Mulla on takkahuoneessa frame, ja olkkarissa 8k töllö. Lapset kasvaa, niin alkaa oleen aika kolmannelle, kun itse katselen pelejä iltaisin. ![]()
Omaan makkariin meinasin tätä kolmatta.
Mulla on takkahuoneessa frame, ja olkkarissa 8k töllö. Lapset kasvaa, niin alkaa oleen aika kolmannelle, kun itse katselen pelejä iltaisin. ![]()
Omaan makkariin meinasin tätä kolmatta.
Niin, talosta löytyy jo nyt Xbox X, ja uusikin konsoli kolkuttelee jo ovella. Myös urheilussa olen tykännyt katsella 120hz kuvaa. Itse ajattelen aina vähän tulevaakin, nyt makkarissa, voi olla joku päivä lasten huoneessa…
Oletko tykännyt Framen kuvasta? Itseä epäilyttää katselukulma, kun on plasmaan tottunut (about 180 astetta).
Ainakin Sonyn OLEDissa ja edellisessä mid tier Sonyssä Android oli nopea.
Jossain vaiheessa käyttiksen tuki vanhenee ja se lakkaa saamasta päivityksiä kaikissa telkkareissa, mutta Android on maailman laajin ekosysteemi, joten appit päivittyy kyllä samalla lailla kuin puhelimeenkin kun sen Android-tuki päättyy.
Olen käyttänyt MTV Katsomoa, Netflixiä, HBO Maxia, Amazon Prime Videota, Yle Areenaa Viaplayta ja vaikka mitä telkun natiiveilla appeilla ja nuo toimii yhtä hyvin kuin puhelimessa.
Jos jotain negaa pitää kaivaa niin samoin kuin Android-puhelin tarvii joskus bootata, tarvitsee myös telkku mutta tuo on itsellä ollut ohjelmassa max. kerran kuussa niin ei haittaa mitenkään.
Bonarina jos propellihattuilu kiinnostaa niin Android-telkkuun voi omalla vastuulla taiteilla epävirallisen Youtube clientin josta on mainokset blokattu.
Olen tykännyt, hyvä kuva mutta ei tainnutkaan olla frame, vaikkakin tähänkin saat sen taustaseinän kuvattua. Luulin, että se tarkoittaa sitä. Ei tuossakaan ole kyllä reunoja juurikaan. Netistä löytyi kuva säädötkin.
https://www.power.fi/tv-ja-audio/televisiot/samsung-50-4k-qled-tv-qe50q80aatxxc/p-1163818/#specs
Edit: takkahuoneessa lyhyt katselumatka, joten ei ole kovin sivusta tullut katsottua.
Olkkarin töllö
En tiedä on Tizenissä tai webOS:ssä tukea VPN:lle, mutta Androideissa ainakin onnistuu.
Mitä hyötyä, paitsi Tapparan CHL peleissä?
Olen minä joskus Samsungiakin bootannut. Älyä kun on, niin lienee pakollinen paha.
Juurikin maaestojen kiertämisessä.
Niin, olen itse Samsung viewillä heittänyt töllöön VPN youtube streamin, mut tälläkö pääsee suoraan?
Youtube app vai, selain?
Ei ihan suoraan, mutta asentamalla telkkariin VPN-softan.
Toistan itseäni, mutta mielestäni älypuolella ei ole juurikaan merkitystä, koska uusimman Android / Google TV:n aaa viidellä kympillä mihin tahansa töllöön (Chromecast GTV).
Näin yleisellä tasolla, en ymmärrä tätä boottailuintoa. Jos joku laite sitä noin säännöllisesti vaatii, niin silloin se ei toimi oikein. Koskee myös puhelimia.
Google TV on toimivuudentaan hieman parempi ja nopeampi kuin Android TV. Johtuu siitä että GTV vaatii hieman tehokkaamman emon ja prossun, joten GTV:n pitää siis suorituskyvyltään olla hivenen nopeampi ja näin ollen parempi. Miten sitten todellisuudessa näkyy käytössä, sitä on vaiketa sanoa.
Niin, onko se intoa jos tarve vaatii.
Pointti on varmasti se, että usein uudelleenkäynnistystä (=kokonaan virrat pois pääkatkaisijasta) vaativa televisio on vain huonosti suunniteltu.
Ei Android-telkkarin boottaaminen tuota tarkoita, vaan että kaken virtanappia pidetään 5s pohjassa ja valitaan uudelleenkäynnistys.
Sama idea kuitenkin eli käyttöjärjestelmän uudelleenkäynnistys tässäkin tapauksessa - huonoa suunnittelua, jos tällaista tarvitsee usein tehdä (kulutuselektroniikassa).
Ei sitä tarvitse usein tehdä, kuten kirjoitin. Kokeeko tuon ongelmaksi on henkilökohtaista.
Kerran viikossa on maahantuojan suositus.
Mulla on tällä hetkellä vanha Chromcast II telkussa. Telkkuna hyvin palveleva (jo nelisen vuotta vanha) 55" 4k Grundigin tyhmä televisio. Pikkuhiljaa pohtinut että voisin siirtyä uudempaan sukupolveen casteissa. En tarvitse 4k tukea (ainakaan tietääkseni en tarvitse). Tuleeko palstalaisille mieleen jotain muita varteenotettavia vaihtoehtoja castaykseen ~50e hintaan kuin nämä pari laitetta:
Ja jos jollakulla on tuo Mi TV Stick niin kokemuksia siitä (tai vastaava nyt myynnissä oleva laite)?
Edit:
Lisää löytyy täältä, näemmä Android version eroja. Tuossa Mi olisi 9 versio ja 55e Nokian boxissa 10 versiota.
Alkoi tuo Noksun halvempi box houkutteleen (Android 10 käyttiksenä):
Googlen Chromecastit ovat ainakin itsellä toimineet kuin vanhanaikaiset junan vessat ja tuki ollut näissä pitkä eli useita vuosia (Ensimmäistä versiota (gen 1) Google tuki noin kymmenen vuotta eli 2013-2023).
Itsellä käytössä parhaillaan Chromecast Ultra 4K ja Google Chromecast with Google TV 4K, joista jälkimmäinen aktiivisessa käytössä olohuoneessa ja Ultra kiinni videotykissä, joka toimii kakkos"telkkarina" milloin missäkin…