Tarinat nimimerkkien ja profiilikuvien takana

Ai tämmönenki ketju on olemassa.

Nimimerkki tulee siis Instagramissa ylläpitämästäni saman nimisestä Tappara fanitilistä.

Kun päätin sen perustaa niin nimeä mietin pitkään kun en halunnut sen olevan mikää perus “Tapparafanpage” tai “Tappara__uutiset”. Sitten välähti.

Minulla on sellainen tapa, että kun kuuntelen musiikkia niin mietin että mihin oikean elämän asiaan (yleensä jääkiakko) sitä voisi rinnastaa. Esim Sabatonin biisi “The Unkillable Soldier” tuo mieleen Krisse Kuuselan. No kuuntelin tilin teon aikaan paljon Sabatonin “Bismarck” nimistä biisi missä lauletaan “Pride of a nation, A beast made of steel”.

Siitä tuli heti mieleen Tappara ja hetken kun matkustelin niin Tapparanation tuntui oikealta. Se ei ole yligeneerinen kuten yllä olevat esimerkit, kuulostaa kivalta ja kinda siistiltä ja on myös kansainvälinen nimi. Ja juuri tulee mieleen yhteisöllisyys.

Ja nykyään miellän kyseisen kappaleen eräänlaiseksi Tappara themeksi.

Profiilikuva on vain tiliä varten photoshopattu profiilikuva

5 tykkäystä

Enpä itsekään tiennyt tämmösestä ketjusta!
Oma nimimerkki juontaa juurensa lapsuuden pihapeleihin. Mun mielestä oli aina hienompaa jos maali tehtiin “lusikkapuolelta” ja siksi niitä aina yritin. Nimitin joskus itse itseäni “lusikkamieheksi” :smile:

8 tykkäystä

Mä oon aina luullut että olet se tarujen myyttinen “Lusikkatestimies”.

11 tykkäystä

Tuli heti vanhojen änärien selotukset mieleen! :grin:

Esim. 2:06

5 tykkäystä

Eiköhän tuo termi “lusikkapuoli” oo itsellekin sanavarastoon tarttunut jostain noista legendaarisista sitaateista! :smile:

1 tykkäys

Pitkään vedin Savinaisen läpykuvalla mutta tää Davidssonista otettu kuva oli niin komee että oli pakko vaihtaa :fire: :kannu:

1 tykkäys

@Ruskeakastike nyt on profiilikuva kyllä kunnossa.

Sytyn tuolle

14 tykkäystä

Ajattelin “sattumalta” mennä vähän anonyymimpään suuntaan! :sunglasses:

Kuvassa siis tarra, joka komeilee puhelimeni suojakuorissa. Luvat kunnossa siis! :wink:

6 tykkäystä

Tuosta kun jättää vi**uilun pois niin ei olisi enää kuvaakaan. :rofl: :rofl: :+1:t2: :+1:t2:
En siis usko sattumiin. :laughing:

2 tykkäystä

Onneks se on veljellistä sellasta ja tiesin sun ymmärtävän sen! :grin: :heart:

1 tykkäys

Satuin huomaamaan, että myös Jatkoaika-sivustolle kirjoittaa nimimerkki “Isokynä”, joka vieläpä on Tapparan kannattaja. Siltä varalta, että hän jotain typeryyksiä erehtyy kirjoittamaan, niin haluan kertoa, että se en ole minä. Minulla ei ole Jatkoaika-tunnuksia, enkä täten ole sinne mitään koskaan kirjoittanut.

Jos joku palstalaisista haluaa nostaa kättä pystyyn, niin arvostan!

Pahoittelut, en oikein osaa näitä hommia. Oli ensimmäinen ja varmaan myös viimeinen ketju, jonka olen yrittänyt johonkin perustaa. Oletan, että tähän ketjuun kertyy vähemmän viestejä, kuin Konna-haaveiluihin.

Jos siis ne kaikki lasketaan yhteen.

@tratre’n profiilikuvan haluan nostaa esiin! Upea, oletko itse tehnyt?
Näen tuon jo sellaisessa paksusta kankaasta valmistetussa hupparissa rinnan kohdalla pienenä logona. Ei ylimääräisiä tekstejä, ei mitään. Vain tuo kirves. Olisi :fire::fire:

1 tykkäys

En ole itae tehnyt, jostain netin syövereistä se on “lainattu”. Olisi kyllä hieno huppari, ostaisin.

Oman nimimerkin tarina juontaa jo lähes kolmenkymmenen vuoden päähän. Syntymävuoteni ja Juhana väännetty omasta etunimestä. Taisin aikanaan ylä-asteen tietotekniikan tunnilla kyseistä käyttää ja sieltä se on jäänyt.
Profiilikuvassa ollaan nuorimmaisen kanssa nukahdettu päiväunille. Toisen rakkaan seuran eli Detroit Red Wings huppari päällä.

7 tykkäystä

@Määjatapparanmies miksi ihmeessä sulla on jonkun jengijohtajan, lapsenraiskaajan, multi-kriminaali-idiootin kuva profiilikuvana? :roll_eyes:

39 tykkäystä

Omalla nimimerkillä ei ole mitään ihmeellistä tarinaa, puolivahingossa laittanut, kun en tajunnut että tulee pysyväksi. Joten tällä mennään.
Oisin jo vaihtanut jos pystyisi. Tuo 71 lisätty Kuuselasta.

3 tykkäystä

Kuvottavaa. Mut hei samalla jatkaa…

1 tykkäys

@115kg, onko profiilikuvasi tarkoitus ihannoida kannattajahuliganismia ja erityisesti liittää Sinioranssit sellaiseen mukaan?

Samalla myös ehkä kysymystä Sinioranssien suuntaan, tällaisessako on se haluttu tulevaisuus?

1 tykkäys

Monella tällä foorumilla on kuvia pyroista, tarroista meemeistä jne.
Miksi juuri @115kg joutui tikunnokkaan nyt?

22 tykkäystä