Tapparan peliesitykset kaudella 2016-17

Joo, täysillä mentiin alusta alkaen :slight_smile:

Sorry, en muitanut että täällä tuo suurin viisaus on

En näe mitään syytä miksi huomenna ei olisi vapaapäivä joukkueella. Maanantaina sitten taas töihin.

1 tykkäys

Siis pelasiko Tappara 2 erää ns olemalla jäällä? En meinaan seurannut peliä muutakuin 2-0 tilanteeseen asti radiosta. Tämän jälkeen meni radio kiinni. Toisisanoen millainen oli tämän päivän esitys vrt esim Jyp peli jossa oltiin 2 erää kusessa (siltä se ainakin Hakametsässä näytti)?

Eihän sellaista tapahdu koskaan, aina mennään täysillä.

Ei toiny oikein vastannu mun kysymykseen möks.

No mää olen sitä mieltä, että kaksi ekaa erää surffailtiin ja sitten kolmannessa alettiin pelaan, mutta muut tuntuu olevan mun kanssa eri mieltä. Joten täysillä mentiin alusta asti.

1 tykkäys

Näinhän se oli.
Mutta kolmas erä oli niin hyvä että ekat erät unohtui.
Vaikkakin nyt tuli takkiin.

Jotenkin nää nyt menee erikoisesti. Itse olen tyytyväinen, kun pelataan hyvä peli. Yleensä sillä voittaa, mutta ei aina. Joskus käy huono tuuri tai sitten vaan toinen on parempi. Tappara on päässyt kuin koira veräjästä muutaman kerran pelaamalla lopun hyvin ja velttoilemalla alun. Miten muuten voi selittää hirmuisen vaihtelun otteluiden sisällä? Tästä tyylistä pitää päästä eroon ja ruveta pelaamaan koko peli kunnolla.
Kaikkien “kehuma” ottelun selostaja sanoi mielestäni hyvin, Kalpa pelaa sen tyyppistä peliä, että saa katsomot täyteen. Siihen Tapparankin pitäisi pyrkiä. Runkosarjassa kotipelit pitäis hoitaa tyylikkäästi, se tuo katsojia ja samalla fyrkkaa. Normaalisti vieraspelit on vähän se ja sama, jos pisteitä ropisee, mutta nyt oli ykkönen vastaan kakkonen ja paikka näyttää ns. kaapin paikka. Tämmöiset pelit olisi hyvä vetää täysillä. Ei Kalpa voi olla niin paljon parempi mitä kaksi ekaa erää näytti, miten muuten voi selittää muutoksen kolmanteen erän? Suurin tekijä on Tappara itse. Onko se treenijumia, asennevammaa, vastustajan aliarviomista tai mitä hyvänsä, niin jotain pitäisi sen suhteen tehdä.

Play offit aikanansa on sitten eri asia, tyylillä ei väliä, vain voitot lasketaan.

2 tykkäystä

Mun mielestä peli oli tänään parempaa kuin vaikkapa edellisessä JYP-pelissä. Kalpa pelas äärettömän hyvin ja energisesti ne pari ekaa erää eikä kolmannessakaan mikään surkea ollut (vaikkakin peli vähän passivoitui). Ei siellä mun mielestä ainakaan surffailtu… ei vaan saatu myöskään ihan täydellisiä onnistumisia kun Kalpa pelas aika järjestäen Tapparan pois parhailta maalintekosektoreilta (ekassa erässä) ja siten ei myöskään päästy ihan siihen oman pelin ytimeenkään kiinni ennen kolmatta erää.

Tämähän oli kuitenkin vasta kauden eka kohtaaminen Kalpaa vastaan jonka pelityyli ei olekaan enää sitä jätön-jätön-jättöä (vaikka varmasti on nykymeno scoutattu ja videoitakin pyöritelty). Veikkaan että seuraavasta kotipelistä Kalpaa vastaan viedään se kolme pojoa.

Hyvä peli vaikka ei voittoa tullutkaan tällä kertaa.

