Huomasin, ettei kiinnostavin sivu 221 aukea kuvasta. ![]()
Kuin minun näppäimistöltä.
Teksti-TV on tärkeimpien uutisten ja kaikenlaisten urheilutulosten lukemiseen edelleen ylivoimainen. Livetuloksista voi katsoa sitten tarkemmat faktat ja uutisapeista perehtyä uutisiin tarkemmin.
Ai että - muistan sen tunteen, kun meille vihdoin pitkällä 2000-luvun puolella ensimmäistä kertaa tuli tekstiteeveellinen töllö, kun ikivanha Salora, jossa ei ollut edes kaukosäädintä, veti viimeisetkin ampeerinsa. Mm. vielä vuonna 2003 mestaruuden aikaan vedeltiin vielä vanhalla Saloralla. Vihdoinkin sai katsoa itse tulokset melkein reaaliajassa, eikä odotella niitä radiosta, urheiluruudusta tai kysellä tekstarilla kavereilta.
Verrattavissa siihen hetkeen, kun tuli ensimmäinen moderni tietokone ja internet.
Tärkeimmät sivut: 100, 221, 235, 201, 673 ja juuri nyt 625. Arvokisojen aikaan saa joskus vähän opetella tärkeimpiä lukuja…
Salora on ollut aikanaan kova peli. Siinä on saanut hyvin hyötyliikuntaa, kun on noussut sohvalta painamaan tv:n numeronappia vaihtaakseen toiselle kanavalle. Ainoa huono asia tosiaan on ollut tuohon aikaan se, että teksti-tv:tä ei ole ollut.
Hyvä ja osuva twiitti teksti tv:stä.
Jos on parempia ketjuja voi siirtää, mutta Tekstitv täyttää tänään 40 vuotta
Käyttö kyllä korostunut liigan nettisivujen uudistuksien jälkeen, edelleen ihan ylivoimainen urheilutuloksissa ja muutenkin uutisissa
Is:n juttua aiheesta
Itse aina välillä ihmettelee kun ihmiset vieläkin käyttävät teksti tv:tä.
Ei ole varmaan kymmeneen vuoteen tullut teksti tv:tä avattua, mutta isäukko ja monet kaveritkin vielä sitä käyttävät aktiivisesti.
En siis itse tarvitsisi televisiossa kyseistä palvelua, mutta selkeästi sillekin on vielä vankkumaton kannattajakuntansa.![]()
Ei ole kyllä vuosiin tullut TV:n kautta katsottua kyseistä palvelua, mutta silloin tällöin talvisin aamukahvilla tulee kännykän kautta katsottua sivu 235… näkee nopeasti onko suomalaiset saaneet mitään aikaiseksi tarunhohtoisessa:
Tuota sivua varmaan itsekin olen viimeksi käyttänyt, mutta nykyisin kun on änärin seuraaminen on vähäisempää, olen melkein täältä sivustolta saanut viimeisimmät tiedot suomalaisten yöllisistä suorituksista. ![]()
Mikään ei ole parempi ja helpompi kuin teksti-tv (nettisivu tai applikaatio, ei nyt sentään telkkari ja kaukosäädin enää), kun on kyse pelkästään jonkun ottelun tuloksesta tai jonkun pelin alkamisajasta tms. Kaikki tarvittava tiiviinä koostepakettina.
Ylen teksti-TV on selaimen kirjanmerkeissä. Kotimaan ja ulkomaiden uutisia ja urheilu-uutisia sekä meneillään olevien pelien/kisojen tilannetietoja on sieltä helppo katsastaa.
Tietokoneella on vielä helpompi ja nopeampi käyttää kuin TV:ssä. Alasivutkin löytyvät ilman odottelua.
Maikkarin Teksti-TV ei mielestäni ole yhtä hyvä.
Ja mukava, että vielä vuonna 2022 on kanava mistä voi uutisia lukea ilman klikkiotsikoita vaan oleellinen heti tarjolla
No onhan se nyt nykyäänkin, vaikka en vielä ikäloppu olekkaan, niin vakiotapa katsoa aamulla tv ja kaukosäädin yhdistelmällä sivu 235 ennen töihin lähtöä ![]()
Maikkari lopettaa teksti-tv:nsä sisällöntuotannon säästösyistä. Maikkarin teletext ei oikein koskaan saavuttanut samaa asemaa kuin Ylen vastaava. Tuli sieltä joskus jotain ohjelmatietoja selattua ja satunnaisia jääkiekkojuttuja luettua.
Eiih,kova paikka mulle!!!
MTV3-KANAVAN tekstikanava sulkeutuu pysyvästi 4. huhtikuuta jälkeen, uutisoi MTV Uutiset.
Maikkarin teksti-tv, ikinä kuullutkaan.
Leuka rintaan ja kohti seuraavaa pettymystä.
Kunhan Ylen txttv pysyy pystyssä niin se riittää.
Ylen teksti-tv muistanut Maikkarin edesmennyttä teksti-tv:tä. Sivulla komea kuva pöllöstä ja teksti “MTV3 Tekstikanava Oli hyvä kulkea yhteistä teksti-tv-matkaa…”
Tuokin sivu katoaa pikseliavaruuteen ajan myötä, mutta onneksi Ritvan sivuilla voi selata vanhoja sivuja: