Tapparan peliesitykset kaudella 2016-17

@Kilo nyt kilahti kyl irtopisteet kotiin. Näköjään ollaan aikataulussa sitten kuitenkin :smiley:

Maailma voi muuttua vuodessa, Tapparan fanit eivät :smiley:

12 tykkäystä

Ja nappia painamalla kvartseista 4-0.

Edelleen en pidä jotain IFK:ta tai Ässiä tai mikä ikinä tuleekaan minään oikeana haasteena Tapparalle. Jos ovat, niin valmennus on epäonnistunut (sinänsä julma tilanne, mutta kun pelkästään noihin peleihin saadaan treenata kolme kuukautta).

5 tykkäystä

Mikäli tämän hetkiseen heikkoon peli-ilmeeseen on syynä jokin muu kuin huono joukkuehenki(johon en jaksa uskoa), en ole huolissani. Eiköhän Tappara ole iskussa kun tosipelit alkavat.

1 tykkäys

Toivottavasti näin! Itseäni alkaa jo pikku hiljaa huolestuttamaan aneeminen peli-ilme. Toivottavasti Jyp peli osoittaisi huoleni turhiksi. Jyp ollut kyllä erittäin vakuuttava viime viikkoina. Kuten @Kilo viestistä kävi ilmi, niin tätä samaa vatvomista ollut myös aiempina vuosina. Silti tuntuisi ihmeelliseltä, että peli-ilme muuttuisi kuin napista painamalla…

Pidetään nyt perinteitä yllä ja toistan minäkin itseäni (voi tarkistaa 15v ajalta infosta asti…), kun sanon, että siellä mennään nyt kovaa pelien ulkopuolella, jotta jaksetaan taas päätyyn asti. Kroppa ja varsinkin pää ei vain pysty silloin vetämään ihan täydellä teholla pelejä. Vastassa on paineettomia pudonneita tai 10. tienoilla pyöriviä joukkueita, joilla pitää nyt olla se kevyin jalka ja 100% asenne vammoista välittämättä. Saadaan sitten taas yllättyä pleijareissa kuinka kevyt se jalka meilläkin on, kun tosipelit alkavat.

Joskus se peli ei muutoinkaan aina vain aukea (vviime vuoden Hesan pleijarireissut…) eikä sekään kaada kokonaista sarjaa. Nyt on muutoinkin tullut kokoonpannon isoja muutoksia eikä palaset kskaan heti loksahda paikalleen.

Nyt malttia ja järkeä niihin juttuihin. Ei noi kaverit ole hetkessä mihinkään huonotunu. :sunglasses:

13 tykkäystä

Näin se todellakin on kuten isokasi tuossa kirjoittelee. Nostakaa nyt sitä tasoonne valitusvirsissänne, keksikää edes uusia valituksen aiheita. Palkinto tulee keväämmällä, nyt täytyy kestää sen vuoksi kaikenlaista.

3 tykkäystä

No ei, on tossa jo jonkun aikaa menty näin. Ei mitään uutta siinä mielessä.

Muistattekos muuten kuinka viimekaudella kävi esim. Jypin? Kunto loppui, kuin
seinään siinä Hifk-sarjassa. Saatan olla väärässäkin tässä, mutta näyttäisi siltä, että Jypin
kuntohuippu on nyt ja playoffseissa käy samoin kuin vuosi sitten.
Olen antanut itseäni viisaampien kertoa, että mm. viimekaudella vedettiin Tapparassa
kovaa treeniä viellä kun Lukko-sarja oli käynnissä. Nämä ovat niitä marginaaleja,
joilla niitä seiskapelejä ja jatkoaikoja ratkaistaan.

2 tykkäystä

Peräpään 10.-15. sijoituksen jengejä vastaan on pelattu 25 kertaa ja hävitty kuudesti.

