Tapparan yleisömäärät 2017-18

6000 lippua oli myyty jo jokunen tunti sitten Tapparan sovelluksen tiedotteen mukaan…

1 tykkäys

Tässä vielä tämän kauden epäviralliset lukemat

Vastustajittain:

Vastustaja Yleisö
HIFK 5719,5
HPK 6277,5
Ilves 7222,3
Jukurit 6023,5
JYP 4466,5
KalPa 5256,0
KooKoo 4772,0
Kärpät 6098,5
Lukko 4876,5
Pelicans 5208,5
SaiPa 4339,5
Sport 4351,3
TPS 6433,5
Ässät 6325,5
Kaikki yhteensä 5543,8

Kuukausittain:

Kuukausi Yleisö
syyskuu 4864,8
lokakuu 5580,5
marraskuu 5998,3
joulukuu 5342,0
tammikuu 5250,8
helmikuu 5817,7
maaliskuu 6857,7
Kaikki yhteensä 5543,8

Viikonpäivittäin:

Päivä Yleisö
ti 5450,5
ke 4401,0
to 4129,5
pe 6330,6
la 5693,5
Kaikki yhteensä 5543,8
9 tykkäystä

Runkosarja yleisökeskiarvo 5544, tavoite käsittääkseni 5500. Hyvä!

8 tykkäystä

Jaa et Traktorit oli bottom3 yleisö keskiarvolla. Vaikka ovat periaatteessa kärkikamppailuja.
Ja vähän on tekemistä vielä El Klassikon mainostamisessakin :grin:

Kuukausitilastosta näkyy aika hyvin voittojen ja hyvän vireen suuri merkitys yleisömääriin. Loka-marraskuu ovat olleet Tapparalle vahvoja tuloksellisesti niin kaukalossa kuin lipunmyynnissä. Muutenkin kokonaisuutena hyvää jälkeä, ja mielestäni aika kunnianhimoiselta vaikuttanut yleisötavoite saavutettiin hienosti.

Tappara oli siis myös eniten yleisöä kerännyt vierasjoukkue, eli pelasi Liigan viihdyttävintä lätkää hei(!!1); siinä taas lisää mustaamakkaraa Ruudun studiollekin analysoitavaksi vaikka playoffeissa, jos vain käyttöjärjestelmät kestää.

Kotiyleisömäärä oli myös Liigan toiseksi paras heti HIFK.n jälkeen.

3 tykkäystä

Olin kerran tilaisuudessa jossa liigaseuran toimari kertoi, että vaikka JYP onkin sarjan takuusuorittaja ja tuollainen TOP5 joukkue niin yleisöä on näihin peleihin saadaan vuodesta toiseen bottom 5 tasoisesti.

Ei sentään tehnyt syväanalyysiä ja kertonut ettei ketään kiinnosta katsoa JYPiläisten ripustautumista vastustajan reppuselkään?

Vähän poimintoja:
Molemmat tämän kauden SaiPa-pelit muuten pelattiin tiistaina. Eli 24.10.17 4424 ja 19.12.17 4255.
Kertaakaan ei jääty alle 4000, 11.1.18 Sportia vastaan 4022 oli pienin.
Kahdeksan kertaa alle 4500. Tuon voisi Hakametsän aikana ottaa jatkossa minimitavoitteeksi per peli.
11 kertaa yli 6000.

Ihan hyvää tekemistä, sekä seuralta että kannattajilta.

14 tykkäystä

Kävin lukemassa naapurin foorumia. Tapparan yleisömäärää ei kuulemma voi verrata Ilvekseen.

Joku on saanut ilmaislipun peliin ja sehän tarkoittaa, että Tappara jakaa lähes kaikki liput ilmaiseksi. Eikä auta, vaikka joku siellä kertoo Mikin olevan pihi mies, joka ei sponsoreillekaan mitään extraa ilmaiseksi anna. Silläkään ei ole väliä, jos Oyj Yritys Abp on ostanut liput ja jakanut ne asiakkailleen. Ei ole vertailukelpoista ja Tappara ei vaan kiinnosta ketään.

On se :mikki: melko mestari, kun tekee runkosarjasta positiivisen tuloksen, vaikka hallissa käydään vain ilmaislipuilla.

8 tykkäystä

Kävin lukemassa myös, ilmeisesti väärästä kohdasta.
Laitatko linkin viestiin jossa kerrotaan että hallissa käydään vain ilmaislipuilla.
Itse löysin vain tällaisen(https://www.ilvesfoorumi.com/yleinen-ilves-jaakiekkokeskustelu/ilveksen-nykytilanne/msg170809/#msg170809):

Tappara lahjoittelee ilmaislippuja todella isolla kädellä. Toki sponsoreille, ja rahaa sieltä tulee, mutta katsojamäärät eivät ole tässä vertailukelpoisia.

