampereella liikkuisi pari kolmekin liigaa, ”jotka etsivät uusia potilaita.”

Juu, samaa mielessäni naureskelin. Perjantai-lauantai välisenä yönä pulveroit nenääsi ja maanantaina virtsatesti näyttää puhdasta.

En nyt muista minkä aineen vuoksi Karalahti “pakoili” HIFK:n vaatimaa huumetestiä 2-3 päivää? Mutta kun lopulta sinne parin päivän päästä meni niin näyte oli negatiivinen. Oli edellisenä viikonloppuna käyttänyt.

Kaikki vesiliukoiset näkyvät tuon muutaman päivän. Eli aikalailla kaikki muut yleiset huumeet paitsi pilvi.

Toki hiustestissä aineet näkyvät sitten niin kauan kunnes käytön aikana kasvaneet hiukset on leikattu pois.

1 tykkäys