Mulla on ollut pari vuotta Huawein GT2e, tämä tuli aikoinaan valittua pelkästään kahdesta syystä akunkesto ja piti löytyä kamppailu hommat urheilulaji valikoimasta. Akku kestää noin viikon ja muutenkin pelannut ihan ok. Tämä kun menee vaihtoon niin seuraava on luultavasti joku GT3:n versio
Itsellä ollut nyt puolitoista vuotta Suunto 3 fitnes kello. Kello on osoittautunut varsin päteväksi. Parasta siinä on kestävyys. Se on minulla aina kädessä. Myös esim saunassa. Töissä kello altistuu myös koville läpötiloille ja likaisuudelle. Mutta mitään vikoja ei ole ilmennyt. Eli perus kello hyvällä kestävyydellä. Hinta taitaa nykyään olla jossain reilun satasen kieppeillä.
Minulla on tämä sama kello ja olen myös tykästynyt. Urheoilutiloissa ei ole ollut samoja ongelmia kuin Polarin (olikohan M430) kanssa aikanaan (sykkeet katoaa kesken treenin yms…).
Olen ollut suhteellinen kriittinen Polar-kellojani kohtaan (M200 ja sitten Ignite) ja lähettänyt sinne tulikiven katkuista palautettakin (heidän softaosaaminen ei riitä), mutta urheilukellot on edelleen asia jossa suosittelen suosimaan suomalaista. Hyvin harvassa on “kotimaiset” kulutuselektroniikan tuotteet tänä päivänä.
Ostakaa siis Suunto tai Polar.
Suositaan suomalaista tottakai.
Minulla oli aikaisemmin Suunto. Kellon koko kehitti juostessa myös hauistani, sovellus oli sanalla sanoen surkea. Polarista ei ole kokemusta.
En tunne Suunnon malleja enkä ole koskaan käyttänyt niitä. Randomilla katsoin että Suunto 5 Peak painaa 39g. Oma Polar Ignite näköjään 35g.
Tiedän kyllä että Suunnolla on ainakin ollut myös möhkömalleja, mutta nykyään myös naisillekin kelpaavia sirompia.
Ja mitä Polarin appiin tulee, niin toivoisin merkittävää lisäpanostusta softaan ja mittausten analytiikkaan.
Itse käytän lähinnä
- Juoksussa aikaa
- Kiekossa maksimisykettä
- Värinäherätystä joka aamu
- Bonus: Jos on epäilyksiä että on sairas tai sairastumassa niin yösykettä
Polarin Pacer on ollut nyt käytössä noin 4 kk. Pelkästään hyvää sanottavaa toistaiseksi tästä. Valovuoden edellä edellistä M430 mallia, joka oli edellinen kelloni
Hinta maltillinen 199€ perusmallilla ja sillä ainakin itse pärjännyt. Pro ollut 299€.
Päälajina itselläni juoksu, mutta muitakin lajeja tulee touhuttua (salibandy, sali, pyöräily, hiihto(vielä testaamatta tässä lajissa).
Kestävyyslajeissa rannemittaus on parhaimmillaan. Voimailussa se nukkuu ruususen unta ja intervalleissa on myöhässä.
Polarilla on vuosien data minun kuntoilustani, mutta sitä ei hyödynnetä mitenkään. Siitä voisi vetää vaikka mitä analyyseja, pitkällä ja lyhyellä aikavälillä. Tämä on asia joka ärsyttää kun potentiaalia ei hyödynnetä.
Nuo toivomasi löytyy esim. Garminista. Pl. tuo bonuskohta.
Tarkoitus ei ollut missään nimessä polkea suomalaista, mutta kokemuksesta osaan sanoa, että Suunto ei ole kyllä ensimmäisenä listalla.
En täysin tyytyväinen ole myöskään Garminin sovellukseen, mutta kello itsessään on se mistä pidän. On myös mahdollista hommata näyttösuojaa kellolle. Itse käytän tuota suojaa varsinkin rasteilla.
E. Unihommat löytyy myös tuosta Garminista.
En ole arvostellut Garminia. Olen kuullut niiden omistajilta enimmäkseen hyvää.
