Näille ääni täältäkin.
Nämä on muuten mun ostoslistallani, kun hyvä väli tulee. Ja törmään näihin. Lähi-Prismassa ei ole. Muutenkin aina pitää koeajaa uudet [kiinnostavat] lastumaut, kun niitä maailmalle tulee. Citymarket on yleensä hyvin hereillä uusien makujen lanseerauksessa. Prisma tulee yleensä vähän jälkijunassa.
Tänään hyllyllä tuli mieleen, että uusista mauista “Grilled Cheese” on melkoinen aivopieru Taffelilta. Jos @Fever kyllästyi SC&O-juustonaksuihin ensimmäisen kourallisen jälkeen, “grillattu juusto” on tylsää heti ensipuraisusta. Ei niinku mitään nyansseja. Ja maku on juuri mitä pussissa lukee.
Noi teemasipsit ei oikein muutenkaan toimi. Esim. pizzalastut, ei perkale. Laysilta olen joskus ostanut “voinen patonkin” -makuisia sipsejä. Ihan kamalaa.
Bongasin myös, että Nacho Ballsien mukana tulee naksumiesheijastin. Tiedoksi kaikille hardcore-päille.
Niin ja en ostanut vinegar-sipsejä.
Tossa joku jannu testaa Cheese Puffseja. Törmäsin Youtubessa joku aika sitten ja sain kipinän ottaa itsekin testiin.
Hah. Löysin ensimmäistä kertaa Taffelin Ranchin pikkupussissa. Tarttuihan se matkaan.
Olen muodostanyt mielipiteen. Etikkasipsit on hyviä, vaikka vievätkin jostain syystä tunnon kielestä suurissa määrin. Jatkoon.
Muistelisin, että vinegar-sipsien kanssa sopii Estrellan Holiday-dippi.
Muita omaan makuun istuvia dippi–sipsi-komboja:
-
Estrellan Manhattan Sourcream & Onion -dippi + Estrellan Sourcream & Onion -lastut
– Toisiaan korostava yhdistelmä. SC&O kuulostaa dippinä aika kamalalta ajatukselta, mutta on oikeasti dippien kuningas. Varsinkin Taffelin SC&O on jumaltason kamaa. -
Taffelin Ranch-dippi + Taffelin Bravo-sipsit
– Bravo-lastuissa on mukava pistävä maku, varmaan chilin ja sourcreamin yhdistelmä. Aivan loistava kombo, vaikken Ranch-dipistä niin välitä. -
Taffelin Jumbojuusto Bacon & Cheddar -juustonaksut + Taffelin Nacho Cheese -dippi
– Kuka nyt juustonaksuja dippaisi? Minä ainakin. Nacho Cheese -dipin tilalla oli joskus toinen dippi, jota en nyt saa päähäni. Siinäkin oli nachon makua, mutta lopputulos oli tomaattisempi. Se oli parempi yhdistelmä, mutta dippiä ei ole tehty moneen, moneen vuoteen. -
Estrellan Manhattan Sourcream & Onion -dippi + Estrellan Ranch & Sourcream -sipsit
– Hyvä yhdistelmä.
Dippimarkkinoille on tullut lähiaikoina jänniä makuja:
- 3 sipulia (Taffel)
- Cola & BBQ (Taffel)
- Roasted Onion (Estrella)
Estrellalla oli myös Bearnaise-dippi. Niinku mitä?
Mustapippuri on ollut yllättävän eksoottinen maku Suomen markkinoilla. Taffelkin on hieman kipuillut mustapippurin kanssa. Taisivat tulla markkinoille Grande-sipseillä, joissa oli lisäksi makuna sourcream. Se maku kuitenkin katosi jossain kohtaa hyllyiltä.
Pienen tauon jälkeen ja aika äskettäin toivat mustapippuri & sourcream -makuiset, vohvelileikatut Waffel-sipsit. Vähän paksumpi lastumalli on ihan hauska. Saman sarjan cheddar & paprika on kokeilemisen arvoinen myöskin.
Testasin Taffelin “Salt & Pepper” -sipsit. Ihan jeppiskamaa, jos tuota makuyhdistelmää halajaa. Sen verran perus kuitenkin, että ilman dippiä menee vähän jauhamiseksi.
