Älä hyvä ihminen hermostu.
En minä vängännyt. Esitin mielestäni ihan asiallisen kysymyksen.
Ei liene sattumaa että niitä halpoja laitteita myydään samoilla myyntipuheilla merkistä riippumatta.
Sama. Mun Finlux ei ole hyvä mutta halpa se oli.
Älä hyvä ihminen hermostu.
En minä vängännyt. Esitin mielestäni ihan asiallisen kysymyksen.
Ei liene sattumaa että niitä halpoja laitteita myydään samoilla myyntipuheilla merkistä riippumatta.
Sama. Mun Finlux ei ole hyvä mutta halpa se oli.
Hisense on iso ja merkkihän on myös mainostanut isolla urheilutapahtumissa, mm. futiksen laitamainoksista tuttu.
Rtingsin vertailuissa nousee useinkin esille poaitiivisesti alemmissa hintaluokissa.
Kiinalaisuutensa takia jättäisin itse väliin (verkkoyhteys + Kiina = ei hyvä), mutta tuskin ne sen huonompia on kuin hintaverrokkinsa. Telkkareiden oletettu elinkaari on kuitenkin pitkä, joten sinänsä satanen sinnetänne ei ole kovin merkittävä asia.
Älyn korjaa Chromecast GTV 4K mallilla.
Tossa on vertailussa u6 ja u7 malli, joka on pikkasen parempi kuin Icemanin linkin takaa löytyvä a6. Eli kannattaa myös huomioida tarkat mallimerkinnät.
Muistelenko oikein, että joku varoitteli tuosta etukäteen? ![]()
Oma yli 10v vanha 1080p LG se jaksaa porskuttaa. Tavallaan toivoisin hajoamista niin saisi siirryttyä 4K aikaan. Mitään viitteitä hajoamisesta ei kuitenkaan ole. Onneksi ostin paremman pään laitteen, olisi ollut pitkiä vuosia kiinanroskalla…
Tikulla silmään sitä joka vanhoja muistelee. ![]()
Kyseinen laite kelpaa rouvalle hömppäsarjojen katseluun vallan mainiosti ja ajaa asiansa.
Tuo mun vertailu ei ollut ihan reilu kun verrattiin kahta aivan eri hintaista tuotetta keskenään.
Ilmeisesti myös 2010-luvun alkuvuosien Sonyt olivat kestäviä. Meillä on kaksi noin v. 2011 Sonya käytössä, toinen itsellä, toinen pojalla. Niistä ei tunnu loppua tulevan millään. Jaa, tuossa kun kysyin, niin pojan Sony on vuodelta 2008. Normaalilla käytöllä sekin, mutta tämä meidänhän on päällä yötäpäivää. ![]()
Itse pyörittelen makkari tv vaihtoehtoa, valikoitui 120hz malleja. Google tv on itselle uusi juttu, miksi se olisi hyvä? Täällä mainittu android tv 2.0, mut mitä se meinaa. Ensimäistäkään sellaista ei ole ollut. Aiemmat tv:t Samsungeja.
LG ei ole Google TV.
Joo, katos vaan… Verkkokaupan haku toiminnossa oli kahdessa kohtaa “google tv”, vain toinen niistä pois sulkee muut vaihtoehdot. Hyvä huomio. ![]()
Telkkareista en juuri mitään ymmärrä, mutta kotoa löytyy Sony, LG ja 2 Samsungia. Sony on selvästi vanhin, mutta ihan hyvä edelleen. Lasten huoneissa on melko uudet Samsungit, eri malleja, aika halpoja, ei mitään moitittavaa kummassakaan. Mutta noin 5 vuotta vanha LG on ollut uudesta saakka tosi hidas toiminnoissaan, esim “guide”-nappia painaessa saa odotella melkein 10sek, että ohjelmatiedot tulevat näkyviin.
Itsellä puhelimet ja tabletit Samsungia, hyvin pelaa keskenään luonnollisesti. Google tv kiinnostaa ominaisuutena, kun joku kertois sen auki.
Ymmärtääkseni tuo on vaan uudelleen brändätty Android TV, mutta nimestä riippumatta toki uusia ominaisuuksia tulee aina uusiin versioihin.
Niin, mut sanoin ettei ole ollut Android tv:tä.
Periaatteessa äly-tv-käyttöjärjestelmä kuten vaikka Samsungin Tizen tai LG:n webOS, mutta kun on Android pohjalla ja käytössä useammalla valmistajalla niin sovellustuki on hyvä.
Onko sujuva käyttöliittymä? Nopea? Mitä kaikkee appeja olette käyttäneet?
Vanheneeko android versio kuten muissa laitteissa, vai onko tuki pidempi?
Käyttöliittymä nyt on aina makuasia, itse on pidä yhdenkään älytelkkarin käyttöliittymästä ![]()
Nopeus riippuu aika paljon teeveestä, mutta veikkaisin, että nykypäivänä tuon sinun hintaluokan teeveessä ei pitäisi olla ongelmaa.
Android vanhenee, mutta ei teevee silti toimintaansa lopeta. En tiedä, lupaako kukaan valmistaja päivityksiä jollekin vuosimäärälle kuten puhelimissa, anyone?
Appeja käyttänyt varmaankin kaikkiin striimauspalveluihin lisäksi Spotify, VLC jne.
Ei ole itsellä valittamista, mutta hitaudestahan tällä palstalla on purnattu.
Kannattaa lukea LG:n QNED-mallien arvostelut Rtings.com palvelusta. Nuo edullisemman pään mallit saavat kritiinkiä kontrastistaan ja mini-LED toteutuksestaan.
Sattumalta osui tänään silmään Verkkiksen mainos vm. 2021 Samsung The Frame 55" mallista, olikohan 699€. Ei kuvan puolesta mikään ihmeellinen laite (perus QLED), mutta erittäin tyylikäs sellainen.
Älylle en anna paljon painoarvoa. LG:n WebOS on omasta mielestäni selkeimmästä päästä käyttää, varsinkin Magic Remotella. Sovellukset voi laittaa Chromecast GTV mokkulaan.
Huomasinkin sen, mut klikkailin tuon pari vuotta uudemman mallin tähän. Samaan hintaan oli molemmat.
Pitää tsekata toi LG palsta. ![]()
Juu, The Framessa maksaa vähän extraa designista. Mutta TV on aika hallitseva elementti olohuoneen sisustusta, joten sitäkin voi miettiä.
Samaan hintaluokkaan saa Sony KD-55X75WLAEP 55" 4K UHD Google TV | Prisma verkkokauppa Prismasta, 2023 malli. Ostin tämän itse juuri loppuvuodesta Prismasta, koska oli vielä silloin 200€ halvempi hinta kuin mitä Verkkokaupassa ja muissa liikkeissä. Nyt näyttää olevan muuallakin tuo sama 200€ ale, mutta saapahan bonukset tästä kerättyä.
Kuvanlaatu on minusta erittäin hyvä, älytelkkareiden softat on roskaa, tämä Sonyn Google TV ei ole mikään poikkeus tähän sääntöön, mutta kyllä tällä pärjää. Tämä softa ei onneksi ole kovinkaan hidas, mutta lähinnä buginen, kun taas LG:n softa on minusta nimenomaan hidas.
Edit: Olikin 120hz malleja haussa, tämä on 60hz, tosin en näe tuota telkkarissa kovin olennaisena asiana, ellei käyttötarkoitus ole ensisijaisesti pelien pelaaminen telkkarilla.