iPhone, iMac & Chrome-selain. Puhelin alkoi soimaan, katsoin että varmaan joku puhelinmyyjä, en vastaa. Mutta siis yht’äkkiä myös tietokone eli iMac alkoi soimaan, eli puhelimen hälytys kääntyi myös koneen näytölle. Mitä helkkaria? Tahdon eroon tuosta toiminnosta. Miten tuo onnistuu?
Tuota asetusta pääsee muokkaamaan Puhelin asetusten alta:
Asetukset - Puhelin - Puhelut muilla laitteilla. Täältä voi määritellä hälyttääkö Mac, iPad jne.
Enemmän tässä ihmettelen että miksi tuollainen asetus on oletuksena päällä.
Notta mitä helkkaria on suunnittelija ajatellut.
Varmaan siksi, koska olet kirjautunut samoilla Apple ID tunnuksilla iCloudiin ja FaceTimeen.
Macissa voi myös määritellä FaceTime asetuksista Puhelut iPhonesta.
Juu, tänä ongelma ilmeni vasta juuri nyt. Ilmeisesti juuri tuon iCloud-kirjautumisen vuoksi. Säilöä piti siis siivota…
*No nyt otettu tuo toiminto pois käytöstä, oli tilassa ”kun lähellä”.
Ei kai tuo selaimesta kiinni ole?
Mulla iPhone + MacBook toimii juuri noin ja ei ole(eikä tule) Chromea.
Mun mielestä tämä on loistava toiminto.
Ei varmaankaan, laitoin sen tuohon alkutilanteeseen vain varmuuden vuoksi kun en itse tiennyt mistä on kyse.
Tämä on mun mielestä hyvä toiminto kun mulla on puhelin yleensä äänettömällä ja missä milloinkin.
Tämä toiminnallisuus on ollut itse asiassa jo jonkin aikaa: kun puhelu tulee, se soi kaikissa laitteissa (mukaan lukien Apple Watch).
Itse olen pitänyt tätä hyödyllisenä, koska puhelimeni on aina äänettömällä. Kun puhelu soi kaikissa laitteissa, se harvoin jää huomaamatta ja voin valita vaikka Watchista, että vastaan puheluun iPhonessa. Tai voin vastata FaceTime-puheluun puhelimen sijaan MacBookilta.
Hemmetin kätevää itse asiassa.
Onkos muille ilmestynyt Googlen päivityksen jälkeen herjaa “Google pysähtyy toistuvasti”? Itselläni kyseinen varoitus ilmestyy nyt luurin näytölle tasaisin väliajoin.
Tietenkin jos jollain on jotain ideaa miten varoituksesta pääsee eroon niin aina parempi.
Välimuisti on tyhjennetty, Google päivitetty ja luuriakin startattu uudestaan mutta sama meininki jatkuu.
edit. Näköjään ongelmia on muillakin.
Pakotin Googlen lopetuksen, eikä sen jälkeen ole varoitusta tullut. En tosin tiedä, mitä “Googlen sammuttaminen” tekee, mutta työpuhelin oli käyttökelvoton varoitusten takia. Nyt niitä ei ole tullut. Omaan puhelimeen ongelmaa ei ole ilmestynyt. Johtuuko Android-versiosta, en tiedä. Jossain kohtaa päivitykset sisään ja puhelimen uudelleenkäynnistys.
Itsellä auttoi tuo guukkelin päivitys.
Itselleni tuli googlen päivitys eilen ja tänään alkoi ohjelman kiukuttelu.
Joo, sama aikataulu. Eikä ainakaan aamukahdeksalta ollut uutta päivitystä. Varmaan päivän mittaan tulee, jollei ole jo tullut.
Nyt lähti itselläni pelittämään tekemättä mitään erityisiä päivityksiä. Eli ohjelma käyntiin ja homma toimii.
Jaahas. Ny alkoi läppäri temppuilemaan:
Pysäytyskoodi 0xc000021a ja virhe 0xc0000225.
Olisiko jollain hakkerilla vinkkiä miten saisi rullaamaan?
Klassinen päättötyö, data, viitteet yms koneella.
Edit välillä pääsee sellaiseen tilaan jossa rullaa eträ päivityksiä ei voitu viedä päätökseen…
Käynnistyksessä Safe mode:lla voisi päästä katselemaan tiedostoja ja kopioimaan ne talteen?
Oletko palautuspisteitä tehnyt/ palauttanut aikaisempaan palautuspisteeseen Windowsia (jos sellainen luotuna ja joku päivitys epäonnistunut välissä?).
Varmaan @bastardo:lta saa gurummat vinkit tähän…
Sain päälle, ja käyttiksen pyörimään. Uskaltaisiko tehdä win asennuksen uudestaan? Koneen diagnostiikka ei oikein herjaa mitään. Tuo koodi taisi olla että joku laite puuttuu? En kyllä sitten yhtään tiedä mikä se voisi olla kun hiirtä kummempaa tässä ei ole käytetty.
En ota näihin kantaa, mutta nuo virhekoodisi googlettamalla saa tulokseksi kaksi videota Youtubesta:
Siihen en osaa sanoa, kuinka “tarkkoja” nämä korjaukset ovat.
Jos ei ole asennusmediaa olemassa niin tästä voi valuttaa ja pistää tikulle.
https://www.microsoft.com/fi-fi/software-download/windows10ISO