Sarjataulukossa 2.-9.-sijojen porukoita vastaan on pelattu 28 ottelua, näistä on hävitty vain 4 varsinaisella peliajalla. Näistä neljästä yksi on tappio Kärpille junnurosterilla maajoukkue-kutsujen vuoksi ja toinen on tappio TPS:lle, kun piti pelata kolme peliä neljään päivään TOP 2-3-4 joukkueita (HPK, KalPa, TPS) vastaan. Viimeisessä ei enää potku riittänyt.

Eli 28 ottelua tulevia playoff-vastustajia vastaan ja 2 kunnollista tappiota. 2 tappiota täysin epäedullisesta asemasta. Tasureita siellä on 6 kpl. 18 suoraa voittoa.

En jaksa huolestua sitten yhtään. Asennevamma ja säästöliekillä pelaaminen sieltä on koko ajan heijastunut, mitä suuremmaksi sarjajohto kasvaa. Ei ole mikään pakko laittaa kaikkea peliin.

10 tykkäystä

Pari tilastofaktaa.

Tappara on kerännyt 53 pelissä tällä kaudella 112 pistettä.

Viime kaudella se keräsi 60 pelissä 110.
Toissa kaudella 106 pistettä.
Sitä edellisellä 116.
Ja 12-13 108.

Tapparan viiden viimeisen pelin pisteka. on 1,8. Eli tällä tahdilla Tappara keräisi yhteensä 125 pistettä.

Ja paljon nykyistä huonompiin otteisiin en usko tämän joukkueen pystyvän.

4 tykkäystä

Itse fanina ostan tuotetta Tappara ja odotan tuotteelta priima laatua maksettuani siitä. On maksavien fanien aliarvostusta, jos kotipeleissä varsinkin ennalta heikompia vastaan pelin taso on luokatonta. Tuote ei tällöin vastaan ainakaan minun odotuksiani. Maksaessani 29€ lipusta toivon kannattamaltani joukkueelta rahan arvoista suoritusta. Jos pelin taso on esim la tasoista, niin kannattaa todella harkita otteluiden määrää. Lipun ostaja ei voi tietää milloin joukkuetta huvittaa pelata täysillä ja milloin ei. Jos la paikallispeliin olisi tuonnut yritysvieraita, niin jotta olisi saannut heidät tyytyväiseksi olisi kannattanut pitää heidät baarin puolella.

Toisaalta ei ehkä kannata odottaa urheilussa ja jääkiekossa pelien ja joukkueiden tason olevan vakio pelistä toiseen. Välillä tulee hyviä ja välillä huonoja pelejä. Sellaista se on.

2 tykkäystä

Ei se kuitenkaan niin suoraviivaista ole. Urheilussa on aina jonkin verran arvaamattomuutta ja tapahtumia joita ei välttämättä odota, siinä kai se kipinä miksi urheilu yleisesti ja juuri jääkiekko on niin suosittua.
PS. Isolla joukolla yritysvieraita oltiin lauantaina hallilla, mukavaa oli, erittäin onnistunut tapahtuma. Kukaan ei edes valittanut lopputuloksesta :blush:

[quote=“pelimies69, post:393, topic:2800, full:true”]
Itse fanina ostan tuotetta Tappara ja odotan tuotteelta priima laatua maksettuani siitä. On maksavien fanien aliarvostusta, jos kotipeleissä varsinkin ennalta heikompia vastaan pelin taso on luokatonta. Tuote ei tällöin vastaan ainakaan minun odotuksiani. Maksaessani 29€ lipusta toivon kannattamaltani joukkueelta rahan arvoista suoritusta. Jos pelin taso on esim la tasoista, niin kannattaa todella harkita otteluiden määrää. Lipun ostaja ei voi tietää milloin joukkuetta huvittaa pelata täysillä ja milloin ei. Jos la paikallispeliin olisi tuonnut yritysvieraita, niin jotta olisi saannut heidät tyytyväiseksi olisi kannattanut pitää heidät baarin puolella.[/quote]
Seura ei voi muuttaa ottelumäärää vaikka kuinka harkitsisi. Ja kyllä valveutunut kannattaja voi tietää ainakin milloin on suuret riskit heikkotasoiseen esitykseen. Jos ei tiedä, kannattaa käydä tällä palstalla lukemassa tiettyjen nimimerkkien ennakoinnit. Priimalaatua ei ole tulossa joka pelissä, läheskään. Silloin voi ehkä keskittyä seuraamaan peliä eri näkökannalla ja erilaisella mielentilalla. Kiinnostavia nyansseja löytyy aina.

