Teleoperaattorit ja -liittymät

Elisalta siis tuli pari viikkoa sitten pyytämättä ja yllättäen tekstarilla tarjous, että rajaton 150M 19,90/kk ja 50 euron S-ryhmän lahjakortti. Sitten kun siihen suostuin, Telialta (jossa vanha liittymä oli) tuli tekstarilla tuo 16,90+20€, johon tartuin. En tiedä millä perusteilla noita heitellään ja ovatko sitten enää voimassa. :man_shrugging:

1 tykkäys

Mulla oli täsmälleen sama ruljanssi. Ensin Elisalta hyväksyin tuon tarjouksen ja sittten Telia nokitti. Ja koska Telian liittymäasiakkaat saavat sen CMore Hockeyn vielä halvennushintaan niin jatkoin Telian asiakkaana.

Tosin CMore laskutti ensin sen täyden kamppanjahinnan, mutta tuli tänään vai eilen s-posti, että palauttavat 15€ kun ei ole jääkiekkokausi vielä alkanut.

1 tykkäys

Nyt on telian chatistakin kysytty ja päivän kova hinta tuolle liittymälle oli 20€/kk. Sanoi vielä että “foorumitarjouksiin ei ole luottamista” ja oli aivan ulapalla tuollaisesta tarjouksesta :rofl:

No, on se nyt parempi kuin Elisan chatin 100M liittymän 21,90€/kk, mutta jäi vaihdot nyt tekemättä.

1 tykkäys

Nykyään 21-22€/kk on tosiasiassa se normaali hinta liittymästä rajattomalla puheajalla, jota kaikki operaattorit tarjoavat. Operaattorit tietysti ensin saattavat tarjota kalliimpaa hintaa, johon asiakas ns. ankkuroituu, kunnes “myöntyvät” tuohon perushintaan, jolla liittymiä oikeasti myydään. Näin asiakas kokee tehneensä hyvän diilin.

Liittymäkauppaa voisi verrata polkupyörien myyntiin. Polkupyöräkauppaa ei koskaan käydä ovh:lla, vaan aina osa pyöristä on huipputarjouksessa tai sitten myyjä pudottaa asiakkaan haluaman pyörän hintaa tehdäkseen diilin.

16,90€/kk on jo oikeasti hyvä tarjous, 19,90€/kk myös tavanomaista edullisempi.

Mulla on tää ihan sama. Millään ei viitsisi vaihtaa, pitää odottaa mitä op sponssaamalle Cmore total paketille tapahtuu…

Tuohon Telian 150M rajattomaan 20e/kk ehdin jo aiemmin tänään tarttua, mutta oli tullut päivällä sähköpostiin samasta liittymästä tarjous 19,90/kk ja 30e K-kaupan lahjakortti kylkeen. Onnistui päivittämään vielä lennosta tuohon parempaan, niin nyt näkee kiekkoa ekan kuukauden Telialta “ilmaiseksi”.

1 tykkäys

100M,150M tai jotain muuta M. Onko näissä loppupeleissä isokin ero? Tottakai se riippuu mitä luurilla teet,mut esim nämä sivut pelittää hyvin vaikka itellä ei oo kuin 100M. Viime syksynä jo ehdin vaihtaa Elisalle 5 liittymää kunnes Telia nokitti voitokkaasti.

Kun mennään yli sadan megan niin ei ole kauheasti eroa. Toki mobiilien nopeudet vaihtelee paljonkin riippuen kellonajasta ja paikasta.

Itsellä gigan kiinteä netti ja suht. arvokas reititin, puhelimella speedtest.net sanoo 200M download, läppäri wifi:ssä 373M, piuhassa yli 500M.

3 tykkäystä

Riippuu niin paljon sijainnista missä käytät puhelinta pääsääntöisesti eli puhelimen sijainti suhteessa mastoon ja maston ruuhkaisuuste (paljon dataa käyttäviä) vaikuttaa.

Jos kuuluvuus on huono ja/tai masto ruuhkainen (4G), niin maksiminopeus voi jäädä huomattavan alas luvatusta liittymän maksimista.

Kyse on siis vain lupauksesta, että ideaalioloissa voit päästä liittymällä lähelle maksiminopeutta, mutta käytännössä nopeus jää murto-osaan tästä.

