Jep, mulla on tosiaan toi 55" primäärikäytössä ja ajattelin päivittää CCII uudempaan. Oma netti parempi (G-fast) niin voisin myös tuon 720p kuvanlaadun päivittää oikeasti Full HD kuvaan. Projektina aktivoida D+ tai Eurosport (noissa on 3e/kk hintaero) liittymä ja kästäillä kaikkea telkkuun (dokkarit ilman mainoksia ja toki snooker ja fillarointi ja muu urheilu).
CCII toiminut ok niin taidan sen päivittää “vaan” uudempaan versioon ja ottaa toi CCGTV ilman 4k.
Chromcast II verrattuna GCCWTV ero on kaukosäädin ja sisäänrakennettu GoogleTV, johon saa asennettua sovelluksia (mm. Ilmaisia VPN -sovelluksia, kuten ProtonVPN ja WindscribeVPN) ja tietenkin Full HD -resoluutio (tai kalliimman mallin 4K -resoluutio).
Muuten toimii myös ihan samalla tavalla kuin Chromecast II eli mm. kännykän sovelluksia voi käyttää ohjaamiseen, kuten ennen (ei mitään eroa)…
Alle 40€ sijoituksena rahalle kyllä tulee vastinetta.
Käytössä; isoin ongelma taitaa olla liian vähäinen muisti. Kärsivällisyyttä ja uudelleenkäynnistyksiä vaatii. Suoratoistopalveluissa ei ole ollut ongelmia, mutta live-lähetysten kanssa meinaa esiintyä nykimistä.
Pari isompaa päivitystä, eli lienee Android 11 nykyään.
Tänks, vähän arvelinkin että boot show edessä jos noihin päätyy. Vahvistaa vain omaa mielikuvaa siitä että mene ChromeCastilla jatkossakin, sitä ei juurikaan ole tarvinnut potkia .
Eilen Verkkiksestä hain tuon 4K version. Tänään päivällä asensin ja otin käyttöön, on aika iso ero kuvanlaadussa vanhaan (720p) CCII verrattuna. Olen tämän päivän käytöllä (D+ sisältöä sekä Twitchin striimejä) erittäin tyytyväinen tuohon, ei ole pätkinnyt lainkaan ja yhteys pysynyt ylhäällä.
Kiitos vinkistä, kyllä kannatti sijoittaa. Kaukosäätimestä plussaa, tekee applikaatioiden välillä liikkumisesta jouheaa.
Las Vegasissa tällä viikolla käynnistyneillä CES-kuluttajaelektroniikkamessuilla on perinteiseen tapaan esitelty lukuisia uutuustuotteita, joita odotetaan myyntiin jo tulevien kuukausien aikana.
Yksi isoimmista puheenaiheista tänä vuonna – tuotekategoriasta riippumatta – on tekoäly.
Tekoälyä aiempaa vahvemmin hyödyntäviä televisiouutuuksia ovat CES-messuilla esitelleet muun muassa LG ja Samsung.
Esimerkiksi LG:n uusissa Signature OLED M4- sekä OLED G4 -sarjojen televisioissa käytettävä uusi tekoälyprosessori Alpha 11 AI lupaa tuntuvia parannuksia kuvan- ja äänenlaatuun.
LG kertoo tiedotteessaan tekoälyn analysoivan ja säätävän esimerkiksi elokuvaa katsoessa kuvan värimaailmaa, jotta lopputulos on mahdollisimman lähellä sitä, mitä elokuvantekijät ovat tarkoittaneet.
LG:n tapaan myös Samsung esitteli CES-tapahtuman yhteydessä seuraavan sukupolven tekoälyprosessorin, joka yhtiön tiedotteen mukaan muun muassa parantaa matalan resoluution sisällön kuvanlaatua uusissa 8K-televisioissa skaalaten ne aina 8K-resoluutioon asti.
Uutta tekoälyprosessoria käytetään Samsunginkin televisioissa yleisen kuvanlaadun parantamiseen. Yhtiö kertoo tekoälyn tunnistavan esimerkiksi elokuvan kohtauksesta sen osan, johon ihmissilmä luonnollisesti keskittyisi, ja tuo sen etualalle, mikä tekee kuvista eläväisemmän ja kolmiulotteisemman tuntuisia.
NQ8 AI Gen3 -tekoälyprosessorin pitäisi hyödyttää myös penkkiurheilijoita. Tekoälyn avulla televisio osaa tunnistaa katsottavan urheilulajin sekä pelivälineen ja vähentää esimerkiksi pallon vääristymistä ja liike-epäterävyyttä.
Millasia ajatuksia kaipailet. Kuvahan on priimaa, musta on mustaa ilman kajoa, niin kuin kuuluukin. Uus käyttis on vähän erilainen kuin vanha, mut selkeä sekin on. Avautuu koko ruudun koolle, vanhassa oli se alapalkki. Sieltä voit esim jatkaa Netflix tms sarjaa pikalinkillä. Asetukset sai Samsung tilin kautta vanhasta tv:stä.
Tv omiin kaiuttimiin en tyytynyt, tottunut että on erilliskaiutin ja subbari. Vielä parempi olisi varmaan yhteensopiva soundbar ja subbari yhdistelmä.
Itsellä myös Samsungin S90C. Hieno kuva, asetuksia olen säätänyt, jotta kiekko näkyy mahdollisimman hyvin. Huomasin, että joku liikkeeseen liittyvä ominaisuus piti laittaa aika nollille, jotta kiekko vauhdikkana pienenä elementtinä pysyy mahdollisimman hyvin näytöllä mukana.
Musta on tosiaan mustaa, kuten OLED-tvssä on. Värit hienot, ja kuva on kohtuu kirkas; mielestäni aika sopiva, vähän taulumainen kuva, koska se ei ole mitenkään älyttömän kirkas, mutta silmälle aikalailla juuri sopiva ja näkyy hyvin valoisaankin aikaan.
Ei oikeastaan mitään moitteita ole ollut. En toki osaa oikein verrata muihin telkkareihin. Mutta tyytyväinen olen ollut. Harmi vaan, kun kiekkoa ei tule 4K:na
Sellainen “hauska” ominaisuus, että se säätää kuvan kirkkautta tilanteen mukaan, eikä ainakaan vielä ole häirinnyt.
Selkeä ero onko hämärämpi kuvaus menossa, vai möllöttääkö esim aurinko takana. Ehkä tulee tuosta hyvästä väritoistosta, mut mielestäni siitä mainittiin, että tv alaosa jotenkin haistelee huoneen valaistustakin.
Samsungien (ja käsittääkseni (joidenkin?) muidenkin valmistajien) iso ongelma. Todella valitettu ominaisuus, joka ilmenee pahimmillaan tekstitysten kanssa. Joissain lähteissä tai lähetyksissä selkeämmin näkyvä kuin toisissa. Itse olen saanut koodattua ominaisuuden olemattomiin.
Vanhemmista telkkareista sai kokonaan pois. Sitten tuli malleja, joista ei saa “offille”. Minulla on tällainen malli. En ole nyt asiaa seurannut, että miten nykytelkkareissa on. Kuitenkin muistelisin, että jossain kohtaa oli viestiä, että juttu olisi korjattu Samsungin puolelta. Tiedä sitten.