Tappara sosiaalisessa mediassa

Facebook, Instagram ja Threads on META:n luomia sosiaalisen median alustoja (Zuckerbergin valtakuntaa siis).

Tosiaan jos tuon Threads tilin luo niin että kytkee instagram tilisi Threadsiin (jota se ehdottaa ensisijaisesti kun luo tiliä) niin käyttäjänimeä ei voi vaihtaa ja se on sama kuin instagramissa :+1:.

1 tykkäys

Joo, mutta koska kummatkin palvelut omistaa todellinen kusipää, niin Threads-tilin poisto ei taida onnistua kovin helposti ilman, että lähtisi Insta-tili samalla.

Menkää sinne Blueskyhyn mielummin.

Joo, tiedossa on Instan ja Threadsin kytkös. Olikohan niin, että tuo Threads on Instan kehittäjätiimin virkkaama alusta.

Ja Metan tyyliin, Threads myös ottaa paljon - you are the product.

En oikeastaan näe mitään mieltä vaihtaa X:sta Threadsiin. Jos Meta ei ole itsellesi ongelma, niin sama se sitten on pysyä Elon Muskin kelkassa.

Palvelu nimittäin haluaa älylaitteen käyttäjältä paljon henkilökohtaisia tietoja, kuten tietoja käyttäjän selaushistoriasta, maksutavoista, sijainnista ja yhteystiedoista.

Sinne tarvitsee jonkun inviten ja ainakaan itse en ole moista saanut

@ljpp Meta ei ole ainakaan avoimesti “antimedia” ja Venäjän hyökkäyssodan (sala)kannattaja. En kyllä silti Threadsiinkaan mene, Blueskys kyllä kiinnostelisi.
Twitterin olen itse sovelluksena poistanut, tili vielä löytyy jos joskus koneella sattuu olemaan ja joku video/ketju kiinnostelee.

Tälläkin palstalla oli jossain yleisessä some-ketjussa käyttäjiä, jotka noita toisilleen jakoivat. Kutsujahan putkahtelee jollain aikavälillä olemassa oleville käyttäjille jaettavaksi.
Suosittelen halukkaita tekemään oman ketjun kutsuille, jotta kaikki tämän palstan halukkaat pääsevät sisään. Itse en kuulu heihin.

4 tykkäystä
67 tykkäystä

Taas propsit somelle. :grinning:

78 tykkäystä

Ja kohta on itkua ja parkua ja taas ollaan pahoittelemassa.

31 tykkäystä

Onko Aki Näykki ylemmässä kuvassa?

11 tykkäystä

Mennään kyllä riskialueella ja tässä voi kyllä näpäytystä tulla takaisin :smiley:
Itse tykkään tästä kuittailusta, vaikka vähän väsyneitä AI-kuvia käytetäänkin. Toisaalta AI-kuvien kanssa alemmassakin kuvassa on varmistettu, ettei yhtään lasta ole vahingoitettu tätä tehdessä :crazy_face:

12 tykkäystä

Kyllähän se kolmosen keskellä näyttäisi olevan🤔

2 tykkäystä

Oho, niinpä näkyy! Mun moka.

40 tykkäystä
4 tykkäystä

Tais osua ja upota Ilveksen somehannuun

Mihins tuolla viitataan?

18 tykkäystä

Hyvin onnistui, kun naapuritkin jakavat tuota :sweat_smile:

23 tykkäystä

Tämä onkin itse asiassa ihan mielenkiintoinen kysymys. En ny halua tätä alkaa paisuttelemaan, mutta sanojen ”naapuri” ja ”propaganda” yhdistäminen saattaa tässä maailmanajassa olla eri tavalla monitulkintainen ilmaisu kuin alunperin oli tarkoitus. Tai jos oli tarkoitus, niin somehannun pannu meni jumiin hankalassa kohtaa.

No joo, otetaan leikkinä ja huumorina ja mennään eteenpäin hyväntahtoisen naurun kera.

6 tykkäystä

Huonoa huumoria, Kummola jyrähti.

Onhan huumori nykyään varmasti kirjavampaa kuin Kalen nuoruudessa 95-vuotta sitten.

43 tykkäystä