Päivitetään tämä. Eli Elisalta soitteli todella mukavan kuuloinen henkilö.
Hän sitten tutki asioita etänä ja tuli siihen tulokseen, että modeemin ohjelmaversio pitää päivittää. Hän hoiti tuon etänä ja nyt toistaiseksi ei ole netti pätkinyt. Sovittiin kuitenkin valmiiksi mahdolliset jatkotoimenpiteet. Yleisvaikutelma asian hoitamisesta oli hyvä.
Se mikä taas vähän ärsyttää on se, että modeemin päivityksen ollessa käynnissä tämä henkilö koitti taas myydä ihan kaikkea minulle. Tuo on oikeasti ärsyttävää. Eikä pelkästään ole Elisan ongelma.
Minulla on ollut vuodesta 2005 sama puhelinnumero ja aina Telian kautta yritysliittymänä. Tästä huolimatta Elisa koittaa aina myydä minulle puhelinliittymää. Mutta huvittavaa on se, että myös Telia koittaa myydä minulle liittymää. Olen molemmilta pyytänyt, että laittavat nyt johonkin tietoihin, että ei kannata minulle myydä puhelinliittymiä. Ei auta.
Minulla oli muutama vuosi sitten väittely DNA:n kanssa toimiiko heidän 4G-verkko meidän kotiosoitteessa vai ei. Kuuluvuuskartan mukaan peitto on hyvä, mutta käytännössä asunto oli kolmen tukiaseman keskellä niin että modeemi vaihtoi tukiasemaa koko ajan ja verkko pätki.
Sain myös ystävällisen ja osaavan tekniikan puolen mimmin puhelimeen. Toimittin hänelle muutaman tunnin ping-dataa jossa ongelma näkyi ja hän pystyi sen vahvistamaan verkon puolelta (modeemin hyppiminen tolpasta toiseen).
Eli kova data on avuksi näissä tapauksissa. Vaatii tietysti ATK-ajokortin, mutta kovin vaikeasta tempusta ei ole kysymys.
Tämä siis yleiseksi ohjeeksi kaikille. Laittaa vaikka yöksi tai työpäiväksi ruksuttamaan.
Ilmeisesti tässä ongelma saattaa olla myös se, että langattomassa verkossa on liikaa laitteita kiinni. Mutta nyt tosiaan näyttää siltä, että päivystys auttoi asiaan.
Katsotaan sitten jatkoja, jos homma rupeaa taas tökkimään.
E. Yleisesti maksava asiakas pitää palvella kunnolla. Oli kyse sitten tekniikasta tai mistä tahansa muusta. Mikäli itse omassa työssäni en edes yrittäisi saada asiakasta tyytyväiseksi reklamaatio tilanteessa, niin se olisi aika lyhyt tie. En minäkään odota, että kaikki asiakkaani ymmärtävät myymästäni tuotteesta kaikkea. Yritän auttaa siitä huolimatta, vaikka usein tuo harmittaakin.
Kiinni taitaa olla arviolta nämä kamat. Pari televisiota, hälytysjärjestelmä, pari läppäriä, kolme puhelinta, pari tablettia, pari chromecastia.
Toki kaikki ei ole samaan aikaan kiinni (ehkä), mutta toivottavasti nyt lähtisi homma taas toimimaan. Nopeus on n. 90mb ja tuo on mielestäni täysin riittävä.
Mä olen käyttänyt pCloudia nyt varmaan pari vuotta. Linux client on noilla poikkeuksellisen toimiva, vaikka oma käyttöni onkin aika pientä.
Negana GDPR-asiat. Esim. itselleni paljastui vasta asiakkuuden alettua, että noiden datakeskus sijaitsee jenkeissä ja myös eurooppalaisten kamat säilötään siellä. Vähän ihme, ettei tuosta ole kukaan vielä nostanut metakkaa.
E: Jos en väärin muista niin BF:ssä oli toi elinikäinen tilaus tyyliin -50% eli kannattaa todellakin odottaa.
Kaikkiin modeemeihin, puhelimiin ja muihin kuluttajatason verkkolaitteisiin on myös hyvä nyrkkisääntö, että niille tulee väsy pitkän päällä olon jälkeen, joten uudelleen käynnistys yleensä auttaa taas vähäksi aikaa.
