Telia TV: Tilausasiat ja hinnoittelu

Itseä hieman harmittaa Telian todennäköinen päätös olla tekemättä erillisiä Telia-applikaatioita eri TV alustoille. Esimerkiksi Android TV:lle löytyy Ruutu, Areena, Katsomo, jne. Asiakkaan palvelemista ja parempi käyttökokemus. Kaikki saman kaukosäätimen takana. Oletan että Telia ei tule erillistä applikaatiota tarjoamaan, koska Telia TV digibox (10€/kk) on yksi tärkeä tulonlähde Telialle.

…joten Chromecastin joutui investoimaan. Toisaalta Chromecastissa on hyvääkin. Helpompaa vaihtaa HDMI-tulon ja TV:n välillä, kuin esimerkiksi TV:n ja applikaation välillä. Ei nyt lopulta suuri asia ja itse palvelu on toiminut pari ottelua moitteetta. (edit typo)

Itse näen tämän enemmän niin päin, että jos haluaa katsoa liigaa on pakko asioida Liigan kanssa. Liiga on myynyt näyttöoikeuden Telialle ja Telia pelaa reilusti myymällä tuotteen ulos niin että käytännössä kaikki sen voivat nähdä.

Jos Telia määräisi että ottelut näkyvät vain heidän kaapelissaan ja heidän nettiyhteyksiään pitkin, niin asia olisi eri ja valtava haloo olisi jo syntynyt.

Olen katsonut pari Tapparan matsia TeliaTV:n kautta. Sovellus on mielestäni parempi kuin Ruudun vastaava.
(Minun kannalta onneksi näin päin. Yleinen mielipide palstoilla tuntuu olevan toinen)

Kysymys on periaatteesta. En pidä siitä suunnasta, että kuluttajan valinnanvapautta rajoitetaan.

Minulle olisi ok, jos saisin itse valita mistä ostan. (Jos en olisi tyytyväinen saamaani palvelun, voisin tilata toisaalta.).
Jos pidätte yhden operaattorin monopolia hyvänä suuntana, niin teillä on siihen mielipiteeseen oikeus.

1 tykkäys

Kölvi yrittiti tilata meille paketin läppärille katsottavaksi. Tarkoitus on ottaa Liiga passi + Viasat urheilupaketti 39,90.
Poika latasi Telia tv sovelluksen. Ei kuulemma onnistu tilata tuota kanvapakettia läppärille. Äkkiä tänne vastaus että miten tuo saadaan. Ja ihan turhaa tarjota mitään boxeja sen muita lisäosia. Meille riittää kun on ladattu tuo Telia tv sovellus. Pitäs napin painalluksella saada tuo paketti. Miten on, onnistuuko? Vai katsotaanko pelit jostain muusta lähteestä?

Itse ainakin olen ihan koneella matsit katsellut. Itsellä siis pelkkä Liiga-passi. Ja pelkkä Telia-TV sovellus käytössä.

1 tykkäys

Käsittääkseni tämä vaatisi nimenomaan sen Telian boksin joka maksaa 10e/kk lisää. Sen jälkeen tulisi katsottavaksi myös “mobiiliin”. Jos nyt en aivan väärässä ole.

Sanokaa minulle mihin minä sitä boxia tarvin, kun minulla ei edes ole televisiota? Vain läppäri.

1 tykkäys

Et mihinkään. Ainakaan Liigaa katsoessa. Pelkkä Telia-Tv-sovellus riittää. Tuosta Viasat puolesta en osaa sanoa miten se skulaa.

1 tykkäys

Viasatin Urheilu nimenomaan tekee tuosta sen ettei se ole pelkällä Telia Tv-sovelluksella katsottavissa. Pelkkä liiga toimii kyllä.

@Messi Eli näkisin vaihtoehdot olevan nyt pelkkä Liiga-paketti ja viaplay jos NHL:ää haluat nähdä.

