Tapparan hylätty maali 03.05.2021

Mode-edit: Katso hyvä hidastus viestistä #18.

17 tykkäystä

Vihdoin Jatkoajan kolumni, johon voin yhtyä.
Jottei mene OT, niin parempi pääsi jatkoon, kuten aina.

2 tykkäystä

En kyllä itse sanoisi noita samanlaisiksi. Vastaava hylättiin TPS:lta Pelicansia vastaan, joten Tapparan hylätty oli ihan sääntökirjan mukainen. Myös toinen haasto meni oikein.

Siitä olen samaa mieltä, että nuo pitäisi jotenkin saada kitkettyä pois. Se on vain hankalaa, kun sitten taas tulee paljon enemmän tulkinnanvaraisia päätöksiä kuin nyt. Nyt on sinänsä helpohkoa tehdä päätös, mutta eihän tuo urheilua ole. Paras olisi hakea se, että saako ko. teosta merkittävää hyötyä/olisiko maalivahdilla ollut mahdollisuus veto torjua ilman ko. tekoa. Tällöin lopputulos olisi ollut 1-1. Mutta nyt toki näin.

Miten ne eroaa toisistaan? Molemmissa kontakti maalivahdin alueella? Lisäksi Tapparan maalissa Lukon pelaaja aiheutti Virran menemisen alueelle, selvä maali.

1 tykkäys

Mä voin sen verran lohduttaa, että IFK kaverini olivat sitä mieltä, että hylkäys oli naurettava. Tuskin lohdutta :smiley:

Sinne pitäisi lisätä vain ”selvä”-sana nykyisten hipaisujen ja mielikuvien sijaan. Sellainen, jolla on selkeä merkitys, ei pelkästään mahdollinen tai kuten nykyisin-kuvitteellinen.

2 tykkäystä

Yksinkertainen ratkaisu. Valmentajien haastot pois. Vain tuomarit voivat tarkastaa. Muutenkin valmentajat pyytää toisinaan tarkastuksia, jotta saavat pitkän aikalisän. Ei ole ihan tarkoitus.

Eihän kumpaakaan maalia tuomarit lähteneet suoraan tarkistamaan.

3 tykkäystä

Tässä nyt sitten Lehtisen omasta suusta se, kuinka paljon Virran tekemiset vaikuttivat hänen mahdollisuuksiinsa torjua.

– Itse tilanteessa en huomannut mitään kummallista. Mutta kun jälkikäteen katsoin tilanteen videolta, perusteet olivat ihan selvät. Patrik Virta osui luistimellaan minuun maalivahdin alueella ennen kuin kiekko meni maaliin.

1 tykkäys

"Lukolta hylättiin Rauman ottelussa osuma, jossa Lukon pelaaja työnsi Kemiläisen päin Christian Heljankoa, mutta tilanne jatkui pitkään sen jälkeen ja Heljanko ehti palata takaisin maalilleen.

– Jälkeen päin tuli Liigan kautta palautetta, että maali olisi pitänyt hyväksyä, koska tuomarit eivät heti puhaltaneet peliä poikki."

Siinähän se taitaa osaltaan selittyä, nyt mahdollisesti haluttiin “kuitata” Lukon kokema vääryys. Pronssipelissä voidaan siis saada joku hyvitys Tapparalle, jos sama logiikka toimii jatkossakin.

1 tykkäys

No ei varmasti saada hyvitystä, sillä liigan toiminnassa ei ole mitään logiikkaa.

8 tykkäystä

Tuosta veskarien suojelusta itsessään voi olla montaa mieltä, mutta kyllähän tuo Tapparan maali hylättäisiin Liigassa nykyään kerran kerrasta joukkueesta riippumatta.

2 tykkäystä

Niin, eli ei nähtävästi vaikuttanut mitenkään torjumiseen mutta muutoin kyllä täyttyivät hylkäämisen perusteet. Vähän tietysti hankala tuota vaikuttavuutta on arvioida nauhan perusteella pelin aikana. Tai se oikeastaan pitäisi nähdä, muutoin joudutaan vetämään tuolla osuma ja hylky -periaatteella.

Sen voi tulkita myös niin, että Lehtinen itse vaikuttaa siihen että Virran luistin alueelle tulee. Tuomarithan jo muutenkin huutelee v*ttua Tapparalle ja tässä saman tason kuittaus. Farssi ja selkeä vääryys.

18 tykkäystä

Heljankohan menetti tuossa tilanteessa mailansa. Mites Lehtinen tänään?

2 tykkäystä

Eikö siellä muita ole Tapparan pelejä viheltelemään, kun tää sama pillipelle huusi ■■■■■■ jo aiemmin ja nyt Tapolan haaston jälkeen näytti maalia kyllä niin räväkästi kuin kuittina taas. Selvästi nautti tilanteesta.

4 tykkäystä

Taisi olla Boman, joka huusi sitä v**tua Tapolalle aikaisemmin.

13 tykkäystä

No niin taisikin. Olin varma että Fonselius viiksineen. Näköjään kaikki yhtä surkeita. Pihalle vaan.

1 tykkäys

03.05.2021 Tappara-Lukko. Tapparan hylätty maali.

53 tykkäystä

Tuossa pelin aikana annoin itsekin Virralle negaa tuosta alueen rajalla pelaamisesta. Tuossahan pomminvarmasti Lehtinen sohii mailallaan alueen ulkopuolella olevan Virran luistimiin (terän alle?) ja tästä syystä käy alueen sisällä. Mihinkään torjumiseen tuo ei vaikuta ollenkaan. Eli tuollainen semi-larmeilu, vaikkakin tahaton.

23 tykkäystä

Kerrankin joku Tapparasta on tuolla maalilla. Virta alueen ulkopuolella ja molken maila sieltä hakee kontaktin. Ei mitään häirintää. Sama jos pakki työntäisi hyökkääjän alueelle. Väärä hylky. Miten helvetissä täälä pitäisi kiekkoa pelata, sitä varmaan ei tiedä kohta kukaan. Ei täälä voida vetää tälläsellä linjalla ja kohta ihmetellään kun Suomalaiset ei mene maalille!

16 tykkäystä