Joo kun mää ny vähän sekosin oledeissä ja qledeissä.
Mut joo useamman tonnin noi oledit niin ei ehkä kiinnosta niin paljoo televisioon pistää.
Eikös kaikkien valmistajien OLED telkut ole LG:n paneeleista?
Heidän patentti ja valmistus, näin on ainakin aina ollut…
Tietysti jos Samsungilla on joku oma erilainen tekniikka niin kai se voi patentin kiertää.
Uusi tieto minulle.
Ei ole enää, kun Samsung kehitti omat OLED -paneelinsa.
Edit.
Sonylläkin taitaa nykyään olla myös Samsungin Oled -paneeleita telkkareissaan.
Ja näkyy Verkkokauppa matchanneen tarjouksen, jos mieluummin asioi siellä. Oma kun on jo reilusti jatkoajan puolella, niin tulee aina TV mainokset vilkuiltua.
Jos siis plasma päästäisi nyt savut ulos, hakisin saman tien tollaisen Bravian.
Ei enää, Samsung kehitti LG:n patenttien ohi oman paneelityypin, QD-OLEDin, joka poikkeaa luonnollisesti jonkin verran LG:n paneeleista, mutta arvosteluisissa noi on olleet kehuttuja.
Esim.
Mulla on kolmas Sony menossa putkeen, edellinen on edelleen kaverilla käytössä, siitä ekasta on aika 15 vuodessa vissiin jo ajanut ohi.
Nykyinen on 2021 A80 OLED, on soiva peli ja kuvanlaatu priimaa. Esim. LG-käyttäjien välillä tummissa elokuvissa valittamaa kirkkauden laskua yliaggressiivisen paneelin säästön takia en ole tässä huomannut.
Powerin tarjoukset kun ovat vielä tämän illan voimassa, niin pari vaihtoehtoa uudeksi teeveeksi meille:
https://www.power.fi/tv-ja-audio/televisiot/lg-65-oled-evo-c3-4k-tv-oled65c35la/p-2063582/#specs
https://www.power.fi/tv-ja-audio/televisiot/samsung-75-4k-qled-tv-tq75q70catxxc/p-1988967/#specs
Vanha telkkari Sony 49" ja käynyt tosi hitaaksi käynnistymään, joten kummalle suositus?
E:
Laitetaan vielä yksi lisää
https://www.power.fi/tv-ja-audio/televisiot/lg-75-4k-qned-tv-75qned826re/p-2063600/
65" Oled. Kerran kerrasta.
Näyttäisi muutenkin olevan kova peli ja nyt vielä hinta erittäin hyvin kohdallaan.
https://www.power.fi/tv-ja-audio/televisiot/samsung-65-4k-qd-oled-tv-tq65s94catxxc/p-1988988/
Tässä olis kans hyvä peli.
Tilasin sitten LG Oled Evo C3:n, vaikka varastot oli tyhjänä. Arvioitu saapuminen varastoon 12.4, eli odotellaan. Samsungin olisi saanut heti, mutta webOS ja kaukosäädin puolti LG:n suuntaan.
Hieno valinta ja varsin hyvään hintaan.
Eipä noita laatu Oledeja enää juuri tuon edullisemmin kotiin kanneta.
On odottamisen väärtti.
Uuden television hankkiminen tulisi nyt kyseeseen ja lähtötilanne on 32’’ tyhmä Samsung eli kuljen itselleni täysin kartoittamattomilla jäätiköillä. Televisiot eivät ole oikein ikinä herättäneet suuria intohimoja, minkä nykyinen vehjekin paljastaa.
Toinen lähtötieto, on etten etsi markkinoiden parasta, joskaan ei halvinta mallia, vaan hyvää hintalaatusuhdetta. Touhutonnia en ole laittamassa töllöttimeen, sitä varten on kalastusvälineet keksitty. Katseluetäisyys on noin 2 m.
Mistä hintaluokasta löytyy televisiomarkkinan sweet spot? Mitä kannattaa valinnassa ottaa huomioon esim. älyominaisuuksiin liittyen?
Oikeasti tahtoisin tyhmän television ja löisin kylkeen chromecastin.
