Vaikka heitätkin toisessa ketjussa hyvän provon niin tosiasiassa (anteeksi) Tappara on ihan oikeaa vääryyttä kärsinyt tällä kaudella. Tapparalla on useampi pelikielto käytännössä identtisistä tilanteista, joissa Tappara on saanut pelikieltoa ja pelissä 5+20 ja vastaavasti vastustaja on selvinnyt vastaavasta ilman pelikieltoa + pienellä rangaistuksella pelissä.
Kyseessä ei ole pelkästään värilasein väännelty teoria vaan tällä kaudella Tapparan kohdalle on osunut harvinaisen paljon karkeita tuomarivirheitä. Itse tuomarivirheet on helposti hyväksyttävissä, mutta kurinpidon puolella olisi oikeasti tärkeää, että samanlaiset tilanteet johtaisivat suunnilleen samanlaisiin rangaistuksiin. Esimerkkinä Elorinteen taklaus Jukureita vastaan, jossa hän yrittää jarruttaa ja vastustaja vetää pään alas → tilanne tapahtuu todella nopeasti. Pelissä Elorinne sai 5+20 ja päälle kaksi ottelua pelikieltoa. Tämän jälkeen pelattiin Kärppiä vastaan, jossa Tapparaan kohdistui samanlainen tilanne, joka ei johtanut jäähyyn eikä pelikieltoon.
Tällainen on arkikokema Tampereella. Ollaan tällä kaudella saatu kurinpidolta muutamaan otteeseen pientä Rautakorpilisää.
Jään tasolla on nähty myös täysin käsittämättömiä vihellyksiä Tapparan peleissä. Räikein on edelleen Luceniuksen “keihästäminen”, jota kukaan tuomareista ei nähnyt. Tuomarikokous totesi, että kukaan ei nähnyt, jonka jälkeen Levonen kävi HPK:n aitiosta kysymässä, mitä tapahtui. Lucenius kertoi, mitä tapahtui ja Levonen heitti Matti Järvisen 5+20 ulos syynä estäminen. Kurinpitohan korjasi tuon oikein - yksi peli pelikieltoa keihästämisestä.
Pelissä tilanne oli nopea ja oli inhimillistä, että tuomarit ei sitä nähneet, kun videoltakin oli vaikea tulkita, ollako vai eikö olla. Mutta en oo vielä minkään muun joukkueen pelissä nähnyt sitä, että tuomari kysyy vastustajan aitiosta, mitä laitetaan.