Teleoperaattorit ja -liittymät

Olet varmaan Cellmapperin ohjeet jo lukenut.

Tarkoitus ei ole olla ilkeä, mutta tämä asia nyt ei vaan ole niin simppeli ja lopulliseen varmuuteen pääsee vain testaamalla.

Itse ostin talvella DNA:n prepaidin vain testatatakseni verkon, kun oli kilpailutus menossa.

2 tykkäystä

Katso tietokoneella. Tuossa kännyn sotkusta ei selviä mitään. Hiljattain ihmettelin samaa.

Tietokoneella saa helposti valittua operaattorin, kartalta mastot ja klikkailtua yksitellen tukiasemat (3G, LTE, 5G), yms

1 tykkäys

Nuo kartat pitävät aika huonosti paikkaansa 5g osalta ainakin Telian liittymässä. Heittoa molempiin suuntiin. Omalla asuin alueella ei kartan mukaan 5g toimi ollenkaan mutta 2 kuukautta sitten rupesi yhtäkkiä toimimaan moitteetta. Sitten taas toisilla alueilla missä pitäisi olla hyvä 5g niin todellisuudessa sitä ei ole. Karttojen sijaan suosittelen kokeilu periaatetta eri liittymien välillä. Tosin yllättävän harvoilla on vieläkään 5g liittymä. Itsellä ollut jo pitkään ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Ei tarvitse enää kotiin muuta nettiliittymää kun jakaa 5g muille laitteille.

2 tykkäystä

Telia, Elisa ja DNA ovat päässeet valitettavasti myös listalle, nimittäin niiden yritysten luetteloon, joista suomalaiset eniten valittavat.

1 tykkäys

Näillä firmoilla on myös jatkuvasti yli miljoona kuluttaja-asiakasta ja B2B-bisnes siihen päälle. Huomaa että taulukossa oli yhteydenottojen absoluuttinen määrä, eikä esimerkiksi prosenttiosuus.

2 tykkäystä

Kiitos molemmille :+1:t2:
Tämän pohjalta näkee että meillä Elisa ja Telia kyykkää kun on vissiin suunnattu toiseen suuntaan, DNA on ainoa jolla lähettimet ympäri maston, joten nyt pitää varmaan vielä todentaa tuon mapperin ohjein tuo raja. Todella sekavan oloinen luurissa netin kautta.

2 tykkäystä

Luurissa kannattaa tietysti käyttää sovellusta, jossa näkyy mm. signaalin vahvuus karttapohjan päällä ja pääsee itsekin “värittämään”.

Havainnekuvassa näkyy Telian heikko verkko Pispalassa.

3 tykkäystä

Kännykän halpa liittymäkausi loppu ja hinta pompsahti johonki 35 euroon. Soittelin aspaan, lupasivat 26€ hintaan jonkun 150 megan paketin. Sanoin, että kahdenkympin pintaan pitää saada. Mainitsin vielä, etät jos nyt tartun DNA:n tarjoukseen ja saan sieltä jonkun 19,90 ni sen jälkeen te soitatte ja tarjootte saman. Että mielelläni jättäisin tän “kiristysvaiheen” pois välistä. No ei kuulemma onnistu ilman sitä puliveivaamista. On se ihme touhua, mutta saa siis linkata ja vinkata hyviä tarjouksia. En tiedä, mihin tarvii kännykässä jotain +100 megan nopeutta, mutta sama kai se on, ku semmosia tarjoovat.

1 tykkäys

Mulla on tämä sama itsellä edessä. Olen kanssa kuullut eri tahoilta ja kysellyt myyjiltä saaden saman vastauksen kuin sinä. Ei saa “halpaa” liittymää muutakuin tuolla veivaamisella missä siis ei ole mitään järkeä.

Mulla tulee sama eteen Black Fridayn tienoilla ja oletan että silloin on jälleen viimeistään hyviä liittymätarjouksia. Joten puliveivaamista mullakin tiedossa.
On siis 2x 18,90e “sisältää kaiken” liittymät nopealla netillä.

Myyjillä ei ole valtuuksia tehdä ns. win back-tarjouksia ennen kuin asiakas on käynnistänyt siirron toisaalle.

