Tarinat nimimerkkien ja profiilikuvien takana

(Titta på ylähylly!) #81

Meni se nyt yhden kerran läpi. :laughing:

Olen aina lukenut paljon kirjoja ja nimimerkki Sardion on poimittu yhdestä lapsuuden suosikkikirjasarjastani, David Eddingsin Belgarionin tarusta. Sardion oli alunperin maapallon keskipisteessä sijainnut kivi (tai tarkalleen ottaen puolikas siitä) ja se edustaa pahuutta toimien Pimeyden Lapsen apuvälineenä.

Profiilikuvassani on Albert Einstein sähkökitaran kanssa, sillä se kuvastaa mielestäni nykyaikaa hyvin niin hyvässä kuin pahassakin.

Nimimerkkini koostuu ranskankielen etuliitteestä Le sekä englanninkielestä eli Goa (lyhenne sansta Goalie) sekä kirjaimesta P. Tässä on sattunut käymään niin aikoinaan, että yhden lähisukulaisen kansainvälisen parisuhdeliiton kautta voin käytännössä sanoa, että eräs todella huikea ja todella legendaarinen kanadanranskalainen maalivahti on mun “entinen sukulainen (tosin hyvin, hyvin kaukainen)” :wink: ja hänenkin sukunimensä alkaa P:llä kuten minunkin. Eli siitä siis LeGoaP.

Sitten tuossa profiilikuvassa on maalivahdin maski, jonka olen aikoinaan itse alusta loppuun asti tehnyt sekä treenejä että epävirallisia pelejä sillä itse pelannut. Virallisia pelejähän tuollaisella ei saa pelata enää nykyään. Valmistin ko. maskin siten, että siinä näkyy sekä oma näkemykseni maskista sekä tämän “kaukaisen legandaarisen sukulaisen” näkemys maskista, että Tappara-kolmikon Peltonen-Leppänen-Mattsson näkemys maskista.

Hoksasin juuri, että minulla on avatarina Jukka Peltolan paidasta “C”-kuva. Se tuli lätkäistyä paikoilleen ihan ensimmäisinä tunteita kun tätä asentelin reilu vuosi sitten. Yleensä en ole avatareista perustanut, mutta joku piti laittaa kun kerran tällaista asennettiin.

Tulinpa nyt sen vaihtaneeksi Stede Bonnetin lippuun.

(Titta på ylähylly!) #85

Minusta kapteenin C sopi mainiosti avatariksesi! :confused: Olen koko ajan kokenut, että olet tämän palstan tietynlainen kapteeni, joka johdattaa joukkonsa läpi päivitysten ja palvelunestohyökkäysten. Kapteeni, joka toimii seurajohdon (Discoursen) ja pelaajiston (Tappara.co käyttäjien) linkkinä. Varakapteeneinaan muu @staff in porukka. Tai no sitä sä olet yhä mun päässä! :slight_smile:

Merirosvoreferenssistä plussaa! :thumbsup:

Eihän kapteenius mihinkään kadonnut - nyt ollaan merirosvokapteeni. :skull_crossbones:

Muuten sanasta sanaan kuin @Treppu, mutta merirosvosta miinus, koska se on täydellinen vastakohta mielikuvalleni tämän palstan suurimmasta oikeudenjakajasta, sheriffistä.

No vitsi vitsi… Täällä ei muistaakseni tarvinnut hyväksyttää avatarejansa.

Tässä on kaksi virhettä.

• En ole “suurin oikeuden jakaja”.
  • Merirosvolaivoilla oli käytössä tietynlainen demokratian tapainen, minkä takia osa porukasta viihtyikin niillä paremmin kuin kuninkaallisissa laivastoissa tai kauppalaivoilla.
    • Paljon hyviä sääntöpykäliä, kuten huijauskielto ja kovat rangaistukset rintamakarkuruudesta.

Vaikka mitenpäin asiaa pohdin niin en uskalla nimimerkkiäni bannien pelossa valottaa.

Ja avatar, jota käytän, on erään legendaarisen suomalaisen jääkiekkojoukkueen logo liian läheltä katsottuna.

Mitä luulet moneenko kertaan nimimerkkisi on luettu väärin?:laughing:

Olis tosi mukava, jos nicknamea voisi avata paljonkin, mutta itselleni tämä on vain jäänyt roikkumaan mukaan. Monta kertaa on pitänyt vaihtaa, mutta eihän siitä enää mitään ole tullut, kun jokaisessa nettiympäristössä tätä käyttänyt viimeiset, mitä, lähemmäs 16 vuotta kohta. Tämä nickname oli alunperin isoveljeni murjaisema vitsi, josta tuli ehkä vähän liiankin pitkäaikainen vitsi.

