Tappara-aiheiset Wikipedia-artikkelit

Huomasin, että englanninkielinen Wikipedia väitti Tapparalla olevan 14 Suomen mestaruutta. Ei väitä enää. Muilla kielillä asia olikin jo ymmärretty oikein. Tein samalla muutakin ehostustyötä englanninkieliseen artikkeliin. Parantamisen varaa eri artikkeleissa on yhä, joten jos (kun) on kesälomilla tylsää ja sataa, siinä yksi projekti innokkaille.

14 tykkäystä

Listaa artikkeleista:

Yleiset

Tappara.co
Tappara
Tammerfors Bollklubb
Tampereen jäähalli
Tampereen monitoimiareena

Pelaajat

Timo Jutila
Pekka Marjamäki
Kalevi Numminen
Janne Ojanen
Jukka Peltola
Timo Susi

1 tykkäys

Tehkää joku jotain tolle Jukin kuvaukselle. “Pelaa useimmiten tasakentällisissä alemmissa ketjuissa kärkikarvaajana” kuulostaa ihan saakelin tyhmältä, ja JA:n pelaajakortti on ihan paska lähde.

E: joo, varmaan parempi linkittää ne noin.

Hienoa työtä. Hattu korkealle!

Onko Domi itse tehnyt tuon tsekin kielisen version vai onko @Armas kiristänyt paikallista kiekkosankaria kirjoittamaan sanelusta tai jopa itse kirjoitellut :joy:?

4 tykkäystä

Kuka lie tehnyt. En kehtaa ottaa kunniaa tuosta, ei riitä ihan kielitaito. :smiley:
Varsinkin kun tuo artikkeli sanoo, että meillä on 14 mestaruutta - pitäisiköhän mokomaa oikoa.
Itse Dominikin artikkelissa on hauskoina yksityiskohtina lempinimet Hakametsän Hašek ja jopa Rakoviina.
Eipä tuosta jälkimmäisestä kai auta nipottaa, vaikken minä siitä tykkääkään. Niin ne lempinimet vaan liimautuu.

2 tykkäystä

Oli pikku puute Wikipediassa, joten tartuin toimeen ja loin uuden artikkelin. Saa täydentää asioita, mitä unohdin!

Olen myös satunnaisesti täydennellyt joitakin Tappara-aiheisia artikkeleita.

20 tykkäystä

Tein vaikka kiellettiin. Eli painoin Wikipediaan Tapparan 50-luvun kausista Jääkiekkolehden kausiopas-tyyppisiä paketteja. En ole noita vielä ihan insinöörintarkkuudella tsekannut ja jotain tulos yms. puutteita noissa on. Jos saan jonkun kätevän scriptin kehitettyä niin tarkoitus olisi lisäillä noihin vielä “ottelupöytäkirjat” mahdollisuuksien mukaan.

10 tykkäystä

(Siirsin viestisi pienistä kysymyksistä tänne.)

Aika siistiä! Wikipedia on ihan pätevä ja luonnollinen alusta noiden julkaisemiseen. Ilveksellähän on jo valmiiksi vastaavat kausikohtaiset artikkelit Wikipediassa vuosista 1950-1955 esim tämä. Lisäksi on vuosikymmenartikkelit 30-luvusta ja 40-luvusta.

1 tykkäys

Wikipediassa Hakametsää koskevassa paketissa ei ole vielä Lehtosta lisättynä.

1 tykkäys

Näköjään joku on sen päivittänyt sinnekin. Päivitin itse äsken Tappara Hall Of Famen ajan tasalle Tapparan artikkeliin.

5 tykkäystä

Tapparan englanninkielisessä Wiki-artikkelissa oli taas :cat: käynyt pissailemassa. Arvaatte varmasti. Palautin artikkelin vastaamaan historiallisia tosiasioita.

20 tykkäystä

Tällaisen tein tänään, kuka tahansa voi laajentaa jos haluaa:

5 tykkäystä

@TapparaMies sinusta on näköjään tehty Wikipedia-artikkeli muutama päivä sitten. Artikkelin merkittävyys näköjään kyseenalaistettu. :thinking:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Antti_Kalervo_Kangas

Kangas on Tapparan kannattajaryhmä Sinioranssien rumpali ja sen hallituksen jäsen. Hän oli katsonut maaliskuuhun 2020 mennessä yli 500 perättäistä Tapparan kotiottelua Hakametsän hallissa kunnes putki katkesi koronaviruspandemian vuoksi.

1 tykkäys

Juu eihän Antti käynyt vierapeleissä ollenkaan. :face_with_hand_over_mouth:

2 tykkäystä

En tiiä pitäiskö olla huolissaan vai ylpeä siitä, että on tuonne päässyt. Mitään hajua mulla ei tästä ollu ennen @Bilbo n viestiä

12 tykkäystä

Harvalla julkisuudenkaan henkilöllä on noin paljon lähteitä listattuna omassa artikkelissaan, jonka pituus on noin vähäinen :smiley: Luulen, että faktat on ainakin kunnossa xD

1 tykkäys

Nyt tuo artikkeli on näköjään poistettu Wikipediasta “epämerkittävänä”. :thinking:

1 tykkäys