Tehokas tapa on ollut laittaa siirto Moille ja odottaa. Siinäkään ei välttämättä kannata ekaan tekstiviestiin tarttua vaan parin päivän päästä voi tulla halvempi.

2 tykkäystä

Kannattaa käydä gigantissa, sielä todennäköisesti on 30€ lahjakortti + alle 20€ liittymät :upside_down_face: Ja arvatkaas veivasinko itseni Telialle takaisin kun lupasivat lahjakorttia myös. Win win :smiley:

3 tykkäystä

En tiedä toimiiko linkki, mutta Telia lupasi kolmenkympin lahjakorttia ja alle kahdenkympin liittymää:

https://www.telia.fi/kampanjat/liittymat/liittymatarjous

1 tykkäys

Tästäkin hyviä kilpailutussyöttiliittymiä huomisaamuun asti:

DNA Super 4G Rajaton 300 Mbit/s
18,90 €/kk/12 kk
Jatkossa 39,90 €/kk. Ei määräaikaa. Avausmaksu 4,90 €

Nopea 4G Rajaton Plus 150 Mbit/s
17,90 €/kk/12 kk
Jatkossa 34,90 €/kk. Ei määräaikaa. Avausmaksu 4,90 €

DNA Rajaton 4G 10M 10 Mbit/s
13,90 €/kk/12 kk
Jatkossa 26,90 €/kk. Ei määräaikaa. Avausmaksu 4,90 €

2 tykkäystä

Mikä on halvin gsmliittymä jos ei soita tai dataa käytä. Pienin kuukausimaksu siis

Tämä oli hyvä. Kiitos! Elisan määräaikasuus loppumassa. 20e/kk sieltä oli. Ja Elisa ainut mikä mun osoitteessa toimii kunnolla. Eikös tuo DNA käytä Telian mastoja?

Taitanee olla Telian Dot, 5€/kk.

https://www.telia.fi/dot/4g/?intcmp=liittymat-dot

1 tykkäys

Nyt tuli Telialta tarjous, että 150M liittymä 19,90 ja 30€:n lahjakortti kaupanpäälle. Tuli myös Elisalta viesti, kun olin jo hyväksyny DNA:n tarjouksen, että jos soita tähän numeroon, niin keskustellaan vielä, kannattaako vaihtaa. Soitin, ni sain 300M liittymän 21,90 ja 50€:n lahjakortin kaupanpäälle. On tää ihmeellistä veivaamista, mutta nyt pysyy kaikki suunnilleen ennallaan ja saan ton lahjakortin jossain kohtaa.

1 tykkäys

@Spartak

Telian asiakkaalle Telian laitenetti 2,90€/kk. Prepaidissa ei ole kuukausimaksua ollenkaan.

@pieni_m Vuosi sitten tiukka hinta oli 14,90€. Black Friday tuntuu olevan hyvä ajankohta kilpailuttaa, niin sopimuksen päättyminen osuu aina edulliseen ajankohtaan.

2 tykkäystä

Kysytään päivitys tilanteeseen täältäkin.

Elisa lopettaa mielivaltaisesti pojan liittymän (tarkka Mini), oli joku säästöliittymä, joka ehkä kohdistettu lapsille (~10v). Hidas netti, vajaan kympin kk maksu ja kalliit puhelut. Meillä toimii hyvin, laskut 10-12€ kieppeillä. Nyt tilalle tulossa Elisa tarkka perus-liittymä ja hinta nousee noin 50%, joka ei mulle kelpaa, vaihdan toiseen toimittajan tuotteeseen koska tuolla vaan kuitenkin haetaan katetta lisää pakottamalla ostamaan ekstraa, meneepä sitten kate kilpailijan taskuun.

Katoin et se moi 6€ simmi vois olla hyvä, vaan onko joku keksinyt paremman / halvemman?

1 tykkäys

Asiaa on kysytty tässä ketjussa monta kertaa, jos rullailet vähän ylöspäin. Telian laitenetti keskittäjän etuna 2,90€/kk lienee edelleen halvin liittymä.

3 tykkäystä