Nickin historia palaa joka tapauksessa siihen aikaan, kun olin muistaakseni 12-vuotias ja isoveljeni sitten sen pari vuotta vanhempi 14-vuotias. Oltiin pari vuotta sitä ennen saatu ensimmäinen tietokone lahjaksi ja tuohon aikaan internet alkoi oikeasti yleistyä ja siirryttiin kiinteisiin laajakaistoihin modeemien sijaan. Meidän porukat ei mitenkään erityisen edistyksellisiä ollut, joten ihan ekana ei tietenkään mitään semmosta kunnon nettiä otettu. Joka tapauksessa se liittyy olennaisesti siihen, että veljeni aloitti pelaamaan erästä peliä netissä ja valitsi nickikseen yhdistelmän (kai aika perinteisesti) etunimi + sukunimen ekat kaksi kirjainta. Itse tuohon aikaan tuli seurattua paljon, mitä isoveli tekee ja sit menin pelaileen omalla vuorollani samaa peliä ja halusin luoda nickin samalla logiikalla, mutta mun oikea etunimi ei oikein muodostanut kovin kaunista komboa sukunimen kahden ekan bukstaavin kanssa.

Ongelmaanhan tarvittiin ratkaisu ja veljeni sit murjaisi, että “noh millä nimellä ne sua sit kutsuu englannin tunnilla?” Tuohon maailman aikaan (en tiedä onko nykyään sama käytäntö) nimet käännettiin englanniksi ja käytettiin niillä tunneilla sitä nimeä. Mun nimi käännettiin aina muotoon “Peter” ja nyt se sukunimen alkutavukin alkoi kuulostaa jo joltain siihen aikaan. Sillee se sit synty, lähinnä vitsistä. Käytin samaa nickiä pelistä peliin noin 10 vuotta kunnes 20v aloin harkita sen vaihtoa, mutta vertaispalaute peleissä oli aina tosi murskaavaa, jos yritti vaihtaa, koska peterrasta pysty vääntää vaikka ja mitä:

pettis
pettttttera
pet
beterra

ja saksalaiset ei koskaan oppineet tuottamaan muotoa peterra, joten saksankielisissä peleissä olin

pantera

Tässä iässä ei enää nickejä vaihdella. Näillä mennään, että kiitos vaan veljelle hauskasta vitsistä.

(Titta på ylähylly!) #92

Vaikuttaa että ljjp on ollut merirosvo, kuten minäkin. :grin:

No en, mutta merimies/merirosvo -romantikko olen aina ollut ja vähän asiasta lueskellut. Karibialla pari kertaa käynyt, jossa sai historiaa lisää. Ja sitten hurjassa nuoruudessa minulla oli ehkä jotain tekemistä heidän digitaalisten hengenheimolaisten kanssa.

(「LIVE IS LIFE」) #94

Vanha profiilikuva, kalamies Aalto, oli huomattavasti enemmän nimimerkinmukainen kuin tämä uusi, työnimellä Lajun poikkari. Mutta eletään kuitenkin hetkessä, taustalla sankarini, IFK:n päävalmentaja Törmänen.

Tää uus avatar on komea. Luulin aina, että Aallolla on sniperin hattu.

(「LIVE IS LIFE」) #96

Sekin olis kyllä Temen osumatarkkuudella sopinut hyvin kuvaan.

(Raarnio) #97

Onko Kilolla mahdollisesti saman kaltainen parta kun avattarella?

Hmm, mielenkiintoista, että näet avatarissani parran. Vähän niinku mutton chops ilman viiksiä? Mun coolius ei riittäisi kantamaan sellaista lookkia.

Missäs muuten on tosiaan Kylmäpää Kake, vai onko tuo jo täällä kerrottu?

Pelkkä Kake nykyään. Mutta joo toi kylmäpää tuli lähinnä siitä että oon niin kylmähermoinen kaveri😊.
Edit. Nyt kun muistelin tarkemmin, niin toi tais alkaa siitä kun olin ala-asteella lätkäpelissä maalissa. Sain kiekon maalin takana ja kaks vihulaista tuli karvaamaan. Mulla hukku kiekko lavasta, sain syötettyä kuitenkin omille ihan viime tipassa. Meidän joukkuelaiset luuli että odotin tarkotuksella karvaajat mahdollisimman lähelle. Siitä sitten joku sano pelin jälkeen että oot sää kylmäpäinen kaveri😎.