Tarinat nimimerkkien ja profiilikuvien takana

No tämä nykyinen kuva on tämän kesäloman (joka tänään alkoi) poseeraus ja vaihtuu taas sitten kun loma loppuu…:sweat_smile:

7 tykkäystä

Palstan alusta asti profiilikuvassani ollut pimeyden prinssi siirtyi tuonpuoleiseen joten vallitkoon pimeys toistaiseksi myös profiilikuvassani. Värilasit on ja pysyy.

49 tykkäystä

En löytänyt tähän tarpeeksi isoa sydäntä. Onneksi me kaikki tiedämme, kuka siellä pimeydessä lymyilee, tällä kertaa kivuttomana

1 tykkäys

Eihän tässä meinaa tunnistaa koko ukkoa kun @Mr.Peter profiilikuvassa vaihtui ainakin minulla väri ja että kirjain. Aivoni ei sisäistä

7 tykkäystä

Vaihdoin takaisin vihreäksi…vähän modasin noita profiilin tietoja,niin tuo profiilikuvakin sattui vahingossa vaihtumaan.

11 tykkäystä

Järjenjuoksuni on palautettu

3 tykkäystä

Ei niin isoa tarinaa tälle profiilikuvalle.Tunti sitte päättyneen Tappara Ässät (2-1 helppo voitto) pelin jälkeen laitoin komean close up minun naamasta.

1 tykkäys

@piude

Profiilikuvasta täydet 10 pistettä. :laughing: :+1: :+1:

1 tykkäys

@särkänmärkä Liityyykö tämä paikan oparitapahtumaan?

My bad! Nimimerkin idea tämänhetkisen asuinpaikan mukaan. Alunperin Hervannasta kotoisin!

1 tykkäys

Kerrankin voin rinta rottingilla sanoa, että ainakin minullla. Itse Paintilla piirsin. Nih. :cowboy_hat_face:

6 tykkäystä

Minulla “puoliksi.” Itse editoitu “logo” mutta siinä käytetty tekijänoikeudella suojattua materiaalia.

Mutta en kaupallista itseäni joten olkoot

1 tykkäys

Omistan ite ja päivitetty :smiling_face_with_sunglasses:

6 tykkäystä

Itselläkin vaimo antoi luvan käyttää kun on hänen ottama kuva Tammerkoskesta. :smiley:

1 tykkäys

Mulla taitaa olla kuva Ekku Lehtosen paidannostopelistä. Kuva zoomattu rintaan jossa jaettu paita ja kaulaliina.

4 tykkäystä

Mulla on lupa. Kaveri otti 2024 2.finaalin erätauolla. Kysyin luvan että saanko käyttää somessa yms.

Muovilavan saattaa muistaa jokunen 70-luvulla lapsuuttaan viettänyt.

Eli oli mahdollista ostaa muovinen lapa-osa, jonka sai liitettyä mailan varteen, jos alkuperäinen lapa oli katkennut. Lapa myytiin suorana. Käyryys luotiin sitten kuumentamalla lapaa, ja vääntämällä se haluttuun muotoon.

Sellaista ratkaisua käyttötavaran eliniän tekohengittämiseen tuskin kukaan enää käyttäisi. Maailma on muuttunut.

Mutta minullapa olikin Pekka Marjamäen mailan varsi, lavan juuresta poikki niin ettei yhtään ollut lapaa jäljellä. Sitä joku yritti myydä Pihlajamäen ostoskeskuksen (Helsingissä) vieressä järjestetyllä ulkokirpputorilla. Minähän olin niin pieni, ettei mulla mitään omaa rahaa ollut, mutta kinusin kovasti vanhempaani ostamaan sen. Ei löytynyt aikuiselta herkästi ymmärrystä, miksi pitäisi ostaa risa maila. Mutta koska PEKKA MARJAMÄKI! hinta ei ollut kova (en tosin muista sitä) - kyse oli enemmänkin siitä, että olisi pitänyt tehdä toinenkin ostos, että sitä olisi voinut käyttää.

Sain sen kuitenkin, myös myöhemmin sen muovilavan siihen. Vartta tietysti lyhennettiin alapäästä, että painettu nimi jäisi sinne yläpäähän. Sitä pystyi käyttämään lyhyen aikaa, kunnes kasvoin mailasta ohi.

Ikävä kyllä, omaa tyhmyyttäni en osannut suojella sitä sen jälkeen, ja eräässä muutossa vanhukset menivät viskaamaan sen pois, koska minä en enää “tietenkään” käyttäisi sitä.

Nimimerkki kuvastaa sen ajan maailmaa, seurauskollisuutta, toisaalta myös aikaa, jolloin löysin Tapparan ja toki myös sitä, että pienen pojan mielestä Pekka oli hyvä - olihan hän oikeasti hyvä.

27 tykkäystä

Mulla oli muovilapa 80-luvulla. Kuvakin on todistamassa. Keltamustat banaanihokkarit ja muovilapainen maila. Sillon oli nilkat vahvat ja se, jolla laukaus lähti, osas oikeasti laukoa.

5 tykkäystä

Myös minulle heräsi muistoja 70-luvun muovilavasta. Lapa saatiin käyräksi lämmittämällä lieden päällä ja siitä äkkiä kylmään vesiämpäriin samalla vääntäen haluttuun käyryyteen. Muistelen, että ainakin nuo ensimmäiset 70-luvun muovilavat oli aika painavia. Kerran pihapeleissä laukaukseni saaton jälkeen lapa irtosi mailan varresta lentäen kaveriani kasvoihin. Seurauksena oli tikkausta vaatinut 10 sentin syvä haava poskessa. Sattumoisin kyseinen kaveri on erään nykyisen maajoukkuetason kiekkoilijan isä.

3 tykkäystä

Tuo muovilapa oli äärimmäisen hyvä tosiaan kesällä asfaltilla pelattaessa. Jäällä en tainnut sellaisella ikinä edes pelata.