Tapparan Carter Camperin taklaus Pelicansin Aatu Jämseniin 20.1.2024

Niin elämässä yleensä, kuin kiekkokaukalossakin, tulee olemaan epärehellisiä ihmisiä. Äsken SaiPan pelaaja myös peitti naamansa, vaikka ei edes naama ollut auki. Aika monikin pelaaja sitä tekee ja itse tosiaan kaukalossa kolistessa automaattisesti. En osaa sanoa, miksi Jämsen tekee mitä tekee. Epärehellisten ihmisten varalle tuolla kaukalossa on tuomarit, joiden pitää homma saada kuriin, ei sitä voi pelaajan vastuulle jättää.

Ja monesti tuomarit myös tietää pelaajista vähintään yhtä paljon, kuin katsojat. Ei se kauaa toimi saman pelaajan toimesta.

Mikäli Jämsen ei muuta pelityyliiään niin tulee vielä käymään huonosti. Ei tästä ole, kun kuukausi aikaa edellisestä kolauksesta. Molemmissa sama homma, eli pelaa ilman itsesuojeluvaistoa vastustajan sinisen päällä yrittäen jotain ihme kikkailua.
Kyllä nyt kannattaisi vähän miettiä, että onko nuo taklauksesta ollut vääriä vai oma pelaaminen väärää.

Pitäisi ottaa NLA ja DEL liigojen sakotukset näistä pelleilyistä käyttöön. Eihän tuossa ole mitään järkeä että jalkapallo kuolemilla pelotellaan nämä meidän ammatti oravat antamaan isoja rangaistuksia ihan vaan varmuuden vuoksi.

3 tykkäystä

Paljonko ”filmauksista” sakotellaan sitten muissa sarjoissa? Ja mitä se käytännössä vaatii? Kyllähän tuollaisessa taklauksessa voi sattua, vaikka siinä ei mitään väärää olisi. Jämsenkin nousi jo ennen kuin tuomarit meni videolle?

En näe mitään filmiä Jämseniltä tässä tilanteessa. Itse taklaus ei osunut päähän mutta pää osui joko pleksiin tai jäähän ja visiiri teki vekin nenään.

7 tykkäystä

No ei siinä filmiä ollut mutta ei kiekko voi pelata noin että vastuu omista kikkailuista laitetaan muille. Itse saa pelata katse kiekossa ja vetää piriuettia. Jos jatkoajassa myös Ilveksen miehet sanoo kiviä taskuun niin eiköhän tuo mene Jämsenin omaan piikkiin. Luulisi pikkuhiljaa oppivan suojelemaan itseään, tuolla tavalla voi ura loppua liian aikaisin.

5 tykkäystä

Eihän siitä ole mitään epäilystä, etteikö aina kiekollisena pitäisi olla valmis kontaktiin. Nyt ei todellakaan ollut ja vain itse hän itsestään on vastuussa. Tuomarit vaan mokasi nyt, mutta ei sakottaminen olisi mitään ratkaissut.

1 tykkäys

Jämsen nyt vähän kikkaili tuossa mutta ei sitä nyt mitenkään erityisesti sattunut tai tuossa tapahtunut mitään erityisen vaarallista. Normaali taklaus ja tuomarit videoidenkin jälkeen jotenkin löysivät ulosajon tosta. Ainoastaan tuomarit kämmäsivät tässä.

3 tykkäystä

Pikkusen kun löysäät sitä foliohattua ni ajatus juoksee taas! Witkowskin taklauksesta Ässien pelaajaa kohtaan ei tullut pelikieltoa. Ei tainnut mennä edes kurinpitoon.

1 tykkäys

Niin kuin todettu ketjussa, niin Aatu Jämsen ei filmaa tai mitenkään korosta tapahtunutta.

Miksi se sitten piteli suutaan jäästä noustuaan kun vekki on nenässä?

2 tykkäystä

Voihaan siinä hampaatkin kolahtaa tai mitä tahansa muuta. Vain Jämsen itse tietää, mutta vaikea tuosta tuomita.

Luuli vissiin että lähti legot tai ainakin huuli aukesi?

E:

Ei ■■■■■ voi olla todellista että tuo menee vielä eteenpäin. :flushed: :flushed:

21 tykkäystä

Ei taida tulla tänne koska pelaajayhdistys varmaan haraa ”kohtalaisesti” täällä vastaan. :sweat_smile:

Olen kyllä itse sakkojen kannalla.

Jos tämä on se kuvakulma ja kuvanlaatu, mistä tilannetta pohditaan, tulee CC:lle iso huili. :upside_down_face:

Teko ei ollut paha. Max. 5+20. Maksimissaan. Jämsen ei tuossa korosta yhtään mitään. Varmaan sattuu ja tekee hetken kipeää, mutta pointti: Et vaan yksinkertaisesti voi ajella kiekollisena katse lasittuneena siihen kiekkoon tuollaisiin tilanteisiin. Tai voit, mutta ura jää lyhyeksi.

3 tykkäystä

Eka uusi kulma, pää alhaalla ja näyttää osuvan Camperin olkapäähän, mutta väitän että dumareilla ei ollut tätä kuvaa käytössä

1 tykkäys

Tässä kuvassa mielestäni näkyy, kuinka olkapää osuu naamaan. Camper ei nosta käsiä eikä ole juuri vauhtiakaan. Mutta kyllä tuo sattuu aivan pommin varmasti. Kohtuutonta vaatia pelaajalta, että tuon jälkeen pitäis naama peruslukemilla luistella suoraan vaihtoon, vaikka olis kuinka oma syy.

1 tykkäys

Tää on mielestäni oikea linja ja suunta. Viedään sinne kurinpitoon käytännössä aina kaikki 5+PR tuomiot jolloin saadaan enemmän ja enemmän vertailumateriaalia delegaation ratkaisuista. Se että joku tilanne menee delegaation käsittelyyn, ei luonnollisestikaan tarkoita automaationa pelikieltoa. Kuten jo aiemmin sanoin, mennee kurinpitoon (meni jo) ja toivottavasti tulee nollatuomiolla sieltä ulos niin kuin pitäisi.

6 tykkäystä

Minusta hän ei ole tilanteessa enää kiekollinen pelaaja. Hän jättää takajätön laidan kautta vaihdosta tulleelle pelaajalle. Silti tilanne huomioiden hän ei ole optimaalisessa peliasennossa ottamaan kontaktia vastaan.