Oman reitittimen sain asetuksista käynnistymään joka sunnuntai-aamu uusiksi niin verkko toimii.
Kappas, mulkut eivät ole viitsineet mainostaa, että ovat saaneet huhutun Euroopan datakeskuksen käyttöön. Datan siirto maksaa 19,90€ mutta menkööt. ■■■■■ jos olisi yhtään muskelia alkaa vääntämään noiden kanssa niin alkaisin kyselemään meneekö ihan lainsäädännön mukaan. EFFIn ukoilta vähän tuosta kyselin ja heidän mielipiteensä oli, ettei tuossa nyt ihan GDPR:stä olla perillä.
Mutta itse palvelu on siis kyllä toimiva ja tuo kertamaksu tallennustilasta on kiva optio, jonka saatan itsekin vielä käyttää.
Ja joo, rahalla saa kuluttajalaitteita, joita ei tarvitse boottailla, mutten itse viitsi maksaa esim. reitittimestä paljoa yli satasta ja sillä sai tollasen välimallin Asuksen. Odottelen, että Ubiquiti saa wifi6-kamat pihalle järkevään hintaan ja siirryn sitten niihin.
Microsoft on onnistunut laittamaan ilmeisesti edellisen päivityksen aikana pöytäkoneen näyttöni alapalkkiin kuvakkeen, joka kursorin sen päälle vietäessä läväyttää näyttöön uutislistauksen ja Korson(!) sään. Olen yrittänyt saada härpäkettä pois - ilman menestystä.
Hyviä neuvoja kaivataan.
Edit:
Haitake oli tullut päivityksen mukana kuten epäilinkin. Ja on näköjään ärsyttänyt muitakin. Tekisi mieli alkaa moittimaan Microsoftin käytänteitä, mutta se ei taida enää kuulua tähän ketjuun.
Mää en enää tiiä. Yrittänyt tässä kolme tuntia saada Logitech G Hubia asennettua, mutta ei vaan avaa jostain syystä windows tuota asennusta. Sen jälkeen kun launchaa sen ja windows kysyy annanko sen sovelluksen tehdä muutoksia ja painelen yes yes niin ei tapahdu mitään. Event Viewer sanoo seuraavaa:
On koitettu korvata tuo kernelbase.dll tiedosto kaverin vastaavalla, samasta windowsin versiosta. Hänellä siis aivan samat asetukset oikeestaan kun itsellä mutta sillä tuo kyllä toimii ja asentaa sen. Kaikkea on kokeiltu, ei vaan enään tiedä mitä pitäis tehdä. Onko jollain ollut vastaavia ongelmia? Lyö kyllä niin tyhjää päässä ja hermot menee ettei jaksa enään. Ostin siis juuri uuden hiiren ja pitäis tuon ohjelman kautta vähän asetuksia säädellä. Kaikki muut ohjelmat on kyllä lähtenyt asentuun.
Koita ajaa CMD:ssä sfc /scannow ja jos se löytää virheitä, boottaa kone ja toista kunnes toi ei enää löydä virheitä. Tarvittaessa tee DISMillä imagen online korjaus, google kertoo komennot.
Googlaa myös kernelbase.dll tolla exception codella
0xe0434352
Tehty on, virheitä ei löydy eikä auttanut nuokaan toimenpiteet. Täytyy joku muu päivä koittaa selvitellä, googleteltukin on. Jos ei muuten niin winukka uusiks. Ärsyttävä vika kertakaikkiaan, mikään tunnu auttavan. On koitettu yhtä sun toista😄
Ketjun aiheeseen liittyen - minulla on varsin mielenkiintoinen ongelma. Välillä, kun tietokone menee lepotilaan, niin Windows rupeaa pitämään sitä ihme virhepiipitystä lyhyin väliajoin. Luuppi jatkuu käytännössä ikuisesti kunnes herättää Windowsin lepotilasta. Ongelma on rajattu siihen, että tämä liittyy jollakin tavalla näytönohjaimeen, lepotilaan ja Google Chromeen. Kaikki muut komponentit on pala kerrallaan irrotettu ja ongelma ei lopu. Kun vetää HDMI-johdon pois portista niin ininä lakkaa. Ideoita?