Tappara sosiaalisessa mediassa

Istuu erinomaisesti Tapparalaisuuteen, jatkoon. Kiitos!
Eihän täällä saa tehdä mitään, kun aina joku pahoittaa mielensä. Hyvänen aika, Tapparalla kävi munkki, että Pelicans päästi tuollaisen kultakimpaleen pois ja kyllä Pelicans omasta hölmöilystään ihan itse on muistuksensa ansainnut.

Edit: olisihan Tapparakin voinut huonosti tekemällä sössiä “vaikean” Pate-pojan pois aikanaan. Lahdessa sössittiin aivan alusta asti ihan itse ja siellä voidaan käydä peilin edessä asioita läpi, miksi oma junnu tekee nyt maaleja Tapparan paidassa.

12 tykkäystä

Ei tässä ole ihan pakko nähdä vattuilua tai vinoilua.
“Kiitos” hyvin tehdystä juniorityöstä.
“Kiitos” kun päästitte kaverin jatkamaan matkaa tyylikkäästi ilman isompaa lööpittelyä.
“Kiitos” siitä että annoitte purkaa sopimuksen vaikka riskinä olisi huippulupauksen siirtyminen jopa mestarisuosikkiin.

Asiat voi monesti nähdä niin erilailla. Minunkaan mielestä Tapparalaisuuteen ei kuulu mikään veitsen kääntäminen haavassa. Eikä niin tapahtunut nytkään.

9 tykkäystä

Tappara toissa vuonna pleijareissa ■■■■■■■■ ipalle ja maalin päähän jäätii, että uppos. Onhan pelsut ääliöitä Repon suhteen joten kuitti on oikein ja varmaa syytkin viittaa ■■■■■■■■■■■

Mutta mitä siellä sössittiin? Repo itse sanoi että taustalla on asioita joita ei ole mediassa käsitelty. Kaksi osapuolta tuossa tapauksessa on, ja varmasti Pelicans olisi halunnut Revosfa hyötyä, ei tuon tason lahjakkuuksia haluta ulostaa joukkueesta. Siksi mielestäni vähän kyseenalaista lähteä kettuilemaan.

Sasha poisti aikanaan (en tiedä kenen tahdosta) lukkosulaa-twiittinsä ja taisi vielä pahoitella jälkikäteen. Tämä siis minun pointtini, ei ole aiemmin kuulunut linjaan lähteä nokittelemaan ellei joku muu aloita, joten siksi vähän kummastelin. Esim. Ilves on kummeliläppineen vetänyt riman paljon alemmas jolloin takaisin antaminen on ollut täysin ok.

Jos Repo käytännössä laitetaan vilttiketjuun ja passitetaan pelaamaan mestikseen niin silloin Pelicansissa on sössitty. Mitään sen enempää taustoista en tiedä, mutta onhan nyt aivan selvää, että olo on ollut ihan hirveä Lahdessa. Mies oli selvästi helpottunut nyt Tapparassa ja sai Tapparassa uuden mahiksen.

Mun mielestä tällaiseen reagoiminen ainoastaan osoittaa omaa tietynlaista pienuutta. Tapparalle ei missään nimessä tee yhtään pahaa sellainen freesi ja rohkea ilme myös organisaation muilla tasoilla kuin vain kaukalossa. Ei kaikki ole oikeasti niin vakavaa ja toisaalta tuossakin tuo “kiitos” saa merkityksensä ainoastaan ihmisten tulkinnan kautta.

Pidä nyt kuitenkin mielessä, että Pelicans on organisaatio, jossa pelaavat:

  • Antti Tyrväinen
  1. Ben Blood

Viime kausi Pelicansilta meni aivan täysin vääriin asioihin keskittymiseen ja tällä kaudella hyvän alun jälkeen on palattu vissiin samaan pelleilyyn. En minä ainakaan sääli lahtelaista kiekkoa yhtään. Siellä on tehty todella “huonoja” ratkaisuja viime aikoina.

