Tapparan peliesitykset kaudella 2016-17

Ainakin jupe ottanu tiukkaa huutoa parissa pelissä ja pyrkiny herätteleen porukkaa. Joku voisi tästä huolestua ja kumma kun ei solmu ole tehny jo kriisi otsikko, että tapolan murot sekaisin joukkue kriisissä,ketään ei kiinnosta.

Ehkä nyt haetaan tällä ketjulotolla jotain, mitä? Poissaoloilla annetaan lepoa, vammat pois. Uusittu taktiikka, oma pää puhtaana, joka syönyt tehoja pois.

Tänään setäsellä oliko vain 15 torjuntaa. Se kertoo jotain, mitä?

Fakta on että virheitä ei sovi pitkässä juoksussa tulla ja peli menee asemasodaksi, toki riippuen vastustajasta. Nyt ei ole marjamäkeä pelaamassa shakkia, joten mielenkiintoinen nähdä millä muut yrittää horjuttaa tapparaa.

Tappara o niin ylivoimanen, että taistelee sarjakakkosta vastaan tasapäin voitosta, ihan loppuun asti, vaikka kokoonpanossa on vain 10 hyökkääjä ja lopussa vain 9.

Jumalaut siinä on vastustajat liemessä kun paras mahdollinen rosteri jysäytetään jäälle.

Eilisessä pelissä ei ollu hiihtelystä enää tietoakaan.

Tulipas yltiöpositiivinen viesti.

3 tykkäystä

Meinaatko, että kun kaikki ovat terveitä ja ketjut kasassa, niin yhteispeli lähtee heti luistamaan. Karjalaisellakin aika pitkä huili jo alla. Kenen ketjussa Kuusela syttyy? Ei kova roosteri paperilla tee meistä mestareita vaan peliesitykset kentällä. Jos pelit ratkaistaisiin paperilla olisi Hifk voitu jo kruunata mestariksi, mutta onneksi näin ei ole!

1 tykkäys

Kyllä mä olisin TPS-fanina huolissani eilisen perusteella. Hifkin puolustus ei paperilla ole todellakaan mestariainesta eikä taida olla sentteriosastokaan.

Hifkillä on kuitenkin ollut Törmänen vastuuvalmentajana vastapainoksi paperilla kovalle rosterille :slight_smile:
Ei kait 60 runkosarjapeliä täysin turhaa touhua ole, eikö sieltä nyt jotain oppia jää pelaajille yhteispelistä. Että kyllä sille positiivisuudellekin on sijansa.

2 tykkäystä

Niin onhan se Kuuselakin pelannut Tapparassakin, mutta nyt ollut tosi vaikeeta. Joo kyllä niillä 60 runkosarjapelillä on jotain merkitystä, mutta kevään kunto ratkaisee mestaruuden. Ei kukaan muista kauden päätteeksi kuka voitti runkosarjan, vaan kuka voitti mestaruuden.

No sitähän tässä on reenattu, ettei muodosteta tutkapareja, jotka toisen loukkaannuttua halvaannuttavat koko ketjun, vaan hyvää yhteispeliä. Kun kaikki osaa pelata kaikkien kanssa, niin loukkaantumisten merkitys pienenee.

Ei sillä Kemiläiselläkään kovin vaikeaa ollut takaisin tulla. Pari haparoivampaa peliä, thats it. Karjalaisen on jopa helpompi päästä mukaan, kun kaverilla ei ole pelinrakentamisesta niin suurta vastuuta kuin Kemiläisellä.

Eiköhän sitä kevään kuntoa ole jo pidemmän aikaa yritetty nostaa siellä. Joukkueissa jotka taistelevat tärkeistä sijoituksista, pelaisi todennäköisesti Peltola ja eilen Savinainen. Mutta aika näyttää mikä on ollut oikea tapa toimia.

Oliko Jasu joka nosti tuota samaa asiaa esille jossain haastattelussa?

Mutta eikös ne tutkaparit tee juuri joukueesta mestarin. Eipä ole paljon uusia tutkapareja tulut ainakaan viimisen kuukauden aikana tai sitten olen taas ollut katsomassa eri pelejä. Kyllä joukkueurheilussa voittaa se joukkue joiden kemiat toimii. Toimivaa joukkuetta ei kannata muuttaa. Se sekoittaa koko pakan. Ei kannata enää sarjan lopussa kokeilla uusia tutkapareja, vaan hioa hyväksi koettuja ketjuja timantiksi. Ei saa minulta ainakaan kannatusta.

