Telia TV: Tilausasiat ja hinnoittelu

Eiköhän Viaplayn ja Telian välillä väännetä provikoista mitä Telia ottaa välistä.

Olisikohan taustalla joku vanha sopimus, jossa Viasat tarjoaa IPTV-palvelut Telian digiboksi asiakkaille. (Sopimuksessa on saatettu ajatella vanhan liiton kaapeliasiakkaita bokseineen ja nyt sitä on sovellettu myös TeliaTV digibokseihin). Tämä on vain arvaus. Pakkohan tuossa sopimuksessa on olla jotain historian havinaa, koska tänä päivänä digiboksi kytky on järjetön.

Veikkaan, että Viasat haluaisi niistää Telian provikoita pienemmäksi ja Telia haluaisi palvelun kaikille asiakkailleen ilman typeriä ehtoja. Viasatilla ei ole mitään painetta uusia sopimusta, koska kuluttajat tilaavat palvelun todennäköisesti jostain muualta, jos nykyiset digiboksi ehdot eivät lämmitä.

Tuolla tarjouksella saa neljä kuukautta vuodessa ilmaista Viasat Urheilua, muttei sieltä tule kesällä juuri mitään. Pari kuukautta on ihan turhaa, joten eduksi voi laskea kaksi kuukautta eli 70 euroa vuodessa.

8kk Liiga-passia = 8*24,95 = 199,60 (kesä ilmainen)
8kk Viasat Urheilua = 8*34,95 = 279,60 (neljä kuukautta taukoa vuodessa)
Yhteensä erikseen tilaten n. 479,20 euroa

Telialta Liiga-passi + Viasat Urheilu 12 kk = 12*39,90 = 478,80 euroa

En mä tiedä missä se kusetus on. Jos se on siinä ettei asiakas tiedä sitoutuvansa vuodeksi niin se on sopimuksen tekevän asiakkaan vika. Mä luulen että moni tilaaja ottaa ilolla pienen alennuksen vastaan ja sen, ettei tartte kikkailla perumisten kanssa. Ja jos kikkailla sitten haluaa, voi 12 kuukauden määräaikaisjakson lusimisen jälkeen kanavat perua strategisella hetkellä.

Telian sivuilla kaikki paketit ovat yhdessä listassa. Tästä listasta tulee helposti mielikuva että Liigapassi + Viasat Urheilu yhdistelmäpaketista tulee 20e/kk säästö. (Määräaikaisuutta ei näy missään ja se, että liigapassi on kesällä maksuton, unhohtuu helposti)

Hyvä huomio, että toiselta kaudelta määräaikaisuuden jälkeen alkaa niitä säästöjä ropisemaan, jos hintaa ei nosteta ja pakettien sisältö pysyy nykyisen kaltaisena.

Eikös se riitä että ottaa tuon kaapelikortin ja pitää sitä vaikka pölyttymässä kaapin hyllyllä jos ei televisiota omista niin saa sen jälkeen sovelluksen kautta näkymään? Vai onkos tuossa kaapelikortissa joku kk maksu?

Tuohon lisäät sen digiboksin 10 €/kk lisää yms.

Tuossa on tosiaan se @tp2 mainitsema ongelma että Viasat Urheilua kun ei saa mobiiliin muuta kuin 10 €/kk digiboxilla, niin ei siinä käytännössä ole muuta järkeä kuin ottaa Telialta haluttu Liiga-passi ja Viasatin urheilut Viaplaylta hintaan 29,90 € (jos siis haluaa jalkapalloakin katsoa).

Jos Viasatin puolelta riittää Telian All-Stars passiin sisältyvä NHL/KHL jääkiekko niin Telian 34,90 €/kk on bueno.

Edit:

Kaikki Telialta:
Liiga-passi + Viasat Urheilu 39,90 €/kk + 10 €/kk digiboxi = 49,90 €/kk, 12kk määräaikainen.

Telia + Viaplay erikseen
Liiga-passi 24,90 €/kk + Viaplay Urheilu 29,90 €/kk = 54,80 €/kk, toistaiseksi voimassa.

Joten onhan tuo ihan hyvä tarjous Telialta jos haluaa vuoden ympäri katsoa, mutta Telia+Viaplay erikseen ostettuna ja 10 kuukauden käytöllä halvempi (598,80 €/vuosi vs 548,00 €/10kk).