3 tykkäystä

Vähän hajanaisen seuraamisen perusteella tänään oli enemmän peli-ilmettä kuin torstaina, jolloin se puuttui kokonaan kahdesta ekasta erästä.

Kiitos loistavasta kirjoituksesta. Olen täysin samaa mieltä. Jotenkin on vaikea käsittää, miten erilaista pelimme on pelin sisällä. Ekat erät varsinkin olemme ihan telineissä. Kiekko on niin epäkatsojaystävällistä kuin vain voi olla. Sitten tulee kolmas erä ja jäällä on ihan uusi joukkue. Treenijumin taakse on nyt ihan turha mennä, jollei jumi ole sitten korvien välissä. Mielenkiinnolla odotan jonkun “asiantuntijan” viiltävää analyysiä mistä tämä johtuu?!?

Taas onkin mielenkiintoista, saako porukka itsestään irti tiistaina, kun sportti vastassa… Nihkeää pelailua luvassa, joten tuleeko toinen perättäinen tappio vai laitetaanko tuulemaan, että tilastotappioita tulee aina joskus…

Nihkeä peli voi tulla, mutta eiköhän toi tappio puhdista ne suurimmat luulot irti Tapparasta. Nöyryys löytynee taas piakkoin. :slight_smile: Pitää kuitenkin tietää ja muistaa, että Tappara ei oikein ole viimeisissä peleissä pystynyt luomaan maalipaikkoja 5vs5-pelissä, siihen on tultava muutos.

Tapola Aamulehdessä kertookin, että 5-5-pelaamisessa on parannettavaa. Samoin puolustaminen kaipaa terävöittämistä.

Ehkei valmistautuminen tuohon KalPa-matsiin ihan mennyt valmennukseltakaan putkeen, kun KalPan luistelu ja fyysisyys tulleet yllätyksenä.

2 tykkäystä

Totta! Jos tässä vaiheessa kautta vastustajan pelitapa yllättää, ni se on jo tietynlaista tyhmyyttä valmennukselta.
Tais kuitenkin olla vaan jonkin asteinen selitys…

1 tykkäys

Jotenkin tuntuu, että nyt on menossa taas se pimeän syksyn vaikea vaihe. Eikös tätä ole ollut useampana vuonna, pahimmillaan kaksi vuotta sitten. Huono jakso on kestänyt yleensä ainakin jouluun. Nythän ollaan toistaiseksi saatu todella hyvin pinnoja, vaikka vaikeaa on ollutkin.

Treenijumista en sen tarkemmin tiedä, mutta kaiketi pieni herkkyyden puuttuminen voi johtaa tämän tyyppiseen tilanteeseen. Alussa kun vastustaja tulee kovalla liikkeellä, ei pysytä ihan mukana. Mikään joukkue ei jaksa kovaa liikettä yleensä koko peliä. 3. erässä kun alkaa vähän kaverilla hidastua, pääsee diesel jyräämään. Vastustaja vielä loppua kohden henkisesti alkaa turvata johtoaan, niin sekin auttaa peliin mukaan. Sitten kun meiltä löytyy vielä noita tahdon jättiläisiä Haapalan ja Savinaisen muodossa…

Maajoukkuetauon jälkeen pelattujen ensimmäisten erien (5) maalit ovat 1-8 vastustajille. Koko alkukauden ennen taukoa ekat erät menneet 16 peliä maalit 13-9 Tapparan eduksi. Dieselillä on ekat erät menneet viimeaikoina.

Onko nämä Tapparan viime pelit nyt sitten olleet sitä pimeän syksyn reenijumia, vai dieselin käryistä tillilihaa??:laughing:

Ei uskoisi muutaman viime pelin ekan erän perusteella että Tappara johtaa liigaa.

Hyvän joukkueen merkki, että voittoja tulee vähä paskemmallakin pelillä. Muutenki on ihailtava Tapparan kiitoa 2010-luvulla.