Nostin vain tuon kotiinpäin vetämisen tulokulman esiin, varsinkin kun ahtaita aikoja on edessä
En tuollaista epäillytkään. Kotimaisen minäkin hommaisin nyt mikäli sovellus ja itse kellot olisi fiksuja. Tuotteet pitää olla kunnossa.
Näinhän se menee, vaikka tuo rannesykemittauskin on ottanut harppauksen eteenpäin M430 vs Pacer. Omat intervallit on vetoja min 400 metriä - max 3 km ja niissä tuo toimii hyvin. Salibandyssä huomaa viiveen kun ”vedot” on joitain kymmeniä metrejä.
Dataa tosiaan on tullut itsekin jaettua vuosia, mutta nyt kun miettii niin ei sen hyödyntämistä juurikaan missään näy.
Edesmennyt @Vekki-Keke näytti minulle rannemittauksen ja sykevyön eron jääkiekossa. Molemmissa komeaa sahalaitaa, mutta vyöllä paljon terävämpi. Juttelin asiasta myös SM ringettejoukkueen taustahenkilön kanssa ja samat havainnot - ranne liian epätarkka jos intervalleja haluaa tutkia.
Kesällä kävin sprinttailemassa ylämäkivetoja ja siinäkään ei herkkyys ranteesta riittänyt.
Kannattaakin hommata se vyö mukaan, vaikka on rannemittaus. Tuosta mainitsin edellä.
Suunnon vanhat kärkimallit oli isoja ja painavia, nykyiset (Peak) on paljon sirompia ja tyylikkäämpiä. Suunnolla myös sekoiltiin oma aikansa päällekkäisten softien ja alustojen kanssa joka väistämättä söi resursseja ja aikaa. Nykyinen mobiilisovellus on tosi hyvä ja monipuolinen. Uusia ominaisuuksiakin näyttää tulevan ihan hyvällä tahdilla.
Suunnon tehdas ja kehitys on Vantaalla mutta omistus nykyisin Kiinassa. Jos ei häiritse sijaintitietojaan lähetellä Kiinaan niin ihan soivia pelejä. Itse siirryn tuon takia seuraavassa kellossa toiseen merkkiin.
Tuo Suunnon “möhköily” sekä kahden eri sovelluksen kanssa taiteilu ajoi minut pois Suunnon suunnalta. Hyvä jos hommat menneet parempaan suuntaan.
Niin se valitettavasti menee, että ei ole pahempaa asiakasta kuin menetetty asiakas.
Kyllä riskimpi kaveri pystyy tuon painosen kellon juuri ja juuri kantamaan.
Itsellä on ollut Polaria, Garminia useampiakin koska oli aikanaan paras “vedessä”. Nyt on ollut pari Suuntoa ja ovat kyllä hel…tin hyviä. Ranteesta sykkeet ja kaikki herkut löytyy.
Garminin 7 tällä hetkellä käytössä ja vaikea keksiä parannettavaa. Tiedot menee samantien tiedostoihin josta voi katsella tuliko harjoituksessa rötväiltyä. Tosin akkua pitää latailla ahkerasti.
Mun Samsung galaxy active 2 lähti näyttö irti 2v jälkeen. Dna 3v lisätakuun turvin huoltoon jossa se korjattiin kuukauden. Sit kun oli valmis, Dna ei suostunut maksamaan korjausta, vaan hyvittivät kellosta 169€. No hyvä sekin, mutta jouduin odottaan 1kk että saan ostettua uuden kellon.
No päädyin sit luottamaan Samsungiin edelleen, katsotaan miten uusi kestää. Ostin Samsung galaxy watch 5. Elokuussa julkastettu uutuus. Alennusten ja hyvityksen jälkeen jäi 150€ maksettavaa. Mutta ihmetykseni oli suuri kun laitoin kelloa laturiin. Siinä oli magneetti laturi, jossa johdon päässä usb-c liitin, mitä helvettiä? Missä toi on tarkoitus ladata? Miksei voi olla usb? Nyt pitää ostaa joku verkkovirta laturi missä on tuo usb-c…
Tai sitten hankit A:sta C:en adapterin. Mulla oli sama homm Polyn konferenssi kaiuttimen kanssa
Lataako yhtä nopeasti adapterilla, ettei tule pullonkaulaa?