Et ole yksin, samanlaisia tuntemuksia. Jotenkin iski jopa myötähäpeän tunne. Mielestäni väsynyttä kuittailua, vastaavaa ollu jo aiemmin ainakin Ässien ja Lukon taholta twitterissä. Mutta ei vakava asia ja kaikilla meillä mieltymyksemme. :slight_smile:

Niin, mielipidejuttuja. Omasta mielestäni taas esim. “Toisilla jo loppui, meillä vasta alkaa” oli hieno kuitti Ilvekselle, ei lainkaan pienuutta. Suuruutta taas mun mielestä olisi nimenomaan olla kuittailematta muiden sössimisestä.

Pelicans on myös mun mielestä yksi vastenmielisimmistä joukkueista varsinkin tällä hetkellä, mutta silti mielipiteeni on että keuliminen ja vinoilu on meidän fanien hommaa.

2 tykkäystä

Omasta mielestäni Tapparan brändiin ei kuulu aloittaa tälläisiä ■■■■■■■■■■■■ Takaisin tietty saa ja pitää ■■■■■■■■■■ Ei tuo nyt paha ollut, mutta oltaisiin pärjätty ilmankin.

3 tykkäystä

Sen takia sinä et päätäkään Tapparan brändistä vaan me kaikki kannattajat yhdessä. Ja itse asiassa absoluuttinen tieto siitä, mihin suuntaan Tappara omaa brändiään haluaa viedä tulee organisaatiosta itsestään.

Jos oon täysin rehellinen mun mielestä tämä on jopa kulttuurikysymys Suomessa. Täällä oikeasti pitää olla yksin jossain kulmassa ja elää purkissa. Ei saa ymmärtää omaa arvoaan, ei saa ymmärtää omaa hyvyyttään yms. Pitää olla nöyrä kaikissa tilanteissa.

Ja se on just se, mikä pitäisi tehdä eri tavalla. Ei Tapparan tartte nöyristellä kellekään yhtään ja voidaan osoittaa kuitti halutessamme vaikka kenelle. Lukkosulaa saa jatkossakin soida playoffs-keväissä ja yleisö nauttii. Tää on kilpailua ja tässä ei jaeta mitään tyylipisteitä. Tappara on tällä hetkellä niin kovalla kädellä kiinni Suomen parhaan urheiluorganisaation valtikassa, jonka seurauksena meillä on asiakkaita (pelaajia) jonoksi asti ja saadaan VAPAILTA markkinolta tällaisia kavereita parin muunkin nenän edestä. Nautitaan tästä eikä keskitytä mihinkään lillukanvarsiin. Me voidaan olla ylpeitä isosti, että Repo valitsi meidät eikä Ipaa.

5 tykkäystä

Jaa-a. Kuvitellaanpa tilanne, että Laine ajautuis Winnipegissä sivuraiteille ja hänet treidattais esimerkiksi Vancouveriin. Vaikea kuvitella, että Vancouverin twittertilillä tulis thankyou-viestejä Winnipegin suuntaan. Tai vastaavasti tulis jokin siirto vaikka brittifutisjoukkueiden välillä. Mutta ehkä he siellä toisaalla viihtyvät myös purkissa ja kulmissa. :slight_smile:

1 tykkäys

Mutta kyllä Tapparassa on aina ollut tietynlainen tyylikkyys. Ei se tarkoita nöyristelyä. Tämä ei ehkä ollut sitä tyylikkyyttä. Ymmärrän kyllä että iskee joihinkin.

2 tykkäystä

Kyllä mun mielestä tällänen on asiallista, että seura näyttää äijämäisyyttä eikä neiteilyä myös ulkopuolella kaukaloa. Tykkään että Tappara olis äijämäinen jengi eikä neiti jengi, neidit voi mennä muualle valittaa kiitos, ringette on sitä varten.

