Tarinat nimimerkkien ja profiilikuvien takana

Nuorempana 2000-luvun taitteessa innostuin pelistä nimeltä Urban terror, Quake 3 mod.
Sinne piti tietenkin keksiä pelaajanimi, ja irc tunnus (missä sovittiin matsit yms pelikavereiden kanssa). Päädyin silloin yhteen suosikki kappaleeseen Iron Maiden – Wrathchild. Siitä asti nimimerkki on kiertänyt minun käytössä. Myöhemmin aloin aikani kuluksi, silloisen työkaverin pyytämänä tekemään suomennoksia elokuviin ja sarjoihin. Saisihan siinä pidettyä englanninkielen taitoa yllä. Sivusto oli subfinland.org. Siellä sivustolla oli sitten yksi kaveri, joka suostui tekemään mulle avatarin pyydetyillä yksityiskohdilla.
Ensinnäkin runko Iron Maidenin Eddie (Wrathchild), Trooper biisin hengessä. Päälle NHL suosikkiseuran paita Detroit red wings, toiseen käteen miekan tilalle tietenkin Tappara! Toiseen käteen britanianlipun tilalle tietenkin Suomenlippu!

8 tykkäystä

Muistan nähneeni tuon nimimerkin suomennuksien yhteydessä. Hyvää työtä :ok_hand::+1:

1 tykkäys

@Raumalainen Onko tuo Sly omasta kynästä vai? :thinking:

Ei oo. Ihan netistä. Hyvä kun tikku-ukon osaa piirtää. :joy: Siskolle mennyt kaikki taiteelliset geenit. Mulle tuli suvun kaikki urheilugeenit.

1 tykkäys

Palstalaiset ovat varmaan iloisia, että urheilugeenit tulivat sulle. :wink:

1 tykkäys

@peterra n uusi profiilikuva hämää kauheasti, ei aivot osaa yhdistää tuollaista kuvaa nimimerkkiin kun oli siihen vanhaan tottunut. Miksi kaiken pitää aina muuttua? :grin:

Tekijänoikeudet :stuck_out_tongue: Täytyi etsiä kuva, jota saa käyttää uudestaan. :stuck_out_tongue:

3 tykkäystä

Äkkiä uusiin avatareihin tottuu. Plussaa siitä @peterra, että vaihdoit Tappara-logon pois. Sellaisia on liikaa muutenkin. Uudelle avatarille pieni miinus siitä, että siinä on samankaltaisuutta samantyyppisen nimimerkin @pensseli avatarin kanssa.

@rizka tuossahan on maila ja kiekko :smiley: Yritin parhaani etsiä muita kuvia, joihin olisi oikeudet kunnossa, mutta vähän heikosti niitä löytyy. Ja paintilla onnistuu paremmin ympyröiden piirtäminen Telian kuvan päälle ja suorat viivat kuin muut taideteokset.

Kyllä mä näin mitä siinä on, mutta vähän samaa värimaailmaa ja asettelua siinä on. Ehkei liiaksi kuitenkaan.

1 tykkäys

Ite vedin aina mustaa erkkaa lapaan, nikkari perinteitä kunnioittaen, vastustaja ei erota kiekkoa. Toki hyvä kuvahan tuo on.

1 tykkäys

Mikä juttu tään on, että tapparafani1 profiili vaihtui naapuri19:sta lennosta? Joku bugi vai mitä ihmettä?!?

10 tykkäystä

Jep, ja ensimmäisessä viestissä kertoi olevansa Tapparafani henkeen ja vereen ja yhtäkkiä onkin naapuri… Aivan mahtavaa toimintaa.

Pakko kysyä @ljpp onko tälläinen toiminta ihan jees?

1 tykkäys

En tiennyt edes, että nimeä on mahdollista vaihtaa?

Tuli varmaan kaikille yllätyksenä, että kyseinen käyttäjä oli trolli :grin: Niin pitkälle oli mietitty se alkuperäinen nikki.

1 tykkäys

Nimimerkkiä on mahdollista vaihtaa omatoimisesti seitsemän päivän ajan rekisteröitymisestä lukien. Sen jälkeen se optio sulkeutuu emmekä mekään ala vaihtelemaan kenenkään nimimerkkejä. Sillä on lieveilmiöitä kuten lainausten ja mainintojen hajoamisia sun muuta.

Tämä tapaus meni niin, että me pyydettiin vaihtamaan tuo nimimerkki, kun päästiin helposti jyvälle siitä mistä oli kyse. Rumaa toimintaa esiintyä Tappara-fanina, mutta virhearvioitahan sattuu. Annamme mahdollisuuden, emmekö vaan.

2 tykkäystä

Luotan sheriffien näkemykseen tässä. Itse en olisi yhtä avarakatseinen, mutta ehkä siksi olenkin rivijäsen.

3 tykkäystä

Me annamme täällä mahdollisuuden, emme " rupea myllyttää kun vituttaa" :slight_smile:

8 tykkäystä

Tiedoksi: tänne ovat tervetulleita kaikki kannattamastaan joukkueesta riippumatta, kunhan käyttäytyy asiallisesti. :+1: Ei tarvitse tuollaiseen pelleilyyn ruveta. :thinking:

3 tykkäystä

Kyllä siellä @Oijennus pahasti kuittaili mun alkuaikoina. Se jäänyt mieleen. Tai no. Kuittaileehan se nykyäänkin :joy:.

3 tykkäystä