Reilu pari vuotta vanha LG 55UK6500PLA 4K UHD Smart tv kadottaa tasaisin väliajoin wifi-yhteyden ja Bluetooth katkeilee taikakaukosäätimen ja soundbarin kanssa. Aina kun näin käy, niin tv:n uudelleenkäynnistys auttaa ja yhteydet pelaa jonkun aikaa.
On palautettu tehdasasetuksetkin kerran mutta ongelma palasi jonkun ajan jälkeen. Ajattelin kysyä neuvoa kun täällä on muutenkin paljon tietoa erinäisistä asioista
Vai pitääkö mennä televisio kaupoille?
Apple TV. Meillä on kotosalla 1.sukupolven Apple TV -purkki ja oon tässä miettinyt päivittämistä uudempaan 4G-versioon, mutta… LG:n OLED töllössä on Airplay eli pystyn peilaan asiat suoraan töllöön jos on tarvis. Telkassa on ittessään CMoret, Netflixit jne.
Mitä mä hyötyisin jos päivittäis uudempaan 4G-versioon? Mä en oikeen löydä syitä päivittämiseen, tai sit en vaan nää niitä. Ehkä peilaus vois toimia paremmin, mutta mutta.
Vastasitkin jo tavallaan itsellesi: ei syytä päivittämiseen. Itsellä on toi 4K-versio ja mulla syy aikoinaan oli se, että smart-tv:n päivitykset alkoi jäädä jälkeen. En ole reiluun kahteen vuoteen käyttänyt tv:n omia appeja, koska Apple-TV hoitaa smartin puolen ja päivitykset toimii tod.näk. tulevaisuudessakin.
Olen miettinyt, että kun telkkarin vaihto tulee eteen, niin olis kiva löytää vaan hyvä paneeli tv-virittimellä ilman muita härpäkkeitä (ei onnistune).
Läppäri kiinni telakassa. Ja hiiri kiinni telakassa. Kursori ei liiku mihinkään, mutta hiiren rulla toimii. Ei auta, vaikka laitan hiiren suoraan läppäriin kiinni. Ainoastaan läppärin oman “maton” avulla saan kursorin liikkumaan. Uudelleen käynnistäminenkään ei auttanut.
Tarkistitko ettei silmässä ole tauhkaa ja näkyykö valo?
Toki ei taida nykyään olla valoa, just tarkistin omani ja siinä ei ole mitään valoa (langaton hiiri).
Kai se voi mennä, jos ei likaa ole sensorissa. Hius tai karva saa kursorin hyppimään holtittomasti. Aika paljon saa olla skeidaa, ettei kursori liiku ollenkaan. Tästä ei kokemusta.
Yleensä hajoaa napit ekana. Kuitenkin jos jotain toimii ja jotain ei, niin paras on, jos sitä voi koittaa toisessa koneessa ja todeta tilanteen.
Stattinen sähkö saattaa jumittaa hiiren, on käynyt joskus itselle hiiren johdon kanssa ja hiiri lakkasi toimimasta “hetkeksi” mutta jatkoi myöhemmin toimintaa. Toki tuo staattinen sähkö saattaa myös hajottaa kapistuksia.
Kysymys; minkälainen Soundbar pitäisi olla Samsungin televisioon että äänet toimii tasan yhdellä kauko- ohjaimella? Onko siis soundbarin merkin väliä vai kuinka?
Taikasana on HDMI-CEC. Valitettavasti toiminta on kuitenkin aika vaihtelevaa laitteissa, osa toimii paremmin ja osa huonommin. Voisi kuvitella, että saman merkkiset laitteet toimisivat yhteen paremmin mutta mene ja tiedä.