Tampereen Kansi ja areena, rakennusvaihe (-5.12.2021)

Mun mielestä on aika erikoista, että siellä areenan julkisivussa on todella isolla Lapland Hotels Arena. Miltei saman kokoisena kuin Nokia Arena.

1 tykkäys

Juurikin tämä. Istun sivulla kulman vieressä ylimmällä rivillä ja edessä istuvien päät on tiellä… ISO miinus, ettei peliä pysty seuraamaan edes yläriveiltä hyvin. Parvelta näki pelin eilen erittäin hyvin.

1 tykkäys

Puuttuu käytäviltä kellot; paljonko erätaukoatai peliä jäljeää

Käytävissä ei mitään äänimerkkiä ennen erän alkua?!

A käytävällä a1-a7 ei ruokapaikoissa kahvia myynnissä ja kahvia myydään vain yhdessä irtomyyntipaikasa

Samperin tunarit

Toisaalta Lapland Hotels Arena on suurimpia toimijoita Nokia Areenalla - olisiko Hotellille toinen nimi ollut vähemmän hämäävä? Lapland Hotels Kuksa tai Poro?

2 tykkäystä

Ei muuta kuin laittamaan asiallista toivetta kehitysehdotukset -ketjuun.

Tässä puhutaan asiaa. Juontajia ei tarvita lätkäpelissä ja yleisöä ei tulisi käskyttää. Olen samaa mieltä että meidän Topilla menee pahasti överiksi. Korvia särkee kun huutaa kurkku suorana.

13 tykkäystä

Omia pieniä hajatelmia molemmat pelit käyneenä. Ensimmäisessä pelissä istuin alakatsomon kulmassa ja toisessa yläkatsomon päädyssä keskellä.

  • Halli oli omasta mielestä todella upea. Porukkaa oli paljon ja ruuhkia tietysti syntyi, mutta omasta mielestä kaikki pelasi vessoista ravintoloihin oikein hyvin.

  • Sisääntuloissa ei kumpanakaan päivänä ollut mitään ruuhkia silloin kun itse halliin tulin. Poistuminen alakatsomosta oli todella nopeaa. Yläkatsomosta poistuttaessa ruuhka kerääntyi portaikkoon. Ei sekään kauan kestänyt ja 10 minuutissa oltiin ulkona.

  • Alakatsomo on melkoisen loiva, mutta ainakin toiseksi ylimmältä riviltä ei edellä istuvien päät tulleet pelin tielle edes juniorin mielestä, jonka edessä istui aika pitkä mies. Yläkatsomo on jyrkkä, mutta omaksi yllätykseksi edellä istuvan pää tulee siellä tielle. Pienempi juniori oli tämän päivän pelissä mukana ja hän joutui seisomaan, että näki päädyn tapahtumat. Istuimme yläkatsomon rivillä 5.

  • Alkushow:t olivat tasoltaan aika samanvertaiset molemmilla joukkueilla ja tuosta on hyvä lähteä kehittämään. Tapparalla oli edes yritystä saada aikaan otteluTAPAHTUMA 2h ennen peliä alkaneilla paitatykeillä ja juonnoilla. Ilves ei ollut tehnyt tapahtuman eteen yhtään mitään. Sara esitteli pari fanituotetta ja jakoi parit lahjakortit, se oli siinä.

  • Isoin huoli on tällä hetkellä seisomakatsomosta. Se on ottelutapahtuman ja fanikulttuurin kannalta aivan välttämätön. Jos katsomorakenteet ovat nuo, niin nykyisellään suunniteltu seisomakatsomo ei yksinkertaisesti tule toimimaan. Katsomo on sen verran loiva, että seisojien takaa ei tule näkemään edes ylimmiltä riveiltä. Joko koko katsomo seisoo tai istuu, välimallia ei ole. Tuo katsomo tarvitsisi seisomakatsomolle “kuopan”, jotta se ei peittäisi takana olevien näkökenttää. Nyt on vaikea yhtälö Tapparalle selvitettäväksi ja toivon todella, että jokin toimiva ratkaisu tähän löytyy.