Tänään on pakko ostaa illaksi kotiin sipsejä. Joko voiton kunniaksi tai pehmentämään tappiota.
Roasted onion Estrellalta ja Taffelin bacon&cheddar juustonaksut maistuu täällä. Tänään otin testiin Sourcream&onion cheesepuffsit.
Ovat aika ylivoimaisia omassa kategoriassaan. Menee hujauksessa pussukka.
Ostin paljon parjattuja etikkasipsejä VAHINGOSSA pari viikkoa sitten, ja tuo pussukka löysi itsensä roskiksesta ensimmäisen sipsin jälkeen. Se oli ensimmäinen kerta ikinä kun sillai kävi.
Liiteristä just ostin Taffelin megapussukan suola & pippuri sipsejä 2.30€ hintaan. Kylkeen otin pari kermaviiliä ja teollista dippimaustetta. Täytyy rouskuttaa illan peliä katsoessa.
Pakko pistää tähän ketjuun pieni mainos (ei maksettu). Kokeilkaa joskus sellaisen äijän kuin kuivalihakundi.com valmistamaa kuivalihaa. Takaan että maistuu! Suomalaista, käsityönä valmistettua ja paljon eri makuja. Terveellistä naposteltavaa. Joo ei oo ihan halpaa, mutta laatu maksaa, näinhän se on kaikissa asioissa.
Yrittäjäukkeli oli joskun Leijonan luola -ohjelmassa ja siitä bongasin. Suosittelen todella lämpimästi.
Mä koeajan tänään noita Lidlin omia paskeita. Tai minkä merkkisiä noi nyt on.
Etikka ja joku deep fry joku. Kerron kokemuksista joskus myöhemmin.
Pitkään pyörin marketin hyllyllä Kokkolassa ja päädyin vähemmän yllättäen taas pähkinöihin.
Pähkinät ehdottomasti. Maukkaita sipsejä saa juureksista, 10 vuoteen en ole sipsejä ostanut. Pähkinöitä meneekin sitten monenlaisia ja eri muodossa ja lähes joka päivä.
Mä aina välillä hairahdan sipseihin, onhan ne hyviä.
Mutta pähkinät on minun juttu.
Välillä myös uunissa tehdyt, öljytyt, maustetut, juurekset toimii. Esim. punajuuri, porkkana jne. Jos ei ole aikaa itse tehdä, niin 9/10 menee pähkinöiden puoleen.
Joo mä bongasin kans lähi-Lidlistä uutuutena näitä etikkasipsejä jonkin aikaa tämän ketjun etikkasipsikeskustelun jälkeen. En ole niihin kajonnut kaupassa enkä aiokaan.
Hah! Melkoinen antikliimaksi viestisi loppu. Come on, join the dark side.
Punajuuri on mun suosikki, makeus ja suolaisuus yhdessä on tosi hyvää. Porkkana nyt menee missä muodossa vaan.
Kyllähän minäkin sipsejä syön jos eteen tuodaan, ei voi olla syömättä. Mutta yritän välttää.
Komppaan. Jossakin noita maistateltiin ja testasin habanerojerkyä, oli pirun hyvää. Hiljattain ostin savuversiota ihan kotiin ja kyllähän se oli oikein suun mukaista kylmällä virvokejuomalla huuhdottuna.
Illan pelin kunniaksi päädyin itsekin sipsihyllylle tänään, tällä kertaa kokeilussa Chipventuresin Chili Verde -pussukka ranch-dipillä.
Yksi mieltä rassannut asia on ollut se, miten muut dippi-ihmiset suhteuttavat kermaviilin ja sipsien määrän. Eli kuinka ison määrän sipsejä yhteen normaaliin kermaviilipurkkiin tehty dippi teillä kestää? Vastaa lähin:
- 50 grammaa
- 100 grammaa
- 150 grammaa
- 200 grammaa
- 250 grammaa
- 300 grammaa
- 350 grammaa
Noissa Jerkyissä mua häiritsee, kun niihin lisätään sokeria, niin näissä kuivalihakundin kuin jenkki versioissakin, tarkoituksena saada lapset koukkuun. Namibiassa asuneena biltong voittaa Jerkyn 100 - 0 ja onneksi yksi kaveri sitä tekee välillä. Poron kuivaliha on todella hyvää, mutta on sitten arvokastakin.