Kuulostaa “purkkaviritykseltä”.
Kyllä mä taidan päätyä ihan perinteiseen jalkaan joka mahtuu tuon nykyisen tason päälle.
Sähän oot kätevä mies, mikäli olen oikein tulkinnut. Eikö tuohon nyt muka mitään “säätötemppua” keksi. No, tässä olis palautetta valmistajille, tehkää jalkoihin riittävä tai yleensä säätövara! Otapa yhteyttä Eindhoveniin, niin eikö ne laita sulle palkkion paluupostissa…
Olkaa hyvä vaan tästä valaistuksesta että jalkaa ei ole pakko pitää paikoillaan. Saa käyttää mut ei oo pakko hei!
Kyllä tuohon jalka-asiaan löytyisi kolmekin eri ratkaisua ihan suorilta.
Kaikki vaativat vaan sen verran vaivan näkemistä että helppous houkuttaa.
Voiko niin olla ettei nykyään ole mitään “keskusteluvaraa”. Jos toisenlainen jalka löytyy, niin kai ne sen laittaa siihen mukaan kaupanpäälle. Voiko kaupan syntyminen olla yhdestä koivesta kiinni?
Kaveri osti uuden telkkarin (Samsung) ja siihen erilaisen jalan.
Ei paljon satasesta saanut takaisin sen erileisen jalan osalta.
Se on sitä lisämyyntiä se…
Mulla on saksalainen Loewe Bild5 toista vuotta. Edellinen Loewe kesti 12 vuotta ja siinä oli kolmen vuoden takuu. Kaukosäädin toimii edelleen 15v jälkeen. Nykyään takuu on enää kaksi vuotta. Itse asiassa yksinkertaisuus on syy, miksi tätä merkkiä käytän.
Paras telkkari on tietyllä tavalla ollut kuitenkin japanilainen Pioneerin plasma-tv ja nimenomaan plasman ’upottavan ja paksun’ värikuvan vuoksi vaikka tarkkuus ei yllä ihan nykytasolle. Sääli, että Pioneer lopetti telkkarinsa.
Aika monta ajastuskokeilua tuli tehtyä, joten osa varmaan oli samasta kanavanipusta ja osa kokeiluista eri nipuista. Otin yhteyttä huoltoon ja he taas Panasoniciin. Kuulemma ollut ongelmia muillakin tuon kanssa. Eikä sille voi tehdä mitään. Saattaa kuulemma toimia jossain muussa maassa, mutta täällä ei. Ja jos nyt tarkemmin olisi lukenut arvosteluja tuotteesta Verkkokaupan sivuilta, ei tuo olisi tullut yllätyksenä. Palautin boksin ja ostin tilalle tämän.
Onhan tuo nyt kallis kuin mikä, mutta tässä ainakin pystyy ajastamaan ohjelmaoppaan kautta kaksi yhtäaikaisesti tulevaa ohjelmaa. Piti maksaa 500 EUR extraa että sai tuon ominaisuuden toimimaan No, onhan siinä 1T kovalevy ja jotain muutakin, mut kuitenkin vähän älytöntä. Olis kyllä jäänyt ostamatta jos olis rahat tiukoilla.
Itsellä on varmaan sen 10v vanha humaxin boksi älytv:n kyljessä jos nyt sattuisi nykypäivänä vielä jotain tallentamaan . Mutta siinä tosiaan pystyy laittamaan 4 tallennusta samanaikaisesti joskin muistaakseni oliko rajoituksena että ylen kanavia pystyi olemaan vain 1 kerrallaan
On sulla aika hurja tuo Humax tuon ikäiseksi. Itselläni ykköstallennin on noin 3v vanha HDThunder HD5000. Kolmea kanavaa voi tallentaa ja samalla neljättä katsoa. Ja tallennuskapasiteetti 1000 GB.
Lisäksi mulla on hieman uudempi halpa Topfield, joka on tyyliä “2+1” ja 500 GB. En kyllä tiedä mihin nuo laitteet pystyy, jos tallennettava materiaali olis kauttaaltaan Full HD tai “4k”. Ovat vaan “HD Ready”. HDThunderille luvataan 3000 DMIPS, en tiedä onko oikeasti paljon vai ei.
Topfield on aika kökkö käyttöliittymältään HDThunderiin verrattuna, mutta toisaalta eipä ole koskaan kyykännyt. Eli tekee kyllä sen mitä on määrätty. HDThunderin käsittely on kyllä näppärää ja monipuolisempaa.
Piti oikein tarkastaa. Oli 3 kanavan samanaikainen tallennus! Yli vuosi näytti olevan viimeisestä tallennuksesta.
Nyt loppui veivaaminen ja laitoin OLEDin tilaukseen.
Telian 36kk koroton ja kuluton osari vei voiton.
Joissain asioissa tekniikka on mennyt eteenpäin, joissain kehitys on ottanut takapakkia.
Kyllä tuo meikäläisen yli 10 vuotta vanha Topfieldin boksi on käytettävyydeltään parempi kuin esim. tämä Panasonic. Harmi vaan kun siinä ei ole HD-virittimiä. Tuo Panasonic on varmaan paras mitä enää nykypäivänä saa.
