Tarinat nimimerkkien ja profiilikuvien takana

Avataanpa tällainenkin ketju.
Monilla palstoilla, täälläkin, näkee mitä hienoimpia ja hauskoja nimimerkkejä. Haluaisinkin kuulla mistä ihmiset nimimerkkinsä keksivät? Itsellä takakarva tulee puhtaasti siitä että esim mailan nostolla tehty kiekonriisto saa aina viisarin värähtämään :blush:

7 tykkäystä

Minun nimimerkki juontaa juurensa nimenomaan Markus Oijennukseen ja häneen liittyviin tapahtumiin ja kommelluksiin. Näistä ei sen enempää…

15 tykkäystä

Ruotsissa asuessani tykästyin kovasti Lars-Gunnar “Krobbe” Lundbergin otteisiin. Tämä kaukalon Paganini oli maaginen, kädellinen kiekkotaituri, jossa oli paljon samaa kuin myöhemmin Tapparassa nrolla 12 pelanneella iki-ihastuksellani.

Profiilikuvassa yksi suurimmista ikinä, Valeri Kharlamov - Elite Prospects

6 tykkäystä

Mun nikki on saanut alkunsa vieraillessani oululaisessa keilahallissa vajaa kymmenen vuotta takaperin. Keilatessa piti koneelle syöttää nimi, jolla pelaa. Ajattelin laittaa erään yleensä joka puolella käyttämäni nimimerkin. Heti toisen kirjaimen kohalla tapahtu kuitenki kirjotusvirhe, jonka huomattuani aloin vaan rämpyttää nappeja. Kyseinen rakkine ei mitenkään sulavasti toiminu eikä hyväksyny läheskään jokaista hentoa painallusta. Kohtalo soi sitten tämän nimimerkin, jonka otin käyttöön paikoissa, joissa haluan säilyttää anonymiteetin.

Iteppä kysyitte. :grinning:

17 tykkäystä

Tutkailen ihmisiä ja elämää yleensäkin ja halusin katsoa miten tietynlainen nimimerkki vaikuttaa jengin suhtautumiseen. Jos joku epäilee nikkiäni kovinkin kuvaavaksi, saa haastaa, laji kuin laji tai mieluiten kymmenottelu.

11 tykkäystä

Piti vain keksiä foorumille jokin nimimerkki. Nuti tuntui sopivan helpolta, lyhyeltä, jääkiekkoon ja Kärppiin viittaavalta (Markus Nutivaara). Bonuksena se rimmaa Tapparasta kaikille tutun lempinimen Juti kanssa.

Profiilikuva on ottamastani valokuvasta, jossa on lumme metsälammessa.

23 tykkäystä

Tässä viimeaikojen menetysvuosien aikana unohtuu monesti että myös Tapparassa on pelannut monta “legendaarista” suharia.

Nimimerkki voisi olla myös Miliisi, mutta Pukka edustaa Tapparalaisuutta oikein hyvin, onhan syntymäpaikkakin meidän fanien sydänmailla, Suodenniemellä.

6 tykkäystä

Mutsi ja faija mietti pojalleen sopivaa nimeä ja päätyivät Teroon. Sukunimikin tuli kaupan päälle, mutta kun en sitä viittiny kokonaan tähän nimimerkkiin sisällyttää niin otin siitä mukaan vaan alkukirjaimen.

15 tykkäystä

Kaikkien palstalaisten omaksi parhaaksi jätän kertomatta :blush: . Tähän ketjuun vois lisätä myös profiilikuvan tarinan? :slight_smile:

5 tykkäystä

Hyvä idea, otin vapauden lisätä sen otsikkoon. Toivottavasti ketjun avaajalle ok?

2 tykkäystä

Isäni, jota harvoin nään asuu lähellä Vancouveria ja ekan kerran olin siellä kesällä -94 tuolloin Canucksilla oli kova joukkue. Omia suosikkeja oli McLean, Linden,Bure ja tietty Sonja Lumme. Tapparassa numero 16 henkilöityy myös hyviin pelaajiin. Joten päätin yhdistää kannattamani seurat nimimerkkiin.
Profiilikuva taas on triumphi meidän yli-viikselle, ilman sen suurempaa tarinaa. Silkkaa kunnioitusta. Mun mielestä mikin viikset pitäisi maalata uuden areenan tapparan puoleiseen päätyyn. Ikäänkuin lehväksiksi Tappara-logon ympärille!

19 tykkäystä

Rikkaalla mielikuvituksella varustettuna keksin nimimerkikseni etunimestä ja sukunimestä kaksi ensimmäistä kirjainta. Liimaamalla ne yhteen tuli luomukseksi JaKu.

1 tykkäys

Oma nimimerkki juontaa juurensa harrastekulkineesta, kun nuo sinisen ovaalin tuotteet ovat lähellä sydäntä. :horse:
Oman profiilikuvani olen ihan itse ottanut 29.marraskuuta 2015 klo 3.12 matkalla kaupungista kotiin. :tappara:

5 tykkäystä

Joskus vaikeneminen on kultaa! :wink:

1 tykkäys

Suurin idolini jääkiekon ulkopuolelta: Paul Stanley. Valtava vaikutus, mitä tulee musiikkimakuuni. Nikki liittyy itse henkilöön hänen tekemän kappaleen kautta. Ei mikään Kiss classikko, mutta kun olen miespuolinen, niin Strutter ei olisi oikein sopinut.

2 tykkäystä

Ilmanmuuta sopii :+1:t2:

Mää olin kokeillu jollekki palstalle kaikenlaisia nimimerkkejä ja kaikki oli varattu. Siihen aikaan oli pakkipari Grönvall-Mäntylä ja Grönvall oli Iso G. Itte tykkäsin paljo enemmän nuoren Mäntylän pelistä ja siitä tuli pieni m. Välilyönti jäi pois tällä palstalla.

Avatar piti keksiä ku tänne rekisteröidyin. Paras sarjakuva koskaan on Willer ja Carson on huippu hahmo. Tohon kuvaan mulla ei oo mitään oikeuksia, ja jos joskus keksin jonkun fiksun, vaihdan sen, mutta nyt mennään näillä.

3 tykkäystä

:+1:

Mulla nimimerkin taakse ei liity sen kummempaa tarinaa, kuin se, että mietin Tapparasta jotain anagrammia, joka kuulostais edes etäästi myös joltain järkevältä sanalta :slight_smile: no tälläsen keksin ja kevät tais liittyä asiaan koska alussa on sana parta, joka valitettavasti itellä ei kovin hyvin kasva vaikka ikää onkin kertyny jo päälle 30 :grin:

Profiilikuvan tausta taas liittyy suosikkipelaajaani eli Niemisen Villeen. Aikanaan tuon Villen retropaidan ostin ja se ryökäle vaihto sit paluukaudellaan (2012-2013) numeroon 17 :sweat_smile:

5 tykkäystä