@pelimies69 onhan siellä ihan selviä tutkipareja ollut koko kauden.
Järvinen & Savinainen & Peltola on toiminut.
Repo & Rauhala on toiminut
Kun Kuusela tuli Lajunen & Kuusela on toiminut. Myös AV:lla.

Täällä kyllä nähdään suhteellisen paljon uhkia tällä hetkellä. Ehkä kaikkien pitäisi muistaa, että varmoja mestaruuksia ei ole olemassakaan ja jokainen joukkue joutuu tekemään oman tarinansa. Jäädään seuraamaan, millainen on Tapparan kevään tarina. Runkosarjan tarina nyt pitäisi kuitenkin pääsääntöisesti kelvata kaikille, mehän voitetaan se :smiley:

8 tykkäystä

Itekkin eilen mietiskelin, että Peltola saattaisi olla jo pelikuntoinen, mutta ei oteta riskiä nyt, kun panosta ei ole. Turhaan venytellä nivusta (vai mikä lienee vamma ollut kyseessä) vaan antaa parantua kunnolla tosikoitoksiin.

1 tykkäys

Sitä mä vaan mietin, että marssitetaanko me sit paras kokoonpano ensi viikon torstaina Pelicansia vastaan Hakametsässä? Jos itse olisin pitänyt taktikointia tärkeänä - silloin olisin mieluusti nähnyt parasta kokoonpanoa nimenomaan TPS:ää vastaan ja laittanut kotipeliin “ynnä muut” -kokoonpanon. Pelicans on kuitenkin pelaajien turvallisuudelle vaarallinen vastustaja.

1 tykkäys

Enhän ole väittänytkään etteikö niitä ole ollut. Olen vaan ihmetellyt miksi niitä tutkapareja on sekoitettu juuri silloin kun ketjujen kemioita pitäisi vain viilata. Ylivarovaista loukkaantumisten pelkäämistä.

Toisaalta Pelicans-otteluun on taas TPS-peliin verrattuna arvokkaat 5 toipumispäivää enemmän esim Peltolalle ja Karjalaiselle. Ehkä juuri ne ratkaisevat (?)

oma mielipide älkää nyt vetäkö sit herneitä nenään, mutta

minun mielestäni olisi Tapparan kannalta paras ainakin noihin kahteen viimeiseen kotipeliin marssittaa meidän paras kokoonpano kentälle ja lähettää sekä yleisölle & vastustajille myrskyvaroitus. En voi olla ajattelematta, että jos tämä vähän “puolivillaisempi” tekeminen jatkuu aina runkosarjan loppuun asti, etteikö sillä olisi myös vaikutusta ihmisten lähtökynnykseen puolivälierään. Jos homma menee liikaa neppailuksi niin uskon sen vaikuttavan negatiivisesti.

Ja huom. tämä oli täyttä mutuilua. Voin olla täysin väärässä.

2 tykkäystä

Toivoisin, että viimeinen kotipeli SaiPaa vastaan pelattaisiin niin, että kaikki terveet olisi kentällä. Siinä kuitenkin luovutetaan pelin jälkeen se voittopysti, niin olisi kunniakasta pelata hyvällä sykkeellä.

1 tykkäys

Saa olla mitä hyvänsä temppuja, niin ensimmäisissä peleissä tuskin ruuhkaa on. Ihmiset tulevat sitten ehkä neljännestä pelistä lähtien.

Tai vastustajaksi Ilves x) Mutta joo, olet oikeassa. Itse kyllä haluaisin palavasti olla heti ekasta pelistä Hakametsässä, mutta kiitos vaalityön kausikorttipaikkani jää tyhjäksi :smiley:

1 tykkäys

Itse en niin ole huolissani milloin katsojat tulevat, sillä jos joukueesta oikeesti ollaan kiinostuneita, niin kyllä fanien pitää olla alusta asti mukana. Olen myös sitä mieltä, että viimisiin peleihin pitäisi saada paras koostumus kentälle. Näin saataisiin varmuus, että kemiat toimii. Vastustajaksi tulee kuitenkin joukkue, jolla peli toimii ja itseluottamus kohdallaan.