Tapparan peliesitykset kaudella 2016-17

Tps 2 p
Pelicans 1 p
Hpk 3 p
Saipa 3
Yhteensä 128

Tähän asti Tappara on kerännyt pisteitä 2,125 per ottelu. Neljästä viimeisestä pelistä olisi tulossa sen mukaan 8,50 pistettä. Menee ihan hilkulle, kääntyykö tuo kasin vai ysin puolelle. Vaikka matemaattisesti tuo pyöristetäänkin ylöspäin. Lopputuleman uskon olevan 127 tai 128. Äänestin alakanttiin 127.

Joo, oon ihan helvetin tyytyväinen runkosarjan voitosta ja parhaimmillaan Tappara on pelannut loistavaa kiekkoa tällä kaudella.

Mutta kyllä nää viime aikojen munattomat esitykset alkaa tosissaan huolestuttaan. Mikä on sitte Peltolan, Karjalaisen ja viimeisimpänä Savinaisen todellinen tilanne? Varsinkin Pelrola ja Xavi todellisia poffipelaajia. Ja mitä tää ketjulotto oikein on? Ei siinä ainakaan peli kehity, kun joka pelissä eri ketjut.

Toivotravasti olen väärässä, mutta jotenkin en vaan jaksa uskoa, että peli poffeissa paranisi vain nappua painamalla. Tällä muniin puhaltelulla tulee turpaan kaikilta jengeiltä. Vaarana saada vastaan mm. nousukuntoiset hifk tai kärpät. Toivottavasti Ipa sijalle 10 ja hoitaa omat säälinsä… Olen ollut väärässä ennenkin ja toivottavasti nytkin. Hyökkäystehot laskeneet ja mielestäni veskaripeli ei aiempien finaalikausien tasolla. No, silti pystyttiin ratkaseen runkosarjan voitto ekaa kertaa sitten 2002 ja jopa muutamaa kierrosta ennen loppua.

Ennemmin tässä Liigassa tulee turpaan pitkässä juoksussa hurlumhei-kiekolla kuin tiiviillä puolustuspelaamisella. Pelin fokus on oikean suuntainen eli ollaan saatu puolustusta nyt tilkittyä ja vastus ei enää pääse kävelemään ihan miten haluaa parhaalle sektorille.

Sarjatilanne mahdollistaa eri asioita, mutta tietysti noista kolmesta vikasta pelistä nyt toivotaan sen verran, että annettaisiin edes pieni myrskyvaroitus siitä, miten Tampereen Tappara parhaimmillaan pelaa. Itse oon silleen luovuttanut jo, koska nyt on menty oikeastaan viimeiset 5 peliä hyvinkin tällä tyylillä ja intouduttu pelaamaan aina välistä, joten kyllä loppurunkosarja valitettavasti taitaa seuraillessa mennä.

1 tykkäys

Älä huoli veli, kyllä me tosissaan taistellaan, ja luotan että myös kannua keväällä nostellaan! Jos ei niin lupaan kadota tältä foorumilta ens kauden ajaksi.

1 tykkäys

Minua ei huolestuta, mutta onhan se myönnettävä että ketuttaa katsella, kun joukkue pelaa potentiaalinsa alarajoilla vähämaalisia nysväyksiä. Kevääseen ja joukkueeseen on kaikki luotto, mutta onhan nämä vähän raskasta katseltavaa.

2 tykkäystä

Valitettavasti kolme peliä tätä pakkopullaa vielä. Toivottavasti Jugi on kunnossa ja pääsisi pelaamaan vielä runkosarjassa, niin saa vähän tuntumaa.

Kyllä Tappara on iskussa kun tosipelit alkaa. Suurin ihmetyksen aihe on mielestäni Kuuselan nykykunto, joka ei ole lähelläkään viime vuotta.

Ettei tule väärinkäsityksiä, niin avautumiseni ei johtunut 1-2 vierastappiosta sarjakakkoselle. Vaikka toki tappio vituttaa aina. Ihmetystä aiheuttaa pidempi aikainen trendi pelin tasossa. Tietyt jengit ovat tässä vaiheessa kautta tähän astisessa parhaassa iskussaan, kun taas meillä pelin taso tippunut syksystä (ainakin suhteessa vastustajaan). Toivon todella, että peli ihmresti paranee poffeissa ja Tappara taas kerran osoittaa minun olleen väärässä. Olen toki elänyt Tappara-faniudessa myös ysärin laihat vuodet, joten huoli on suhteellista. Nyt ollaan kuitenkin runkosarjan voittajia! Silloin on taottava kun rauta on kuumaa, kaipa ne laihat vuodet taas jossain vaiheessa tulevat… toki huoli urheilussa on pientä verrattuna “oikean elämän” huoliin, mutta kun tunteella elää mukana…

1 tykkäys

Itse lähtisin pleijareihin ketjuilla: Savi-Laju-Krisse
Henkka-JMJ-Jugi
Repo-Jasu-Jere
Roi-Otto-Numo

Otto ja Jasu toisinpäin ni sit.

2 tykkäystä

Roilla,Otolla ja Nurmella vaan peli toimi niin hyvin ku pelas yhdes. Jos Jasu menee siihen niin on liian vaaraton ketju hyökkäyspäähän

1 tykkäys

Krisse pelasi kuitenkin tänään eniten koko joukkueesta.
Josko se pitäisi jollain tasolla kutinsa, että peluutetaan kuntoon?:astonished:
Aika näyttää, mutta odotukset ovat todella korkella hänen suhteensa.

2 tykkäystä

Nelosketjulle riittää hyvin, kun pitävät vastuksen ykkösketjun poissa maalinteosta playoffeissa. Ei tartte olla tehokas toiseen päähän. Jos me kotiedulla voidaan sillä verukkeella laittaa meidän syömähampaat pelaamaan kaverin nelosta vastaan niin ne ei kyllä pysty pitämään omiaan nollissa.

Tämäkin pitää paikkansa. Kunhan äijät oisi vaan kunnossa eikä tulisi loukkaantumisia niin hyvä tulee.

1 tykkäys

Milloin viimeksi meillä muuten on ollut ehjä ja täysi nippu? Marraskuussa?

1 tykkäys

Sanoisin, että tällä hetkellä.

No kyllä tuosta nyt ukkoja puuttuu joukosta.

Oliko Savinaisella tänään lepo vai muuten vaan penkitys? Vähän ihmetyttää toi lepsuilu, vaikka runkosarjan voitto onkin varmistettu. Ei tollasella neitikiekolla Kuuselaa saada joukkueseen mukaan laisinkaan. En usko että peli löhtee nappia painamalla rullaamaan kun pudotuspelit alkavat. Vastassa on kuitenkin joukkue mikä on pelanut ja saannut oman rytminsä jo toimimaan. Onko tämä nyt sitä kuuluisaan treenijumia minkä taakse mennään aina kun on huonoja pelejä. Olen kyllä huolissani, koska peli ei ole pitkään aikaam näyttänyt hyvältä. Joo tiedän voitettiin runkosarja ja jne.

1 tykkäys

Pitää muistaa että tota ketjulottoa on Tapolankin mukaan harrastettu muun muassa siksi (oli siis muitakin syitä) että mahdollisten loukkaantumisten sattuessa äijät ei joudu ihan kylmiltään pelaan uusien ketjukavereidensa kanssa. Ja missäs sen parempi sitä treenata kun merkityksettömissä peleissä.

3 tykkäystä

Veikkaus on, että Jupe yrittää saada jätkät syttymään edes jotenkin näihin peleihin pitämällä jengin varpaillaan tuolla ketjulotolla.