Televisiota ostamassa

TM:ssä vertaillaan “samanlaista” telkkua Finluxin ja Procasterin merkkisenä:

https://tekniikanmaailma.fi/kodinkoneliikkeesta-loytyi-televisio-joka-muistutti-erehdyttavasti-tuplasti-kalliimpaa-finluxin-televisioita-vain-nimi-oli-toinen-tm-tutki-tarkemmin/

Yllättäen valmistaja Vestel ei olekaan kiinalainen vaan turkkilainen.

1 tykkäys

Mikäs tämä on?

Verkkokaupassa samaan hintaan. Vuoden 2019 malli ja Verkkokaupan sivuilta voi katsoa hintakehitystä…

Varmaan ihan OK telkkari, kun käyttäjät antaneet molemmissa kaupoissa kohtuu hyviä arvioita.

1 tykkäys

QLED varmaankin hieman eri asia kuin OLED. Se kannattaa ottaa huomioon. Ei näissä oikein pysy mukana enään.

2 tykkäystä

Tämä on tiedossa.
Mä hautasin mun OLED ajatukset jo.:laughing:

1 tykkäys

Juuri näin eli yllä oli aiheesta:

1 tykkäys

Jos ei ole pakko ostaa uutta just nyt niin OLED-haaveita ei kannata haudata. 55" liikkuu tarjouksissa alta tonnin…

2 tykkäystä

@bastardo kanssa (edelleen) samoilla linjoilla. Jos on hitosti löysää massia ja halu investoida telkkariin, niin sitten OLED. Jos taas haluaa pitää kulut järkevällä tasolla, niin sitten ~500€ hintaluokasta perus-hyvä LCD, esimerkiksi kehuttu LG:n Nanocell. Hinta-laatu suhde on mielestäni heikoimmillaan tässä 500-1000 välissä, jolloin rahaa palaa mutta ei kuitenkaan saa parasta (OLED).

3 tykkäystä

Kaksi sanaa: Gigantti asiakaspalautus. LG:n B8 oli 799€ ja Philipsit 50-100€ kalliimpia. Uuden takuut vielä saa kylkeen, niin wörtti ostos.

Ostin myös tuon Panasonicin. Ihan ok laite, mutta jostain syystä se ei suostu tallentamaan ajastettuna kahta samanaikaisesti tulevaa ohjelmaa. Herjaa seuraavaa: “The timer programme has been set. The recording time overlaps with another timer programme. The timer recording may not work correctly.”

Manuaalisesti kyllä onnistuu kahden kanavan samanaikainen tallennus. Oletko törmännyt vastaavaan?

Mikäs tämä olisi?

Jos tuon ottaisi osarilla ja laskun saisi yhdistettyä nykyiseen Telian laskuun niin ei kirpaisisi niin pahasti kerralla.
Tuossa telkkarissa olisi mun käyttöön oikean mallinen jalka.

Kas. Myös LG:ssä sopiva jalka ja sama hinta.

Onko mitään ajatusta kummastaan tai peräti molemmista??

Oletko ihan varma, että ajastettu ja manuaalinen kahden kanavan tallennuksesi ovat olleet testimielessä “yhteismitallisia”. Siis ettet ole manuaalisesti tallentanut kahta samaan kanavaryhmään kuuluvaa kanavaa (esim. Yle TV1 ja TV2) ja ajastettuna esim. Yle TV1 ja AVA, siis eri kanavaryhmiin kuuluvia kanavia. Semmoinen yleensä vaikuttaa tallentimen suorituskykyyn.

Jos meinaat noin paljon lykätä rahaa telkkariin niin osta saman tien OLED. Ledistä ei kannata tonnia maksaa.

2 tykkäystä

Kyllä mulle halvempikin kelpaa.:laughing:
Tuollaiset nyt vaan osuivat silmään kun katselin noita Telian telkkareita.

Siinä olisi OLED mutta menee hiukan yli suunnitellun budjetin.:grimacing:

Philipsin sais Gigantista alle tonnilla. Mutta taitaa jalka olla väärää mallia. Itselleni vois kyllä Philips mennä, ei tarvitse välttämättä olla S-alkuinen tai LG. Hyvä kuvahan Philipseissä on ja on minulla tuotteet kestäneetkin “normaalisti”.

Jalkojen väli on muutaman sentin liikaa.
Varmasti tuohonkin saisi erilaisen jalan mutta ei ilmaiseksi.

Mitä niillä jaloilla tekee? Omasta samsungista otettu jalka kokonaan irti :grin:

Seinään kiinnitys ei ole vaihtoehto.
Siinä roikkuu jo paitoja joita ei voi siirtää.

En maininnut missään että olisikaan kiinnitetty seinään? kun ei ole :sweat_smile:. Ihan tvtason päällä seisoskelee.