Tarkoitus olisi ostaa porukoille joululahjaksi mökille uusi telkkari koska vanha toimittaa tällä hetkellä myös lämpöpatterin virkaa. Onko noissa kauppojen halvemman pään ruuduissa, esim ProCaster ja Hisense mitään järkeä vai kannattaako suosilla laittaa kättä syvemmälle taskuun?
Itse kun tykkään että tv on kohtuullinen niin laittaisin hieman syvenmälle taskuun. Kaveri kun kävi vuosikaudet ihmisille ruutuja asentamassa hän sanoi aina että ei koskaan pidä ostaa alkaen mallia.
Tollasta megatelkkaria ostaessa kannattaa pitää mielessä, että mitä jos se hajoaa ja pitää pakata huoltoon. Vaikka kuriiri tulisi hakemaan kotoa niin tollasen 98" värmeen paketointi voi äkkiä harmittaa.
@B-Hull Ainakin joskus Procasterilla sai mainiota vastinetta rahalle, kuva oli hyvä kun joskus noiden isoa ruutua neukkarin seinälle ripustettiin.
Arvon palstaveljet heittäkää vapaasti kommentteja telkkareista puolesta tai vastaan. Jonkin ajan sisään pitää toinen telkkari päivittää ja katsellut hieman tuollaista 65" tilalle. Edeltävä on 58".
Pääkäytössä suoratoistopalvelut ja jonkin verran “normaalia” telkkaria.
Kuvanlaadun puolesta pohdin, että kumpi näistä toimittaisi paremmin:
Vai Samsungin hieman vastaava:
Henkisesti olisi ehkä enemmän LG:n puolella, mutta onko 5 vuoden päivitykset sitten aivan red flag. Oma puolueellisuus johtunee osittain myös siitä, että edeltäjänsä on Samsung, joka luovutti alle neljässä vuodessa.
Ostin Samsungin 51" plasmatelkkarin vuonna 2011 ja se käy ja kukkuu edelleen, tämä nykyään äitini käytössä.
Vuonna 2020 ostin Samsung 65" qled telkkarin ja tähänkin olen ollut helkkarin tyytyväinen. Kummassakaan ei ole koskaan ollut mitään vikaa. Varmasti on monia muitakin laadukkaita merkkejä mutta oma ääni menee Sampalle
Sulla on vastakkain LG:n NanoCell ja Samsungin perus LED. Kuvanlaatu menee todennäköisesti kirkkaasti LG:lle. Samsungin oikea vastinpari olisi vastaava QLED-malli. Näiden paremmuusjärjestys on vähän makuasia, koska vahvuudet ja heikkoudet ovat erilaiset.
Älyn ja päivitysten varaan en itse laskisi juuri mitään. Ne voi ulkoistaa Chromecastille, AppleTV:lle ja vastaaville, jos lampun henki hyytyy itse televisiossa.
Gigantilla joku Iffalcon U62 65-tuumainen telkkari perjantaina puoleen hintaan eli 370 €. On tuossa neliöhinta ainakin kohdillaan, vaikka laatu lienee mitä lienee.
Nyt lähenee se hetki, että @Kilo:n palstalegendaksi kohottama LG:n plasma pitää ehkä vaihtaa. Syynä muutto.
Uudet neliöt on kuitenkin aika pienet ja ehjät seinät kapeita, joten saatan jatkossakin joutua tyytymään 50-tuumaseen. Lompakko ei taida kestää OLEDia.
Saa heitellä ostoideoita.
Edit: Näköjään telkkarien sweet spot on siirtynyt isompiin kokoihin. Taitaa LG:n
Tässä menee niin paljon kaikkea muutakin ostoon, että budjetilla varmaan mennään. Ja todennäköisesti 50". Asiaan liittyy Klipschin kajarit ja TV-tason leveys, tai kapeus.