Tänään huomasin yhden miinuksen Panasonicin boksissa verrattuna vanhaan Topfieldiin. Teeveestä tuli mielenkiintoinen dokkari ja kelasin time shiftillä sen alkuun. Oli tarkoitus laittaa tallennus päälle, jotta voisin katsoa sen esim. huomenna. No tässä laitteessa tallennus ei onnistukaan kun on time shifti päällä. Onneksi sentään time shift toimii. Sitä ominaisuutta kun on tottunut käyttää melkein joka päivä.
Kahden kanavan yhtäaikaista tallennusta tulee eniten käytettyä lastenohjelmien tallennukseen, kun ne tuppaa tulee kakkoselta ja kolmoselta aina samaan aikaan. Itse käytän tallennusta eniten tapauksissa, kun katson illalla jotain leffaa teeveestä, enkä jaksa katsoa loppuun, vaan laitan loput tallentumaan ja katson myöhemmin sen loppuun.
Ihmettelen miksei nykypäivänä ole TV:tä, mihin olis integroitu SSD-kovalevy ja muutamat HD-virittimet, jolloin voisi yhdistää TV:n ja tallentavan digiboksin ominaisuudet. Joku tekninen rajoite siinä varmaan on, kun kai niitä muuten olisi markkinoilla.
Aika moni valmistaja tukee tallentamisessa vain ulkoisia HDD-levyjä, syystä tai toisesta muistitikut ja SSD:t on liian nopeita vehkitä telkkareille.
Toi trallentaminen hoituu nykytelkuilla niin, että sinne perään lyödään ulkoinen koivalevy, jonka telkkari rekisteröi tallenustilakseen ja vertää tallenteet sinne.
Tuon takia ilmeisesti digibokseissakin käytetään vain HDD-levyjä.
Sen mitä olen muilta kuullut, usb:lla telkkariin kytketyt ulkoiset tallennustilat eivät käytettävyydeltään vastaa digiboksia. Olen myös ymmärtänyt, että telkkariin kytketty ulkoinen kovalevy alustetaan vain sille kyseiselle teeveelle mihin kytketty. Eli jos vaihdat telkkaria ja siirrät kovalevyn uuteen telkkariin, vanhat tallenteet eivät ole katsottavissa. Voi olla että olen kuullut vain huonoja kokemuksia. Olisi kiva kuulla hyviäkin kokemuksia TV:n tallennusominaisuuksista, jos joku haluaa niitä jakaa.
Onnistuuko kuinka monen kanavan tallennus yhtäaikaa? Onko kuinka kätevät tallenteiden editointiominaisuudet? Toimiiko time shift hyvin? Ja muutenkin kokemuksia yleisestä käyttömukavuudesta?
Vastaus on hinta.
Omassa Sonyn android-telkussa tuo USBille tallennus on toiminut moitteetta, sen kun painaa ohjelmaoppaassa RECiä. Katsomisen kanssa ei myöskään ole ollut ongelmia, tallenteet lähtee parissa sekunnissa käyntiin.
Tuo kiintolevyn paritus liittyy lähetysten salauksen purkuun, jolla koitetaan estää piratismia. Ihan samalla tavalla sen HD-digiboksin kiintolevy on naitettu siihen laitteeseen, eikä sinne tallennetut HD-matskut toistu toisessa laitteessa. Vanhaan aikaan Topfieldistä vielä sai siirrettyä tallenteet muualle, mutta nykyään tuon ei pitäisi enää onnistua.
Jep, tuossa mun Topfieldissä pystyy siirtämään tietokoneelle tallenteet erillisellä softalla. Mutta eipä tuota juurikaan ole tarvinnut. Uudessa Panasonicissani pystyy kopioimaan tallenteet bluraylle, muttei enää siirtämään tietokoneelle.
Mutta sitä varmaan tarvisi moni, että voisi siirtää telkkariin kytketyn kovalevyn uuteen telkkariin niin että tallenteet säilyisi. Siinä asiassa tallentava digiboksi on parempi.
Yhtä asiaa en ymmärrä. Mulla on digiboksissa 2 kpl HD viritintä, joten sillä pystyy tallentamaan kahta kanavaa yhtä aikaa. Mun Samsungin telkkarissa on myös 2 kpl HD viritintä, mutta sillä pystyy tallentamaan vain yhtä kanavaa ja katsoa toista samaan aikaan.
Noni. Nyt on uus telkkari kotona.
Pitäiskö mun alkaa hienosäätämään kuvaa, vai tyydynkö johonkin valmiiseen malliin mikä omaa silmää miellyttää?
Kliksuttelin samaan tilaukseen myös sounbarinkin, mutta pikaisella testillä telkkarissa on ihan hyvä ääni telkkariksi.
Kai se soundbar pitäisi tuohon kuitenkin viritellä? Jos ei muuten niin naapurin muorin iloksi.
Täältä voi hyvällä tuurilla löytyä valmiit TM -testaamat säädöt, mitä kannattaa kokeilla: