Tekniikan kanssa ongelmia?

On kyllä sellaset vikakoodit, että syy voi olla mitä vaan epäonnistuneen päivityksen ja hajoavan raudan väliltä… :grin:

Ei sitä Windowsia välttämättä kannata suorilta uusiksi asentaa. Laita ensimmäisenä varmuuskopiot kuntoon, eli päättötyöt yms. pilveen ja ulkoiselle levylle talteen nyt kun kone toimii. Sen jälkeen voi diagnosoida ja tohtoroida paremmin.

Käynnistä komentokehote järjestelmänvalvojana (oikea hiiren nappi ja sieltä valinta) ja aja siinä sfc /scannow
Toi tarkistaa käyttiksen tiedostot ja kertoo jos se löysi ja korjasi virheitä. Jos löysi ja korjasi, boottaa kone ja aja sama komento uusiksi niin monta kertaa, ettei virheitä löydy. Yleensä pari kertaa riittää.

3 tykkäystä

Auttoi ainakin toistaiseksi. Suuret kiitokset!

3 tykkäystä

Kaveri kysyi
Tekniikan ihmelapsi, siis minä, tarvitsisi hiukan apuja.

Sinulla on myös tämä Gmail, niin mistä minä löydän kohdan mihin napauttaa puuttuva hakanen, jotta viestini eivät siirry pois tulleista viesteistä, kun vastaan niihin? Ymmärsitköhän mitä kysyin? Siis, kun vastaan viestiisi, niin koko viesti siirtyy tämän jälkeen Sent-kansioon, mutta minä haluaisin, että tullut viesti jää ihan sinne minne se tuli eikä häviä minnekään Sent-juttuihin. Minä en löydä mistään mistä tämän voi muuttaa

En tiedä kuuluuko tänne mut kysyn tyhmänä kuiteskin. Mulla iphone ja jos tilaan solidsportin niin saako sen näkyyn chromecastilla isoon töllöön.
Onkohan toi Tampere cup mitä kautta näkyvissä

2 Näyttöä pitäisi saada kytkettyä läppäriin, telakkaa valitettavasti ei ole. Löytyykö esim verkkokaupasta universaalia telakkaa tms millä tuo onnistuisi siedettävään hintaan?

Aika paljon tuolla on härpäkettä, mutta tuo nyt nousi silmille. Verkkokaupassa kyllä myös asiansa osaavat myyjät. Marssi sinne vaan niin eiköhän sieltä sopuhintaan ratkaisu löydy.

1 tykkäys

Joo mä kattelin kanssa tota Manhattania, on vain turhan suolainen hinta. Täytyy todennäköisesti poiketa katselemessa onko edullisempia dongleja. Vähän turhan järeä systeemi käyttöäni ajatellin.

Oli siellä niitä edullisempiakin mitä tuolta selailin. Varmaan tuohon tarpeeseesi löytyy alle satasellakin ratkaisu.

1 tykkäys

Jep tämän tyylinen ratkaisu käy.

1 tykkäys

Minulla on outo ongelma puhelimen Bluetooth yhteyden kanssa. Kuuntelen paljon äänikirjoja autolla ajaessa ja töissä. Viime viikolla yhtenä aamuna huomasin että vain vasemmasta nappikuulokkeesta kuuluu ääni. Ajattelin että oikea kuuloke on hajonnut. Kotona testasin sankamallisilla kuulokkeilla ja kas niissäkin ääni tuli vain vasemmasta kuulokkeesta.

Tein seuraavan testin. Poistin nappikuulokkeiden laite parituksen puhelimen kanssa ja paritin ne sitten uudestaan. Mutta nyt siten että käynnistin vain oikean puoleisen nappi kuulokkeen. Ja kas se toimi normaalisti. Käynnistin vasemman. sinne ei ääntä tullut alku pimpahdusta lukuunottamatta. Koitin vielä uudelleen paritusta siten että molemmat oli päällä niin ääni tuli vain vasemmasta.

Eli tulkitsen niin että jostain syystä puhelimestani ei siirry kuin vasen kanava Bluetoothin välityksellä. Onko tämmöinen edes mahdollista? Mitä voin asialle tehdä?