Siinä oli sitä kuuluisaa sarkasmia. Yhtä totta kuin se, että yleisömäärä ei ole vertailukelpoinen. Tai se, että siellä jaetaan ilmaislippuja isolla kädellä.

Tapparalla lipusta saatu keskimääräinen hinta on kuitenkin Ilvestä korkeampi.

1 tykkäys

Aika jännä. Mulle ei oo tullu vastaan yhtään mainosta, jossa nää sponsorit kertois lippujen jaosta. Avasin joskus ketjunkin näitä ilmaislippujen jakeluja varten, mutta ei oo paljo ketjuun viestejä tullu.

1 tykkäys

Anteeksi, olen huomannut muuallakin sarkasmilihakseni surkastuneen. Olen usein tulkinnut sarkasmin löysäksi, provosoivaksi paskapuheeksi.
Mitäköhän yleisömäärissä tosiaan on sellaista mikä tekisi ne vertailukelvottomiksi? Ymmärtääkseni yleisömäärä on kaikilla seuroilla sama eli niiden katsojien lukumäärä, joilla on oikeus katsoa ottelua hallilla. Ei siis määrä joka on hallilla.
Ilmaislipuista en tiedä, eri seuroilla käytäntö niiden suhteen kai vaihtelee. Kuvittelisin suuriin sposorisopimuksiin sisältyvän jonkin tietyn määrän lippuja, en ainakaan sitä ihmettelisi.

1 tykkäys

Heh. Omassa näennäistodellisuudessa on kiva elää. Kaikki mitä itse tehdään on oikein ja tehdään parhaiten. Muut vaan keinottelevat.

3 tykkäystä

Ei nyt suoraan liity itse käynnissä olevaan keskusteluun, mutta itseasiassa KooKoo ilmoittaa todellisen yleisömäärän:

1 tykkäys

Onneksi kuitenkin urheilullinen tulos ja tilikauden tulos ovat täysin vertailukelpoisia :roll_eyes:

6 tykkäystä

Ei tietenkään voi sillä kaikkihan tietää, että Ilveksellä on maailman uskollisimmat hallissa käymättömät fanit, sekä ainoat tamperelaiset jääkiekkojoukkueen kannattajat.

Mikäli vielä vähän yleisömääristä kirjoittaisi, niin ei tuo Tapparan ensimmäisen kotipelin vähäinen yleisömäärä ole lainkaan poikkeuksellinen muihin pleijarijoukkueisiin ja muihin pleijarivuosiin verrattuna. Joka vuosi asiaa silti keskustelupalstoilla ja mediassa ihmetellään. Tottakai pelien pitäisi tässä vaiheessa olla aina loppuunmyytynä, mutta ihmisten käyttäytyminen on mitä on.

Jep. Jopa HIFK:ta vastaan oli ihan tämän dynastian aikanakin vastaava lukema. Ja ymmärrän tuonkin hyvin. Sarjan kolmas, viides ja mahdollinen seiskapeli kiinnostavat luonnollisesti enemmän.

Minä hiukan ihmettelin toissapäivänä tuota Tapparan yleisömäärää. Oltiin katsomossa ja siinä oli muitakin. Arvuuttelimme yleisömäärää ja arvaukset liikkuivat 5 500- 6 000 välillä. Olin ihan varma, että hallissa oli se 5 500 vähintäänkin. Eipä ollut tilastojen mukaan.

Oikeastihan siellä oli 4 000, koska optinen harha, joka poistuu Ilveksen matseissa, koska siellä näyttää, että hallissa on 2 500 ja oikeasti siellä on 4 500. Tapparasta vaan halutaan antaa positiivisempi kuva ja sen on Aluehallintovirasto oikein määritellyt.

Mikäs mahtaa olla huomisen matsin yleisömäärä? En ole käynyt katsomassa karttaa, mutta tähän heitän villisti 6305.

E: Todennäkoisesti kaikki kausikorttilaiset olivat paikalla

1 tykkäys

Playoff-pelien ilmoitettu yleisömäärä on lähempänä hallissa oikeasti olevia kuin runkosarjassa koska kausikortit. Toissapäivän luku oli “oikeampi” kuin runkosarjan ilmoitettu, se vain tuntui “väärältä” koska totuttu runkosarjan ilmoituksiin.

7 tykkäystä