1 tykkäys

Näin oletinkin kun tuossa sovelluksen yläbannerissa ei ole mitään Viasatiin viittaavaa valinta mahdollisuutta.

Meille on myös Valioliiga ja NFL. Jos tuo paketti ei onnistu ilman boxia sun muita härpäkkeitä, niin tämä ei ole tästä viimeinen sanani hyvä Telia.

Minua ainoastaan voi nyppiä se että Telia markkinoi tuota pakettia hintaan 39.90 ja minulla on vuonna 2018 ihan soiva läppäri. Kun sitten yritän tilata, minulle tulee kuva, että minun täytyykin ostaa boxi, tv, ruohonleikkuri ja jätteenkäsittelylaitos sekä paperikone. Se minua…

2 tykkäystä

Viasatin paketteja ei saa tilattua pelkästään mobiiliin, kuten @coly tuossa mainitsikin, eli yhdistelmäpaketti vaatii kaapelikortin tai digiboksin. Kun yhdistelmäpaketti on tilattu digiboksiin tai kaapelikortille, sen sisältö saadaan katsottavaksi myös sovellukseen. Täältä löytyy vielä lisäinfoa eri yhdistelmäpaketeista.

//Joonas S@TeliaPartio

Kai se on joku puuttuva sopimus Viasatin ja Telian välillä ettei Viasat varmaankaan anna lupaa välittää näitä kanavia pelkän sovelluksen läpi.

Vaikka Telia tuota pakettia tuohon hintaan tarjoaa, niin siellä on myös selvästi esillä että tuon haluamasi paketin saa kaapeliin ja digiboksille.

Minun puolesta Telia saa pitää tunkkinsa. Minä käännyn toisen tahon puoleen. Jos ei tosiaan läppärille saa armon vuonna 2018, niin ei sitten. Meidän perheessä sopimusehto syistä vaimoni kanssa, tuo boxi ei ole mahdollinen.

3 tykkäystä

Saathan sinä Liigan ja Viasatin/Viaplayn näkymään läppärillä. Rahaa menee vähän enemmän. Telian kautta yhdistelmänä ei onnistu.

Nyt on oikeasti kysymys periaatteesta, ei rahasta ja olen aika änkyrä ku sille päälle satun ja nyt satuin. Ugh.

4 tykkäystä

Onko tämä poikkeuksellista ettei saa laajempaa pakettia näkymään pelkässä sovelluksessa? Tämä ihan yleisenä kysymyksenä.

Eiköhän Viasatkin haluaa rahaa tuotteestaan. Heilläkin lienee tarkoituksena optimoida asiakkaat omaan Viaplayhin Telia TV:n sijaan.

Tuolla on kyllä ihan selkeästi ilmoitettu, että ei näy mobiilissa nuo kanavat. Olisihan tuo himpun verran liian hyvä tarjous, jos saisit 60€ paketin 40€ hintaan ilman mitään ketunhäntiä.

@Messi

Tässä lienee villakoiran ydin, eli kiukuttelun kohde on 95% todennäköisyydellä Viaplay. He ovat laittaneet isosti paukkuja videopalveluunsa ja se onkin varmaan markkinoiden 2. paras. Luonnollisesti haluavat sovellusasiakkaat itselleen, eivätkä Telialle.

1 tykkäys

Kyllä Telia on piilottanut tuohon tuuhean ketunhännän. Ihan mehevä tilausansa.

39,90e/kk Liigapassi + Viasat Urheilu kuulostaa tosi houkuttelevalta.
Telian yhdistelmäpaketit ovat 12 kk määräaikaisia (Jotenkin Telia unohtaa mainita tuon mainoksessa). Normaali yritys mainostaisi 39,90e / 12 kk, yhteensä 478,80e.

Laskeppa paljon maksaa liiga passi vuodelta (ei veloitusta kesältä) + viasat viaplayn kautta niiltä kuukausilta, joina viaplayta katsot. Niimpä, viäläkö vaikuttaa edullisellta?

1 tykkäys