Valintoja on tehtävä ja eiköhän se priima lämmitä enemmän kuitenkin keväällä. Mä näen tämän yhteisenä matkana joukkueen kanssa: kannattajana, tai mikä nyt sitten olenkaan, olen valmis kärsimään niitä huonojakin aikoja.

3 tykkäystä

Kyllä täytyy olla vähän huonoa tuuriakin, jos tällä kaudella on osunut vain joihinkin noista kymmenestä tappiopelistä reilusta viidestäkymmenestä ottelusta.

Parempaa vastinetta rahalle ei tästä Liigasta toistaiseksi saa ja ehkä siitä kertoo jo Liigan piikkipaikkakin :wink:

4 tykkäystä

Jääkiekkojoukkue olkoon sitten vaikka tuote pelaa ensisijaisesti toisilleen. Sitten vasta katsojille. Sepä tästä tuotteesta tekee hankalan.

Jos kotipeleihin joutuu tekemään valintoja, niin silloin vain kannattaa tulla hallille, kun pelataan kärkijoukkueita vastaan. Se miksi olen kiukkuinen, niin kyllä rakkaan paikallisvastustajan kohtaaminen pitäisi sytyttää AINA. Nyt olemme pelaneet kauden heikoimmat pelit juuri Ilvestä vastaan. Kyllä täällä on kritisoitu joukkuetta vaikka voittoja on tullut, siitä että peli ei ole ollut niin viihdyttävää silloinkaan vaikka on voitettu. Pitkäaikaiset fanit kyllä tulevat hallille vaikka pelattaisiin hameet päällä, mutta uusia katsojia tollanen peli ei viihdytä. Ottelumäärissä olen Selänteen kanssa samalla linjalla. Vähemmän pelejä ja vikonloppukierroksia.
Mitä tulee noihin yritystapahtumiin, niin olen niin monissa ollut, että niillä ei ole oikeastaan mitään muuta tekemistä urheilun kanssa, kun että tapahtuma on hallilla. Vain muutamaa vierasta kinnostaa peli sinänsä. Tarjoilu on tärkeämpää, mutta sehän on ihan sama kunhan saadaan rahat pois.

2 tykkäystä

Saattaa olla että olet oikeassa, tai ainakin todella lähellä tuon mielipiteesi kanssa?
Tosin, ei Saipaakaan vastaan pelatut pelit mitään viihdyttävää peliä ole ollut.
Varsinkin CHL-pelit Saipaa vastaan olivat juurikin sitä itseään…

Joo, juuurikin noin.
Pitäisi pelata viihdyttävää kiekkoa ja vielä voittaa.:blush:
Näitä viihdyttäviä, ja vielä voitettujakin, pelejä on onneksi ollut tälläkin kaudella useita.

Joskus olen pohtinut että paljonko on näkemyseroja mikä peli on viihdyttävää ja mikä taas ei.
Tappara on kyllä varsin korkealla tasolla, kun kannattajille ei riitä että voitetaan.
Pitää vielä voittaa oikein ja viihdyttävällä pelillä.:slight_smile:

Mun mielestä tää Tapparan treenijumi alkaa olla jo legendaksi kelpaavaa matskua. Tappio = treenijumi x)

3 tykkäystä

Se on jo Legenda! Isolla ällällä.

3 tykkäystä