Jaa mä luulin et sulla oli kans sama malli kuin meillä. Sitähän ei sit tiedä tekeekö samanlailla kuin sulla. Pitääpä jossain välissä googletella asiaa.
Ei itselläkään ole tuossa häirinnyt, jos tv onkin itsestään hieman säätänyt kuvan kirkkautta. Jos se sitä tekee, niin aika hienosäätöä on varmaankin, koska en ole asiaan kiinnittänyt huomiota.
Ymmärtääkös täällä joku televisioista?
Gigantilla hyvässä alessa TCLn QLED, olisikohan tämä hintansa väärti?
LInkissä on TCL ei LG. ![]()
TCL tosiaan, LGtä katselin aikaisemmin ja typo tapahtui ![]()
Mä en Kiinan ihmettä ottaisi, varsinkin jos jonkun laatumerkin vehkeen saa samaan hintaan (Sony, LG, Samsung).
Voisi kuvitella, että käytettävyys ja elektroniikan laatu on muilla kiinabrändejä parempaa.
Äkkiä harmittaa pakata 55-tuumaista telkkaria pahvilaatikkoon ja lähettää huoltoon sen takia, että säästi vähän rahaa.
En minäkään kiinalaista huolisi, perusteena tosin vain omat ennakkoluulot. 55-telkkari kanssa ostoslistalla ja Samsung lähes varmasti valinta, niistä on hyviä kokemuksia. Pelkästään Verkkokaupasta löytyy 55-Samsungeja alkaen 400€ ja siitä ylöspäin 100 euron välein malleja melko reilusti. Hintaluokka itsellä vielä päättämättä, varmaan noin 800-1300€. Eli halvimmat ja kalleimmat raakataan pois. Sitten kun joku viisas vielä kertoisi jonkun riittävän järkevän perustelun jonkun tietyn mallin puolesta verrattuna hieman halvempiin ja kalliimpiin naapureihin.
Saako mistään enää uutta vuosimallia (siis 2023) olevaa tyhmää telkkua? Eli 55" tai isompi ja ei wifiä & ei mitään appeja. Vai onko noi tilaustuotteita tyyliin hotelleihin tms?
Ostinpa kuitenkin, kun halvalla sai. Malli taisi olla LG SQ400. Ei voi kun suositella. Ero kuin yöllä ja päivällä.
Onkohan toi mistään kotosin, ja onko tossa ny musta mustaa?
Ei ole OLED tv, joten “musta ei ole mustaa” siinä merkityksessä, mitä OLEDeissa.
Niin pitää siis olla LG?
Tåmä samaa shaissee?
Onhan OLED-telkkareita muillakin kuin pelkästään LG:llä. ![]()
No joo jotenkin käsittänyt että LG:n juttu, mutta onhan sitä ku rupes katselemaan niin esim. Sonyllakin. LG hinnat miellyttävämpiä, mutta nykyinen nanocell alkanut välillä korpeamaan kun on vähän hidas. Esi… guide nappia kun painaa niin kestää useita sekunteja ennenkuin tapahtuu mitään ja taikakaukosäädin on välillä pimeenä. Ei toimi oikein muut kuin virrankatkaisu ja sen jälkeen ehkä toimii taas jonkin aikaa. Samsungilla ei taida olla kuin tuo Qled?
Puhelimeeni pärähti tänään Gigantin mainos Sony Bravia X85L telkkareista. Ovat ainakin arvosteluissa pärjänneet.
RTINGS.com sivun testejä kannattaa katsella, subjektiivisten mielipidenäkemysten sijaan.
Mulla on muutaman vuoden vanha LG OLED.
Itse telkkarihan on hyvä ja kuva erinomainen.
Päädyin aikanaan kyseiseen telkkariin sen takia kun se ei ollut android.
Tässä viimeaikoina mulle on herännyt pieni epäilys että LG:n sovellukset on tehty vasemalla kädellä tai jopa jaloin?
Telia Playn sovellus on huono ja Katsomo vielä huonompi.
Ei taida olla oled? Varmaan hyvä telkkari kyllä.
On Samsungillakin nykyään OLED-malleja, valmistavat ne paneelit vähän eri tekniikalla. Kannattaa tosiaan huomata markkinakeijon ero QLEDissä ja OLEDissä.
Sony käyttää LG:n paneeleita, joten Sonyissä maksaa extraa elektroniikka, eri käyttis jne. mutta teknisesti ruutu on sama.
Ei ole OLED. Perinteinen VA-paneeli paikallisella himmennyksellä. Testien mukaan hyvä.
En tiennyt, että OLED on vaatimuksena, kun aloitit noista perus Samsungeista. OLED on tietysti aina hyvä, mutta myös maksaa paljon.
Kannattaa tsekata onko samoja malleja viikonloppuna Gigantissa (joku aleviikonloppu telkkareille):
Sonyn mallejakin alennuksella - tiedä sitten onko hyviä…
Edit.
Sama mainos kuin @ljpp eli samat Sonyt siis…