Hiusnäytteessä näkyy tosiaan kauemmin. Kuten sillä saksalaisella jalkapallovalmentajalla takavuosina. Mutta hiustestiin ei taida olla mitään pakkoa tahi valtuuksia?
No mitä tuossa pitäisi sanoa? Kuultiin huhuja et käyttävät huumeita, mutta testissä ei näkynyt mitään? Olisi pitänyt joku oma Sherlock Holmes palkata ottamaan selvää vai antaa pelikieltoa huhun takia?
Pitääkö huolestua, jos pulipäät liigassa yleistyvät… no, pleijariaikaan taas parrat on muotia. Eiköhän niistä näyte irtoa yhtä hyvin? Jos nollatoleranssista tiukasti päätetään ja pidetään kiinni, niin ei muutakuin sitten vaan testataan. Muuten se jää semilöpinäksi.
En mä tiedä mitä siinä pitäis sanoa tai tehdä, mutta luulen että Liiga on ihan tyytyväinen tähän tilanteeseen eikä lähde tonkimaan paskakasaa enää yhtään syvemmältä.
Mulle jäi sellainen kuva viestistä et koska koksu häviää nopsaan elimistöstä, niin testillä ei mitään virkaa ja ei riitä sinulle ettei mittari värähtänyt.
En tiedä kuuluuko. Mutta yhdenkään urheilijaksi itseään kutsuvan ei pitäisi ainakaan laittomia päihteitä käyttää. Ja jos sellainen olisi kannattamassani ja sponsoroimassani joukkueessa niin odottaisin kyllä välittömiä toimia. Tällaisen elämäntavan ihannointi ja hyväksyminen kitkettävä kovalla kädellä.
Kenties asiassa on myös vähän muita ulottuvuuksia kuin se, mitä joidenkin yksilöiden tekemiset kuuluvat joillekin toisille yksilöille. “Ihan vilpittömästi” voisi kysyä, miten tuota voi olla joku ympäröivästä yhteisöllisestä todellisuudesta auttavan tietoinen vilpittömästi ymmärtämättä(?).
Tietty tämä homma nyt on tapetilla kun noita isoja rinkejä on kiinni saatu, mutta se että liigassa olisi kokaiiniongelma? Ei tämä mikään uusi juttu ole, porukka on nuuskinut kolaa jo vuosia. Toki näistä aina puhutaan ‘ongelmina’ julkisuudessa kun kuitenkin laittomasta päihteestä on kyse, mutta kyllähän tosiasia on se, että hyvin marginaalisesta osuudesta kaikista näistä nuhanenistä tulee seuraavia markojantusia. Joten itse olen sitä mieltä, että mitään todellista ongelmaa ei ole, vaikka asiasta näin sensaatiohakuisesti uutisoidaan.
Kuinkahan paljon tämänkin jutun yhteydessä tulee kommenttia, tyyliin:
Minulle ei ole ongelma X käyttö, koska maailmassa on muutenkin Y asiaa huomattavasti enemmän pielessä / aiheuttaa enemmän ongelmia.
Minä hallitsen X käytön ja se ei aiheuta minulle ongelmia, mutta tiedän että muilla voi aiheutua X käytöstä ongelmia.
X käyttö on vähemmän haitallista, kuin Y käyttö.
Y käyttäjien lieveilmiöt on paljon pahempia kuin X käyttäjien.
X käyttö pitäisi sallia lailla, koska Y käyttökin on sallittu.
Yleensä puolustelu voimistuu, mitä syvemmällä ollaan…
Liigan ja joukkueiden kannalta kyse on omista työntekijöistä ja kuten muillakin työpaikoilla ensimmäiseksi todennäköisesti pyritään ohjaamaan henkilö hoitoon. On ihan sama onko kyseessä aineiden X / Y -väärinkäyttö - kyseinen henkilö voi olla työpaikallaan vaaraksi itselleen tai muille / työpanos kärsii.
Huumeiden käytön “normalistointi” on todella omituinen asenne ja ilmiö jota esiintyy näinä päivinä jonkun verran. Alla lainaus Wikipediasta koskien Meksikon huumesotaa.
Kuka tuotetta ostaa niin tätä touhua rahoittaa:
Vuonna 2017 kuoli maassa virallisten tietojen mukaan kaikissa murhissa 29168 ihmistä. Tämä oli enemmän kuin murhien aiempana huippuvuonna 2011. Nyt kuoli 20.5 ihmistä 10000 asukasta kohden[37]. Tämän mukaan Meksiko olisi ollut syyrian jälkeen maailman 2. vaarallisin maa[38].
Sen verran tuli eilen tietoa, että tästä syntyy vielä iso vyyhti, etenkin Tampereella. Ja Lehterä ei ole sitten ainoa pelaaja, jonka nimi nousee tässä yhteydessä julkisuuteen. Kohta tulee lisää…
Jonne ei välttämättä tiedä, mitä nimenomaan Tampereen pintaliitoporukoissa on puuhailtu viime vuosina. Kuten sanoin, tästä kuullaan vielä ja ainakin yksi nykyäänkin liigassa pelaava herra on ollut touhuissa mukana. Diilereinä pelaajat tuskin ovat kuitenkaan toimineet.
Noita kuvaukseen sopineita pelaajia oli Liigassa viitisentoista, aika ympäri kiekkokarttaa. Jokainen joka haluaa keskenään spekuloida, niin varmasti löytää. Mutta nämä on varmastikin jo syyttömiksi todettu, kun kerta muoto on epäiltiin.