Teliasta en tiedä, mutta Elisan kortilla oli joku vuosimaksu ainakin silloin kun meillä sellainen käytössä oli.

(TeliaPartio) #68

Kaapelikorttia myydään vain Telian kaapeliverkossa oleviin osoitteisiin. Kaapelikortilla on kuukausimaksu 3,50e/kk. Toki kaapelikortilla olevat urheilupaketit on saatavilla TeliaTV-sovellukselle ilman lisäveloitusta :slight_smile:

JoonasL @TeliaPartio

Joo kyllä jos haluaa noin laskea. Mä lähdin siitä oletuksesta, että asiakkaalla on vehkeet joilla tuon yhdistelmätarjouksen voi käyttää omasta takaa, tai että hän sellaiset välttämättä haluaa. Jos ne hankkii pelkästään käyttääkseen tämän tarjouksen, sitten tarjous ei enää olekaan yhtä edullinen.

@zimmer nuo on tosiaan näköjään puutteellisesti merkitty Telian sivuilla. Hyvä huomio! All-Star passi on asiallisesti merkitty, mutta yhdistelmäpaketeissa samalla sivulla määräaikaisuutta ei mainitakaan. Huom. @TeliaPartio.

Ja kuvassa siis CMore Sport, koska en enää löydä koko Viasat Urheilu -koplausta sivuilta. Mutta tässäkin sama ongelma.

(AJL Tappara-veikkauksen 16-17 voittaja) #70

Ja taas Tappara.co @rizka auttoi säästämään! Minulla oli Telialta Tapparan joukkuepassi ja C more sport hintaan 39,95. @rizka n viestistä havaitsin, että 5 sentin säästö ja liiga-passi + C more sport 39,90. Kiitos!

Ymmärtääkseni All Star passiin sisältyy vain Viasat Jääkiekko kanava. Sieltä tulee 1-2 valittua änäri ottelua yön aikana.

Vaatii täyden Viasat Urheilu tilauksen, jos haluaa itse valita mitä matseja katsoo. Minulle All Star -passi ei ole vaihtoehto, koska haluan nähdä Winnipegin ja Floridan koitokset. Oletan että All Star -passi on suunnattu katsojille, jotka haluavat nähdä Jokerien pelit. Änärin katseluun se on liian torso.

(TeliaPartio) #72

Määräaikaisesta sopimuksesta mainitaan tilauksen tiedoissa, kun tilauksessa menee eteenpäin. Tokihan se olisi selkeämpää, jos tämä tieto olisi myös samalla tavalla merkitty kuin All Stars -passissakin on. Välitän tämän palautteen eteenpäin, jotta tuo saadaan korjatuksi. Kesätauosta on erikseen merkintä sellaisten kanavapakettien kohdalla, joihin kesätauko kuuluu (Liiga- ja Joukkuepassi).

//Joonas [email protected]

(Aleksi) #73

En ole ainakaan tällä huomannut vieläkään vastausta, niin joko siihen pian saadaan selvyys vai meinaatteko vielä pitkään hautoa, että jos finaalit jatkuu toukokuulle tuleeko siinä maksettavaksi koko toukokuu, vai meneekö laskutus kesätauolle aiemmin? Kevääseen on toki vielä pitkä aika, mutta jos aikeissa on laskuttaa koko toukokuu kahden(?) pelin takia, niin pitääpä laittaa muistutus itselle, että latkaisee tilauksen manuaalisesti ajoissa.

@TeliaPartio

(TeliaPartio) #74

Tämän osalta ei päätöksiä vielä ole tehty. Ilmoitamme toki heti, kun jotain kerrottavaa tämän osalta on.

//Joonas [email protected]

Tällä palstalla on laskeskeltu mitä vuosi liigaa mahtaa maksaa avauskiekosta mestaruuden ratkeamiseen. Joku on laskenut 8 kuukauden mukaan ja joku toinen 10 kuukauden mukaan. Odotellaan rauhassa, koska Telia kertoo oikean vastauksen.

(Mukahauska juttu) #76

Eikös Allstars-passi ollutkaan maksuton elokuulta?

Ei ollut. Vain Liiga- ja Joukkuepassi.

(lars) #78

Laitoin tänään vihdoin tilauksen sisään kun piti katella Kassun debyytti.

Klo 18.01 mailiin kolahti tilausvahvistus, peli alkoi näkyä klo 19.49. Hienosti meni. