Telia TV: Tilausasiat ja hinnoittelu

Chatin kautta onnistuu helposti kaikki asiat, liikkeessä ei välttämättä sitten onnistukaan mikään.
Tästä ihan omakohtainen kokemus.
Tuossa herääkin kysymys, onko Telialla oikeat ihmiset oikeissa tehtävissä???

(Kudit loppu) #223

Chatin kautta olen itse saanut hoidettua kaiken vaivattomasti ja nopeasti; kanavien tilausten lopetukset ja uusien aktivoinnit. Itseasiassa parasta chat-asiakaspalvelua mitä olen saanut.

Chatin kautta kaikki on itselläkin hyvin pelannut, mutta risua täytyy antaa siitä että chattiin on ylipäätään tarvinut mennä. Nettipuolen “hallintapaneelissa” vielä tekemistä että hommat saisi sitä kautta hoidettua.

Tuttu kysyi konsultaatiota kun uudessa asunnossa TV-kaapeli ei tule haluttuun nurkkaan, mutta toisaalta kaapeliakaan ei haluaisi vedellä pitkin kämppää.

Ehdotin Telian (ja kilpailijoiden) IPTV pohjaista palvelua ratkaisuksi, mutta kun noita Telian sivuja yrittää ymmärtää niin sormi menee suuhun.

@TeliaPartio

Tavoite on siis saada peruskanavat näkymään. Onko itseasiassa kustannustehokkain tapa ostaa Apple TV, asentaa Telian sovellus ja ostaa siihen tallennuspalvelu 6.50€/kk?

(Chromecast on halvempi laite mutta nyt haetaan perus televisiota vastaavaa käyttökokemusta)

(TeliaPartio) #226

Vaihtoehtoja on toki useita ja pitäisi tietää vähän tarkemmin, että mikä on se lopullinen tarve tällä asiakkaalla.

Apple TV + Telia TV -sovellus + Tallennuspalvelu voi olla tietysti edullisin, mutta onko se juuri oikea ratkaisu tälle henkilölle. Tämäkin vaatii kuitenkin lisäksi vielä nettiliittymän, joka pitää laskea kokonaisuuteen mukaan. Tallennuspalvelu toimii hienosti ja olen sitä itsekin käyttänyt jopa ainoana tv-palveluna, mutta kanavat ei lähde suoraan pyörimään, vaan ohjelma pitää laittaa tallennukseen jonka jälkeen saa kanavan käyntiin.

Mikäli tämä sinun tuttu on kiekkoihmisiä ja haluaisi Joukkuepassin tai Liigapassin meiltä, niin väitän että edullisin ja paras ratkaisu on silloin IPTV.

Telia laajakaista + digiboksi + Joukkuepassi = 39,90e/kk. Normaalisti myydään kaista + digiboksi pakettia hintaan 34,90e/kk, jolloin tuossa jää laskennallisesti Joukkuepassille hintaa vain 5e. Digiboksillahan kanavat vaihtuu myös suoraan, jolloin niitä ei tarvitse erikseen napsutella tallennukseen.

Olikohan tästä mitään apua? :slight_smile:

//Niko

(【ツ】) #227

TeliaTV:n avoin viikonloppu on 7.-8.12 (eli hyvä keino kalastella potetiaalisia asiakkaita):

Itsenäisyyspäivän viikonloppuna näet kaikki Liiga-ottelut maksutta Telia TV:stä. Lisäksi näet Liiga TV -kanavalta studiolähetykset ilmaiseksi loppuvuoden ajan.

PERJANTAI 7.12.2018
18:30 HIFK - Sport

18:30 HPK - Kärpät

18:30 Jukurit - Ilves

18:30 JYP - Pelicans

18:30 TPS - KalPa

LAUANTAI 8.12.2018
17:00 KooKoo - TPS

17:00 Kärpät - HIFK

17:00 Lukko - KalPa

17:00 SaiPa - Tappara

18:30 Pelicans - Ässät

18:30 Sport - HPK

Sama ruljanssi täytyy käydä näköjään läpi kun tilatessakin. Pitääkö tehdä tunnukset jo nyt että kerkiää vahvistukset sun muut tuleen ajoissa :joy:

Vahvasti suosittelen. Sen käsittämättömän alkuräpellyksen jälkeen olen ollut tyytyväinen eli hyvin on teliaTV minulla toiminut.

@teliapartio, varmaan tästä on joku aiemminkin jo kommentoinut, mutta minulla on työnalla Tappara-passin vaihto Liiga-passiksi. Miten voi olla, että nämä päivitykset pitää tehdä erilisessä sovelluksessa ja lisäksi nyt on päällä joku ihmeellinen “käsittelyaika”, järjestelmä ilmeisesti käsittelee vanhan tilauksen perumista, eikä anna tehdä uutta tilausta. Pitää todella haluta antaa Telialle lisää rahaa, jotta tämän viitsii tehdä. Tuskinpa ketään päättäjää tämä avautuminen kiinnostaa, mutta veisittekö ystävällisesti asiakaspalautetta eteenpäin.