Ei kenellekään muulle, mutta Pelicansille tää oli ihan ok. Itseasiassa jopa erittäin ok, mutta ikävä kyllä sitä ei vaan laajemmalti tajuta, eli ei kumminkaan oikein toimi.

Meillä ei ole koskaan mennyt näin hyvin (tai sanotaan 30 vuoteen ainakaan, niin voin mennä jopa takuuseen). → Ollaan mestareita, KÄRKIjoukkue sarjassa, imu on valtava, kaikki ylistää tai kadehtii - nyt on todellakin vaara että keskittyminen ei pysykään siinä mikä on oleellista. Jatkuvasti pitää kehittyä ja kärsivällisesti jatkaa sitä työntekoa, päivästä toiseen ja joka tasolla. Siksi tämä ei nyt ollut linjan mukaista toimintaa enkä sille hattua nosta, jotain muuta viestiä pitää laittaa Lahden suuntaan.

Ymmärrän kyllä että pitää ajatella isosti, pitää tulla Patrik Laineeksi eikä kumarrella ketään… mutta, ei näin Tapparassa. Jokin tyylikkyyden hippunen on saatava mukaan, niin että sen pointin muutkin kuon hc-fanit ymmärtää.

Hyvää reagointia Tapparan somelta, ei täydellistä, mutta hämäläisen hitaasti sielläkin suunnalla heräillän.

Hyvää kommenttia @peterra’lta. Samaa mieltä.

Tällainen kuittailu mielestäni kuuluu sosiaaliseen mediaan, joka eroaa perinteisestä mediasta ja perinteisistä kanavista isosti. Pitää erottua ja reagoida nopeasti sekä nokkelasti saadakseen näkyvyyttä.
Ei tee Tapparan brändistä millään lailla halvempaa. Ei kaikesta tarvi kitistä, koska kaiken ei tarvitse miellyttää kaikkia. Tappara on monesti ollut aivan liian hajuton, mauton ja väritön. Somessa pitää olla kaikkien näiden vastakohtia.
Niille, joiden mielestä tällainen linja on jotenkin liikaa niin voi vaan todeta että maailma muuttuu, somen ja ylipäätään sosiaalisuuden/interaktiivisuuden merkitys on suurempi kuin suomalaisissa urheiluorganisaatioissa on vielä(kään) ymmärretty. Alati tyylikkään ja perinteikkäänkin organisaation on sopeuduttava tämän päivän vaatimuksiin, mikä edellyttää hyvää reagointia.
Somella tavoitetaan eri segmenttejä kuin perinteisin keinoin. Jollekin riittää historiankirjat, jotka vilisevät legendojen nimiä tai yksinkertaisesti perinteet. Perinteitä täytyy vaalia, mutta jotta saadaan siirrettyä se tapparalaisuus isältä pojalle nykypäivänä, ei välttämättä riitä pelkkä perinteiden korostaminen ja sellainen “no eihän me ennenkään olla näin tehty” -asenne. Ei saa olla tylsä, ei varsinkaan somessa.
Toki pitää olla sillä lailla varovainen tai ei varovainen, se on liian negatiivinen sana, mutta tietoinen siitä hommasta. Tällainen kuittailu voi helposti mennä pakottamiseksi jolloin se ei enää toimi. Tasapaino kaikessa.

Kuitenkin, annan posia Tapparan some-tiimille (jos sellaista on olemassa??? Ainakin pitäisi). Itse olisin ehkä pehmentänyt kuittia jollain sopivalla hymiöllä taikka sellaisella hästäkillä, mutta sanotaan että 7½ :wink:

Ja hei, ainakin näin pienelläkin on saatu keskustelua aikaan ja tunteita herätettyä, hyvä hyvä.

