Tähän ison telkkarin kuljetusongelmaan on hyvänä vinkkinä tilataksi. Pari kertaa ollaan kaveripiirissä koeponnistettu ja toimii varsin edullisesti jos ei asu missään kymmenien kilometrien päässä ostopaikasta. Tulee monesti edullisemmaksi kuin liikkeen erillinen kotiinkuljetus.
Tosiostaja tietysti tinkaa kuljetuksen kaupan päälle.
Eiks tosipaikassa jätetä laatikko rannalle. Hyvinhän se pelkkä telkka kulkee, jos kääräisee vaikka Tapparan torkkupeittoon ja vähän katsoo ettei auton perässä ole irrallista sälää kolhimassa kodin tulevaa keskipistettä.
Täältä varmasti löytyy tietoa myös tähän asiaan. Mitäs eroa noissa LG OLED- televisioissa on?
katselen 55 tuumaista ja malleissa en nää muita eroja kuin a9, e9 ja oliko b9, mutta onko niissä käytännössä mitään eroja? kiitoksia jo etiukäteen vastauksista.
Kyllä tekisi mieli ostaa uutta telkkaria, mutta kun ei anneta, vielä, pitäisi varmaan pudottaa nykyinen 10v vanha vahingossa pölyjen siivoomisen yhteydessä. (todella uskottavaa.)
Mutta taas kiusasin itseäni käymällä hintavertailua ja vertaa -sivustoa läpi, mutta eikö ko sivuilla ole enää teknisissä rajauksissa esim HDMi paikkojen määrä osana ominaisuuksien rajausta. Muistan kyllä ajan, kun se oli 100€ per liitin hinnassa. (karrikoidusti) Ja oli valittavissa jommalla kummalla sivustolla, että montako liitintä pitää olla. Olisi tietokonetta, elisaviihdettä, mediacenttteriä, chromecastia nykyisellään. AV vahvistin tekee osan hommasta nykyään, mutta kun televisiossa ei ole optista ulostuloa, niin ei ole jaksanut hetkeen panostaa…
HDMI tukee nykyisin (televisiot ja vahvistimet) useimmiten äänen paluukanavaa ARC (=Audio Return Channel) ja “Pass Through” -toimintoja eli riittää vain yksi HDMI -piuha television ja vahvistimen välille. Näin mm. erillistä optista piuhaa tai muita piuhoja ei siis tarvita äänen viemiseksi televisiosta vahvistimelle.
HDMI “ARC” -toiminnolla television ääni kulkee HDMI-piuhaa pitkin vahvistimelle.
HDMI “Pass Through” -toiminnolla vahvistimen lisälaitteiden kuva ja ääni kulkee automaagisesti telkkariin myös vahvistimen ollessa kiinni.
Ihan käteviä ominaisuuksia. Näin televisioon ei tule kuin yksi virtapiuha ja yksi HDMI -piuha ja koko muu johtospagetti kaikilla muilla lisälaitteilla maustettuna on piilotettuna vahvistimen kanssa siististi hyllyyn.
Minulla television HDMI-liittimissä kiinni vain Chromecast V2 ja vahvistin yhdellä HDMI -piuhalla (ARC käytössä tarvittaessa, Pass Through -päällä). Vahvistimessa kiinni kaikki muut härpäkkeet (Chromecast Ultra, boksit, tietokoneet… jne).
Tässä ketjussa on ollut aiheesta lisää:
Ps. Ja kyllä siinä ihan manuaalin ja Googlen sai avata, että virityksen sai toimimaan (vahvistimen joka HDMI -liitännässä vähän omat säädöt nyt…).
Pitäisi hommata edullinen perus televisio. Koko jossain 32-45 tuuman välissä.
Onko väliä mitä hommaa vai marssinko liikkeeseen ja otan jonkun laitteen mukaan?
Jos perustelevisiolla tarkoitetaan edullista niin tässä. Itsellä ollut tämä nyt noin vuoden eikä valittamista. Käytän sekä konsolipelaamiseen, Netflixiin, että myös urheiluruudun katsomiseen.
Jos tosiaan perustelevisiota haet, niin ei loppujen lopuksi niin suurta väliä, varmaan tuo yllä oleva on hyvä. 4K on tätä päivää joskin lähetykset toistaiseksi vähissä. Riippuu mitä katsot, mutta jos stream “appeja” niin katso onko mukana. Jos olet tottunut johonkin merkkiin ja sen käyttöliittymään+kaukosäätimeen, on yleensä mukavampi kun se on tuttu (esim jos kyseessa kakkos tv).
Oikeastaan pitäisi tietää enemmän mitä aiot katsoa jotta voisi muuta todeta.
Sen sijaan tuohon kuvakokoon sanosin, että mahdollisimman iso (siis tuon tuumakoon yläpäästä). Nykyiset tv:t sallivat lähempää katsomisen, joten parempi isompi ruutu.
Mä kävelin Giganttiin kun suurin piirtein tiesin mitä hain ja myyjä osasi myydä mun tarpeisiin sopivan laitteen. About 5 minuuttia ja telkkari oli ostettu.
Noni…Tuo Android telkkarissa saa mulla karvat pystyyn.
Ostin mun vanhemmille telkkarin jossa asuu joku perrkeleen antero sisällä.
“Ota helposti ja nopeasti käyttöön Googlen kautta” tms.
Oman uuden telkkarin hankinta vaatii hieman lisää kotiläksyjä.
Joo, ei kannata innostua mistään erikoisesta. Muistaa vaan kenelle on ostamassa. Ihan peruskauraa vaan. Pieni opettelu siinä kumminkin saattaa olla. Mutta kun vanhalla ei vaan enää voi jatkaa. Tämmöisen jutun olen itse katsonut vierestä.