Ainut mikä tuli itselle mieleen on päivitys bugi. Latasin viime viikolla yhtenä iltana päivityksen puhelimeeni. Ja mielestäni ongelmat alkoi seuraavana aamuna.

Puhelimeni on OnePlus nord 5G. Kuulokkeet havit ja Jabra merkkiset.

Päivitysongelma voi olla hyvinkin mahdollinen, jos sen jälkeen ongelma alkanut :thinking:

Kannattaa testata kuulokkeet toisella puhelimella (tai tabletilla), jos mahdollista. Mikäli toimivat normaalisti - ongelma on todennäköisesti puhelimen päässä.

Tässä joku aika sitten vastaava ongelmaa selvittelin yhden television kanssa, jossa luultiin, että BT -kuulokkeet on rikki, mutta vika olikin takuuhuoltoa vaatinut vika televisiossa (mikään kuuloke ei toiminut telkkarin kanssa, joita koitin, mutta kaikki kuulokkeet toimivat muiden laitteiden kanssa).

1 tykkäys

Eipä noista aina tiedä. Itsellä olohuoneen setuppina on Sonyn telkkari ja Sonyn soundbar + subbari ja telkkariin tulevat äänet menevät automaattisesti soundbarille HDMI-piuhojen kautta.

No, ChromeCast Ultran äänet kyllä kuuluivat telkkarin kautta, mutta eivät soundbar + subbari -yhdistelmästä. Resetoimalla ja uudelleen konffaamalla ChromeCastin kaikki taas pelasi.

Nokia 8.1 puhelimessa ei Spotify toimi, tai siis toimi niin hitaasti ettei voi käyttää. On kokeiltu sovelluksen uudelleenasentamista ja annettu spotifylle kaikki käyttöluvat sekä poistettu akun optimointi sovellukselta, ei vaikutusta ja puhelinta sammutettu.
Ongelma ollu jo pitemmän aikaa ja päivityksiä tullut, mutta ei vaan toimi. Suututtaa. Olisko vinkkejä?

En tiedä asiasta mitään. En yhtään mitään, mutta saako Suomessa asennettua Spotify Liten? Siinä voisi olla oljenkorsi ongelman kierrolle, jos ei ole jotenkin geoblokattu.

Ei taida Nokia 8.1 saada enää käyttiksen päivityksiä. Eli ongelman lähde saattaa olla itse Spotify.

Oletko katsonut mitä Play storen oman laitteen (sen voi valita) arvosteluissa sanotaan? Onko kaikilla muilla sama vika?

Kiitos vinkeistä. @Kilo @TPR . Ei taida Lite Spotify olla playkaupassa ja en huomannut muilla vastaavia ongelmia palauteissa. Tässä välillä kamera jökkii ja jotkut muutkin. Saatan ostaa uuden luurin.

Kuulostaa siltä että kannattaa resetoida koko luuri.

1 tykkäys

Niin senkin vois kokeilla. Näköjään Google kuvat varmuuskopio kokoajan vanhoja kuvia, eli siis ei ole edennyt kopiointi. Tiedä sitten mistä tuokin johtuu.

Onko mitenkään mahdollista lisätä alle 13-vuotiaalle lapselle Google Play saldoa (jotta voisi tehdä yhdessä pelissä ostoksia)?

Yritin nokkelana ostaa Play lahjakortin, mutta kilin kellit, koodin lunastus ei mene läpi! No joo, olisi pitänyt lukea ne perhanan käyttöehdot… No, lunastin lahjakortin sitten omalle tilille ja yritin omalla Google profiililla ottaa “Koko perheen kirjaston käyttöön”, jotta likan puhelimella pääsisi tekemään ostoksen, mutta tuulettimeen lentää täälläkin ("Kutsu vähintään 13-vuotiaita perheenjäseniä…).

Siis voiko tosiaan olla että alle 13-vuotiaat eivät ostele Googlen sirkuksessa yhtään mitään?! Eivät edes lahjakorteilla! Sylettää niin että vaihdan kaikki Googlen laitteet kohta Appleen.

1 tykkäys

Tuli tuo tehtyä ja taas pelittää. :+1:

1 tykkäys