1 tykkäys

Tuli oltua Saunalahden (Elisan) liittymäasiakkaana reilut 11 vuotta. Alkujaan rajattomalla datalla ollut liittymä kustansi 4,90€/kk (plus puhelut). Matkan varrella hinta nousi muutaman kerran ja tämä viimeisin korotus 16,90€/kk (plus puhelut päälle) katkaisi kamelin selän.

Muuta järkevää ei löytynyt vaikka kuinka koitin tinkiä, niin menin ja otin Moin 6 gigan simmin. 9€/kk plus maksimissaan 4 euroa puhe/tekstiviestit. Sisältää 100 megaista dataa 6 gigaa /kk.

Tuo oli laskelmieni mukaan ylivoimaisesti kustannustehokkain liittymä mitä markkinoilla tällä hetkellä on (puhelimen infon mukaan 6g/kk riittää). Nyt täytyy enää toivoa että DNA:n verkossa toimiva liittymä ajaa asiansa.

4 tykkäystä

Jahas, kilpailu kiristyy. 16,90€ on nyt sitten uusi alaraja, kun pitkään se on ollut 18,90€.

Black Fridayssa on viime vuosina ollut kireitä hintoja liikkeellä ja sieltä taitaa omanikin olla (18,90€, Telia).

Koska olen myös Elisan asiakas, niin sieltä tosiaan tulee tasaisin väliaijoin tarjous, jossa kikkaillaan kuukausimaksulla ja S-ryhmän lahjakortin summalla. Viimeisin viesti 19,90€ ja 50€.

1 tykkäys

Joo Telia tarjosi 16,90 150M liittymää kun likka vaihtoi Elisaan kun vaihtoi työpaikkaa (ja samalla meikäläinen pääsi vihdoin (ehkä :slight_smile: ) eroon liittymän maksusta.

1 tykkäys

Toivottavasti joku tuttu pääsee tuonne asennushommiin…

Maksumuuri, mutta aukeaa ainakin vielä incognitona:

5 tykkäystä

Oli pakko katsoa kalenteria ja jutun julkaisupäivää, ei ollut aprillipäivä. :rofl:

2 tykkäystä

Löytyy myös YLE:n kotisivulta ilman maksumuuria.

Muutaman vuoden Telian asiakkaana olleena alkoi tarjous liittymästä loppua aika. Vaihdoin Elisaan 19.90€/kk.
Samana päivänä alkoi Telia lähetellä viestejä ja tänään tuli tarjous jostai ei voinut enää kieltäytyä. Rajaton liittymä, 150M netti. 14.90€ kuukaudessa. Päälle sai vielä 20€ Keskon lahjakortin ja cmoren 3 kuukaudeksi. Luulen että Elisa ei tee toista tarjousta minulle :man_shrugging:

6 tykkäystä

Saatana että menitkin muistuttamaan.
Mulla oli joskus vajaan puoli vuotta Saunalahden puhelinliittymä ja yksikään lasku ei tullut oikein. Oma erittäin vahva epäilys että laskutus hoidettiin joensuulaisesta päiväkodista niiden lasten toimesta. :face_with_symbols_over_mouth: :face_with_symbols_over_mouth: :face_with_symbols_over_mouth:

7 tykkäystä

Taas mää ihmettelen näitä prepaid-liittymiä.

Jos 4,90€ hinnalla saa 7€ saldon niin paljonko kannattaa ladata nykyiseen liittymään saldoa? :thinking:

Mulla on tuo prepaid käytössä auton Webastossa ja aina välillä joutuu lataamaan lisää saldoa siihen liittymään. Käyttö vain ja ainoastaan tekstiviestejä.

Ping @peterra
Olikos tämä sinun alaasi?

E: Telian Prepaid lataus mobiilisovellus on perseestä ja varsin syvältä. :rage:

Mikäs siinä on vialla? Minulla oli mökkinettinä tämän kesäkauden Telian pre-paid ja pidin tuota sovellusta poikkeuksellisen hyvänä, kun huomioidaan että se on Telian tekele.

Telia olettaa sen liittymän SIM-kortin olevan puhelimessa. :see_no_evil:
Ok, siihen pystyi näköjään lataamaan saldoa ilma sovellustakin.

Mä en todellakaan lähde hakemaan sitä SIM-korttia autosta ja ala vaihtamaan sitä puhelimeeni.