Kokeile Telian chattia.
Siellä on onnistunut moni asia todella nopeasti ja kivuttomasti.

Itse taannoin yritin lisätä liigapassiin HBO:n, oli kyllä hankalan oloista, joten hoidin asian chatin kautta. Onnistui chatissa parissa minuutissa.

Itse olin kaukaa viisas ja jätin tilaamatta. Syynä ihan se ettei ole sovellusta android televisioon. Tuon kautta käyttö olisi ollut helppoa ja vaivatonta.

Taitaa mennä vähän ohi aiheesta, mutta AppleTV toimii hyvin ja on vaivaton käyttää. Kannattaa harkita, jos katseluun on laitetta hankkimassa.

Telialta oli tullut kysely sähköpostiin. Malliksi yksi kysymyksistä alla. Negatiivinen palaute ei vaihtoehdoissa mahdollista. Mitä hyötyä tästä on? Eikö olisi ollut parempi pisteyttää nuo väittämät, vaikkapa 1-5, saisi paremmin faktaa kyseisen kohdan toimivuudesta.

Mikä seuraavista väittämistä liittyen muihin Telia TV -palvelun ominaisuuksiin pätee sinuun?

(Merkitse kaikki, jotka sopivat sinuun)

On helppoa löytää lisäsisältöä, jonka voisin tilata/lisätä tilaukseeni

Kuvanlaatu on tasaisesti hyvä, eikä siinä ole häiriöitä tai katkoksia

TV-palvelu tarjoaa minulle hyvän käyttäjäkokemuksen

TV-palvelu antaa rahoilleni hyvän vastineen

Kun käynnistän palvelun, saan hyvän yleiskatsauksen minulle saatavilla olevasta sisällöstä

Mielestäni on eduksi, että TV-palveluni kerää sisältöä usealta eri kanavalta ja useasta suoratoistopalvelusta yhteen paikkaan

TV-palvelu on joustava ostamisen, vuokraamisen ja tilausten suhteen (valikoima, muutokset ja peruminen)

Kanavapaketit ja tarjoukset ovat minulle olennaisia

Ei mikään

(TeliaPartio) #236

Passien vaihto onnistuu näppärimmin Asiakaspalvelun kautta. Eli kuten tuossa neuvottiinkin niin yhteys telia.fi -sivun kautta chattiin ja sitä kautta homma hoituu kätevästi. Jos tuntuu että tekemäsi muutos jumittaa edelleen niin suosittelen olemaan aspaan yhteydessä jotta saadaan passi ajantasalle.

//Merja

(Antti) #237

Täytyy kyllä ihailla Telian ansaintalogiikkaa. Maksetaan 100:lle (määrä hatusta) aspan tytöille ja pojille vaikka 20 työvuotta, että hoidetaan näitä juoksevia asioita chatissa / puhelimessa, kun vaihtoehtona maksaa muutamalle koodarille projekti + tukipalvelu 20v, että asiakas pääsisi itse hallinnoimaan palvelujansa.

Kaippa nne on laskenut, että tämä tapa tulee halvemmaksi :thinking:

Kyllä tämä onnistui ja pelit saatiin näkyviin. Oikeastaan jäsen @ansa tiivistää ajatukseni tuossa yllä. Eihän tämä malli oikein ole tätä päivää.

No eipä mennyt sovitun mukaisesti. Jälleen tuli paperisena extra kulujen kanssa, jälleen yhteys chatin kautta ja n. 40min odottelun jälkeen asia hoidettu. Kuukausi sitten myös muokkasin itselleni yhteislaskun liittymästä ja Tappara paketista, tämäkään ei toteunut. Chatissa Rosina tarjosi pienenä korvauksena tästä sähellyksestä HBOn, tv:n peruskanavat tallennuksella, C Moren ja Lasten paketin 2kk 0€. Ei ole mitään käyttöä joten kieltäydyin. Ehdotin kylläkin että jos seuraava lasku taas on väärin niin voisi tarjota vaikka 1kk Tappara passia :slight_smile: Lupasi että seuraava lasku tulee oikein, jäämme jännityksellä odottamaan.

(TeliaPartio) #240

Ikävä juttu, kun käteni on tässä palstalla niin sidotut etten pääse tarkistamaan tilannetta taikka tekemään tarvittavia muutoksia laskutuskuvioon kohdallasi. Hyvä kuitenkin, kun malttisi riitti vielä kertaalleen ottamaan yhteyttä asian tiimoilta, kiitos siitä sulle :slightly_smiling_face: Toivon, että nyt loppuviimein laskutus rullaa niinkuin pitääkin.

//Tanja

Telia näyttää liigaa maksutta parin päivän ajan.