Tästä parit pointterit keskustelunavauksena.
- Kahden metrin katseluetäisyys on noin 49-tuumaiselle telkkarille. Jotkut haluaa suuremman, jotkut pienemmän.
- 32 on nykyään aika pieni koko.
- Itte kyttäisin tarjouksia jostain flagship-sarjan keskimalleista, mutta jos tv ei ole sinulle tärkeä asia, varmasti jokin “enemmän perus” riittää.
- En ole telkkareita nyt seurannut, niin en tiedä mitään hinnoista herran vuonna 2024.
- Ainakin aiemmin (Samsungilla) paremmat paneelit alkoi pääsääntöisesti 55-tuumaisista.
- Kohta joku tulee myymään sinulle oledia.
- Ittellä jo yllättävän nopeasti vuosimalliltaan vanhentunut Samsung. Oli aikanaan siis tällainen flagship-sarjan keskimalli. Hyvä ja nopea telkkari edelleen. Tykkään käyttää enemmän telkkarin omia sovelluksia kuin Chromecastia, mutta CC on hyvä jatke paikkaamaan joitakin aukkoja. Esim. kaikkia sovelluksia ei löydy telkkarille.
- https://www.rtings.com/ on hyvä paikka tv-arvosteluille, jos sitten kuitenkin innostut asiasta. Sieltä löytyy myös suosituksia eri teemoilla esim. tietyllä budjetilla.
LG Electronicsin televisioissa on haavoittuvuuksia, joiden kautta laitteisiin voidaan hyökätä internetistä käsin. Aukot löytäneen tietoturvayritys Bitdefenderin mukaan hyökkääjän on mahdollista ohittaa televisioiden tunnistautuminen. Se sallii uuden käyttäjän lisäämisen televisioon ja lopulta koko laitteen kaappaamisen.
Haavoittuvuudet koskevat LG:n televisioissaan käyttämää WebOS-käyttöjärjestelmää versiosta 4 versioon 7.
Haavoittuvuus on hyödynnettävissä, jos televisio on kytketty kotiverkkoon langattomasti tai kaapelilla. Tietoturvayhtiö julkaisi kartan, jonka perusteella Suomessa näitä haavoittuvia televisioita on tarjolla internetissä 6359 kappaletta eli viidenneksi eniten maailmassa. Esimerkiksi Kanadasta haavoittuvia malleja löytyi vain runsaat 800 kappaletta.
Tietokirjailija Petteri Järvisen mukaan pelkästään Elisan verkossa vaikuttaa olevan 2484 suojaamatonta LG-televisiota. Järvinen arvostelee sitä, että televisiot ylipäätään ovat näkyvissä internetissä.
BITDEFENDER kertoi haavoittuvuuksista LG:lle marraskuun alussa. LG julkaisi korjaukset maaliskuussa.
Just nyt ei ole mikään ALE-kausi päällänsä, mutta sattumalta silmiin osui tämä, jonka pitäisi rastittaa kaikki ruudut. Testimenestys hyvää. Hintaoppaan mukaan nyt halvimmillaan. Ei omakohtaista kokemusta.
Kiitti.
Nyt sitten istutaan telkkarin kanssa foliohatut päässä ihmettelemässä. ![]()
Jos televisiosi on kytketty nettiin eikä päivityksiä ole saatavilla, laitteesi on mitä todennäköisimmin jo päivittynyt.
Päivitys tuli juuri hiljakkoin joten voiko ottaa edes telkkarilta sen folioharun jo pois?
Jos telkkari lensi mestaruushuumassa parvekkeelta niin Verkkisessä on telkkareita alessa.
Esim. LG 77" OLED C3 1759€ on aika kova tarjous:
Tuollanen 77" tv on jo aika möhkö. Ei mahdu ihan joka kotiin. ![]()
Ei myöskään joka autoon. Mikäli ei halua hommata kuljetusta niin mahdollisesti kannattaa tilata tilataksi ja mennä sillä. Tosin kuljetus kotiin saattaa tulla edullisemmaksi.
Tuon kokoista saattaa olla myös vähän ikävä alkaa toimittamaan huoltoon jos huolto paikan päällä ei onnistu.