3 tykkäystä

Tappara on Liigan konservatiivisin ja vanhoillisin joukkue. Maailma muuttuu, Tapparakin saa muuttua, tervetuloa somemaailmaan :muscle:

8 tykkäystä

Ehdottomasti näin, mutta sen voi tehdä myös tyylikkäästi ja pilkkeellä silmäkulmassa (vrt. taannoiset “hifkigate” ja ketkä ikinä nokittelivatkaan maaliklipeillä). Tässä nyt ainakin itse lähinnä karsastin tätä yksittäistä twiittiä, josta se puuttui. Somessa aktivoitumista, erottumista ja näkyvyyden kasvattamistahan kukaan ei vastusta, mutta onhan siihen muitakin tapoja. Kuten itse sanoit, tuotakin twiittiä olisi voinut yrittää keventää jotenkin. Tuollaisenaan se on mielestäni vähän tökerö, eikä ollenkaan niin monitulkintainen kuin täällä on nähty.

1 tykkäys

Itse ainakin naurahdin. Tälläiset on ihan piristäviä. Eri asia olisi jos jokainen päivitys olisi vinoilua muille.
Mutta sillon tällön näkee mielellään vähän rohkeampaa some käyttäytymistä, ns.kokeillaan kepillä jäätä. Tietysti mihinkään törkeisiin ylilyönteihin ei saa sortua.

Aluks tuli tosta " kiitos " päivityksestä vähän sellainen " mitä v…tua" hämmennys. Ei paha ja tosiaan posi-ihminen voi ajatella sen jopa ihan aitona kiitoksena. Itselle tuli tällaisena vanhana negailijana heti mieleen kuitti Pelicaaneja kohtaan ja se tuntui hullulta, koska Tappara ei tällaista kuittailua harrasta.

Nyt kun on lukenu teidän mielipiteitä ja miettiny asiaa, niin oikeastaan Tappara osoittaa cojoneseja tällä kuitilla.

Pelicans on mielestäni todella ylimielinen seura. Sanottiin mitä vaan, mutta kyllähän pelsut haluaa olla se liigan " äijämäisin " porukka joka lanaa vastustajat suohon ja nauraa " kukkahattutädeille" matkalla, kun rapa roiskuu ja veri lentää. Tätä tukee se tosiasia, ettei Pelicans tainnu mitenkään osoittaa myötätuntoo/pahoitteluja, puhumattakaan anteeksipyyntöö Hpk:lle tai Lehtivuorelle. Matikainenkin olisi voinu sanoo ettei nähny taklausta riittävän tarkasti ja käsittelee asian Tyrväisen kanssa. Mutta sehän ei sovi tähän " menkää pelaan ringettee jos kontaktit sattuu" filosofiaan. Tyrväinen on pienen ajan sisällä telonut Kuuselan, Saravon ja Lehtivuoren. Ei tuollainen ole sattumaa, eikä se ole sattumaa, että tuollainen pelaaja hankitaan joukkueeseen.

Pitkä stoori, mutta mielestäni Tappara kuittaa hyvällä maulla liigan pahimmalle öykkärille, ehkä vähän muidenkin seurojen puolesta. En usko, että tää olis joku uus linja. Tää on ihan puhtaasti osuva hetki antaa leikkikentän kovimmalle jätkälle pikku kuitti.

Kyllä tälle varmaan muidenkin seurojen toimistoilla nauretaan, että " siitäs saitte".

1 tykkäys

Kerroinpa tästä twiitistä töissä yhdelle Pelsu-fanille…
Reaktio: Repeäminen
Kommentti: Ihan oikein, hyvä!

Itekin nauroin ihan ääneen kun näin tuon twiitin. Mielestäni ihan hyvä somekuittaus ja vähän yllätyinkin kun osa piti sitä negatiivisena asiana. Mutta ymmärrän kyllä myös sen ettei Tapparan leirissä ole näihin totuttu koska niitä ei ole koskaan aiemmin juuri tehty. Ihan hyvä (ei toki täydellinen… ja mielestäni jopa varovainen) askel Tapparan some-tiimiltä tähän päivään. Peukku yrityksestä ja toivottavasti some-kanavia hyödynnetään myös jatkossa tehokkaammin :+1:

1 tykkäys