Tapparan pelipaidat Huuto.net:issä

Minusta hintataso alkaa poissulkea tavalliset fanit. Keräilijät ja firmat nuo huutaa.
Ykköstilalla on 17 eri huutajaa:

Kakkostilalla on 14 eri huutajaa ja eivät ole ykköstilalla jos oikein katsoin:

Tässä pitää muistaa että kyse on ensimmäisistä oransseista erikoispaidoista. Hinnat ovat varmasti siksikin todella korkeat (=todellinen harvinaisuus). Samoten 60v paidat oli ilman mainoksia, mikä nostaa arvoa. Muistelen että myös Ässien ensimmäiset mustat paidat maksoi pari vuotta sitten maltaita.

Jos kaudella myytäisiin normaaleja game-worn paitoja, niin hinnat saattaisi olla osia näistä.

Näitä on myös määrällisesti liikkeellä vähän, koska näitä käytettiin vain yhdessä erässä. Ainakin Open Ice -paitoja taisi olla liikkeellä eräkohtaisesti käytettynä eli “kolminkertainen määrä”. Miten mahtoi olla 60-v-paidoissa?

Mitenkäs nuo Open Ice -paidat muuten laitettiin jakoon? Menikö yksi pelaajalle, yksi yleiseen huutoon ja kolmas sidosryhmille?

Vaikka on kuinka aitoja, harvinaisia ja Tapparaa, niin tuollaisille rahoille keksin kyllä järkevämpääkin käyttöä. Poskettomissa hinnoissa mennään.

5 tykkäystä

Ässät myy standardi game-worn paitoja hintaan 299€ ja saat valita pelaajan ja värin (pun/valk/mus). Paitoja hyvin jäljellä (kymmeniä), joten tuossa on toinen referenssi normaalitasosta.

Ässien paitojen toimitusaika vaihtelee sen mukaan miten paitoja peluutetaan pelaajilla, ei niitä kaupan hyllyllä ole. Ylipäätään niukasti on aitoa liigan pelissä käytettyä paitaa tarjolla mitä kurkin shoppeja:
-HIFH kauden 2015-16 game worn 225 eur, sitä vanhemmat 150 eur.
-JYP aito pelipaita 175eur (epäillyttää että olsi aito pelipaita ???)
-Pelicans game worn 2015-16 5 kpl jäljellä, 100 eur kpl.
Pelipaidan kopioita HIFK 225eur ja Lukko 180eur hintaan.
Mahtaako liigajoukkueiden pelissä käytetyt paidat pääosin mennä sponsoreille?

Edit: Hifkillä olikin edellisten kausien GW:tä myynnissä.

Tuohon samaan hintaa saa pelattuja game worn:eja, mutta ne pitää varata. Todennäköisesti kun HIFK ilmoittaa sopparin pelaaja A:n kanssa kesäkuun 1 päivä, niin samantien pitäisi soitella varausnumeroon, jotta saat paidan keväällä.

No sehän on hyvä pelkästään, hyvätekeväisyyten kun rahat päätyvät.

1 tykkäys

Ehdottomasti näin, mutta hiukan harmittaa että kiinnostavien paitojen hinta ylitti henkilökohtaisen kipukynnyksen.
Taas kävi kuin Kälviällä…:astonished:

Näin taitaa jäädä useimmilla jos itse meinasi tuollaisen hankkia.
Sen verran tyylikäs tuo paita kuitenkin että jatkoa toivoen. Siis jossain muodossa, vaikkapa juuri kolmospaitana.

Sarvo on tällä hetkellä ykkönen, mikä voi jotain yllättää. Toisaalta jos Peksin ura loppuu tähän kauteen, ton ymmärtää. 801€. Mutta mua kyllä yllättää, että kakkosena on Jasu 700€. Vasta sittte tän kauden starat. Niistäki Nurmi korkeimmalla. Kyllä mää Jukin paidasta eniten maksaisin. No katotaan lopullinen tilanne myöhemmin.

3 tykkäystä

Tuota Jasun paidan hintaa ihmettelin itsekin.
Joku tosiaan haluaa sen?

Varmaan yhteistyökumppanit näitä on huutaneet (ja muuten rahamiehet) hieman hyväntekeväisyydenkin nimissä. Eihän tuollaisia hintoja enää jälkimarkkinoilla saa.

Rauhala 700 ja pitäisi olla yksi halvimmista.

Ihan turhaa puhua mitä kenenkin pelaajan paita pitäsi maksaa. Tämähän vaan tuo esiin sen tosiasian,että TAPPARA myy. Kaksosen tai Pukan paita myis kanssa.

Toki tuossa on joku voinut laskea, että Rauhala lyö vaikka ensi kaudella kunnolla läpi.

Mut jos tätä prosessia peilaa siihen “aito fanipaita” -projektiin niin mun mielestä tämä huutokauppa on osoittanut, että laadukkaille ja “aidoille” fanipaidoillekin olisi kysyntää.

3 tykkäystä

Kyllä varmaan on. Toivottavasti toimisto sen myös huomaa,on sitä niin kauan porattu täällä ja tuolla.

Jos vaikka kaksi henkilöä sattuu jostain syystä ehdottomasti haluamaan juuri esim. Rauhalan paidan ja nämä päätyvät huutamaan siitä kilpaa, niin voihan se hinta sitten kasvaa yllättävän suureksi.

1 tykkäys

Mä olin hetken aikaa kiinni Nurmen paidassa. Noin tunti siitä kun huudot aukesivat. Sitten kuivui kassa.
En kyllä uskonutkaan että olisin pystynyt itelleni edes Rauhalaa huutaan, mutta voi sitten vanhana katsella noita paitoja hallissa, että kyllä mä yritin :slight_smile:
Paita on kyllä mielestäni niin hieno, että onnea heille, joilla kassa kunnossa.

Ja lisäyksenä että tollaisen oranssin " aidon fanipaidan" näkisin mielelläni myynnissä jatkossa myös shopissa.
Mitä oranssimpi halli, sen parempi :tappara:

2 tykkäystä

Niin, lähinnä sitä huomisen hintatasoa tässä hahmottelen. Kyllä siellä ‘pitäisi’ olla Rauhalan yläpuolella kentällisen jos toisenkin verran korkeampia huutoja. Eiköhän nuo huudot pääsääntösesti mene käsikädessä pelaajan laadun ja potentiaalin kanssa. Vaikea uskoa että siellä Vellut Järviset sunmuut tuon alle jää.