Suomen Olympiakomitea

En löytänyt Olympiakomitealle omaa ketjua, niin avataan sellainen.

Huippu-urheiluyksikön johtaja Mika Lehtimäki eroaa tehtävästään. Hän sai varoituksen epäasiallisesta käytöksestä naisia kohtaan. En ole kovinkaan tarkasti tähän perehtynyt. Ilmeisesti kyse asiattomista viesteistä.

Nyt sitten seurataan, kuka tähän pestiin nimetään. Iso paikka suomalaisessa urheilussa. Muutamat palaverit istunut Lehtimäen kanssa.

Ps. En ole saanut asiattomia viestejä! :smiley:

2 tykkäystä

Harmi homma, että miehestä paljastui tällainen puoli. Oli todella hyvä aikoinaan Ylellä yleisurheilukommentaattorina. Mielestäni on ollut ehkä koko Suomen paras urheilukommentaattori 2000-luvulla tähän asti. Suoriutumisesta tässä edellisessä tehtävässään en osaa sitten taas tarkemmin arvioida.

3 tykkäystä

Syytä täsmentää, ettei viestit olleet käsittääkseni sisällöltään asiattomia vaan suurin ongelma oli niiden lähetysaika joskus yömyöhään. Eivät sisältäneet mitään seksuaalista eikä mitään sellaista, mitä miljoonat suomalaiset nyt kuvittelevat niiden sisältäneen, kun lööpit huutavat epäasiallista käytöstä naisia kohtaan. Minäkin kuuluin siihen harhaanjohdettuun joukkoon vielä tunti sitten.

5 tykkäystä

Kuuntelin juuri tuon lehdistötilaisuuden. Kollegan kanssa tulimme samaan johtopäätökseen, että tämä on sisältänyt jotain, minkä nämä kaksi asianomaista on kokenut jollain tavalla asiattomaksi tai ahdistavaksi.

Enpä tiedä asiasta sen kummempaa, mutta tulee sekin mieleen että tarviiko niitä viestejä sitten vahdata yöaikaan. Eikö voi odottaa aamuun.

Edit. Ja Olympiakomitean paikat uusjakoon. Siellä on aika passiivisia jäseniä. Kunniavirka?

Onko jossain jutussa sanottu, että lähetysaika oli suurin ongelma?

Lehtimäki itse hiukan vieritti siihen suuntaan, että kun hän on yöllä viestitellyt ja blaablaa.
Pelkkä ajankohta ei kyllä häirinnän määrettä täytä, on siinä oltava muutakin.

3 tykkäystä

Tässä on kyllä outoja juttuja. Ylehän tämä skuuppas. Eli asia oli sovittu talon sisällä ja Lehtimäki saanut varoituksen. Onko joku sieltä sisältä vihjannut tästä Ylelle? Sitten se on kaivettu esille.

No totta helvetissä on. Ei näitä hyvävelikerhojen saunasopimuksia muuten saa kriittisen tarkastelun alle. Edelleen. OK on verovaroin pyöritetty pulju.

1 tykkäys

Toivoisin, että viestien sisältö ja kaikki muutkin tässä asiassa osallisena olevat tulisi julkisuuteen. Tässä menee yhden ihmisen ura ja tulevaisuus vessanpöntöstä alas.

1 tykkäys

Kaikkien oikeusturvan kannalta olen samaa mieltä. Tämä olisi pitänyt tehdä alun perin laajemmilti OK:n sisällä ja jopa mediaankin julkiseksi. Sen jälkeen päätökset jatkosopimuksista. Nyt tämä on vapaavuorten ja salosten hähmäisyyden vuoksi lakaistiin maton alle. Ei toimi enää 2020.

2 tykkäystä

Itanilta asiallista tekstiä.

En ymmärrä. Miksi viestit julkisuuteen? Miksi kaikki asianosaiset nimillään esiin?

Ei minun eikä Hentun Liisan tarvitse tietää viestien sisältöä eikä vastaanottajia. Miksi ihmeessä?

1 tykkäys

Avoimuudesta yleensä puhutaan. Itse olen liikunta- ja urheilualalla töissä.

Ja minä olen tehnyt töitä muutaman kymmenen lajiliiton kanssa.

Sisältö ja vastaanottajat eivät ole ”avoimmuuden” nimissä olleellisia kenellekään.

Lehtimäki on munannut. Se tuli esiin ja saa riittää.

Kun nyt olisivat kertoneet viesteistä ja niiden sisällöistä vaikka edes OK:n hallitukselle. Ja jos mahdollista niin testanneet eettisessä lautakunnassa onko jatko mahdollinen.

1 tykkäys

Varmasti näin. En puolustele häntä tai muita, koska oma tietämys asiasta ei riitä siihen. Jos olisi tietoa, olisi helpompi asiasta puhua. Lehtimäkeä en henkilökohtaisesti tunne. Muutaman kerran istunut samassa palaverissa.

Asianomaiset olivat sopineet ja se oli ok heille. Sitten tämä pomppasi uudelleen esille.

Tuon tapauksen ovat kaiketi jollain tapaa sopineet. Mikä on sitten ollut eri osapuolten mahdollisuudet vaikuttaa, kun toisella osapuolella vapaavuoret ja saloset tukena. Mutta lähinnä jatkosopimus tässä tulee outoon valoon?

1 tykkäys