2 tykkäystä

Kestikö penkit lauantain pelissä?

Itse en ongelmia havainnut penkkien suhteen. Sen verran jäi tähän liittyen edellisestä viestistä sanomatta, että jalkatilojen ero alakatsomossa ja yläkatsomossa on merkittävä. Alakatsomossa jalkatilaa on todella hyvin, mutta yläkatsomossa melko heikosti. Oma takamus sopii Areenan penkkeihin paremmin kuin Hakametsän.

En sanoisi, että todella hyvin. Alakatsomossa istun ja mittaa on 189cm, mahtuu ihan ok, mutta jos joku haluaa kulkea edestä niin pakko nousta seisomaan, muuten ei mahdu.

Katotaan tiistaina kun vierustoveri ehtii peliin myös, hänellä mittaa 196cm.

Suomalaiset ei osaa toimia yleisötapahtumissa ja julkisilla paikoilla. Tärkeintä on jäädä portaiden tai myyntipisteiden eteen tukkeeksi, kunhan vaan on keskellä käytävää. En oikein ymmärrä miksi niinkin yksinkertainen asia kuin sivuun siirtyminen on täällä niin kauhean vaikeaa. :slight_smile:

8 tykkäystä

Olen samanmittainen kuin sinä ja ero Hakametsään ainakin omalla paikalla oli merkittävä. En tiedä onko sitten eri paikoilla alakatsomossa paljonkin eroja.

1 tykkäys

Ei kai pituudella ole merkitystä, vaan paksuudella.

1 tykkäys

Voihan niillä olla, kun niitä paikkojakin lennosta poistuu ja ilmestyy uusia.

Tässä tapauksessa itseasiassa meidän pitää ehkä vaihtaa paikkoja, kun huomattavasti rotevammalla kaverilla on se käytäväpaikka ja siinä onkin nyt se kaide eli se mun käytävä+1-paikka lienee väljempi, kun itse olen vesiheinä.

Sitten katsomo on hyvin mitoitettu. Tulisi aivan mahdottoman loivat katsomot, jos jokaisen penkkirivin eteen pitäisi tehdä vielä kulkuväyläkin. Jalkatilaongelmia ei mulla yläkatsomossa ollut, mutten osannut tällaisena keskivertomiestä jonkin matkaa lyhyempänä sellaisia edes ajatella.

Käytäväruuhkia olen joskus ehdottanut taklattavaksi kiskajonojen ohjauksella. Maalia tai teippiä maahan reitille, jota pitkin jonon tulee kulkea. Sillä tavalla ei tulisi käytävän tukkivia käytävään nähden poikittaisia jonoja, jotka muodostavat hidasteita ja pullonkauloja. Jonon tulisi mieluummin suuntautua käytävän suuntaisesti tai jopa mutkitellen käytävän suuntaisesti.

6 tykkäystä

Me ihmeteltiin vähän kaverien kanssa myös tuota, että parvella istuttiin olkapäät yhdessä. Tiivis tunnelma jos ei muuta.
Parvelta näki kyllä pelin loistavasti, ainoastaan jos edessä istuva nojasi eteenpäin, meni jää peittoon.
Mediakuutiolle näkyvyys taas oli huono kattorakenteiden, valaistusstrussien ja viirien ollessa tuolla D-puolella tiellä. Viirit pitäisi varmaan laittaa kuution molemmin puolin niin kuin Hakametsässä ja ylemmäksi, jottei ne peitä näkyvyyttä.

1 tykkäys

Mä luulen, että käytäväruuhkat ainakin jonkun verran helpottaa, kun ihmiset ymmärtävät, että sen peruslagertuopin saa lähes jokaisesta myyntipisteestä niin silloin ei tarvitse pakkautua esim. siihen sportti baariin jonottamaan.

Aiemmin oli puhetta että tämä viirikisko oli vain show-elementti avausviikonloppuun - ei loppusijoituspaikka.

5 tykkäystä

Areenan esteettömyys pyörätuolikatsojan näkökulmasta.

4 tykkäystä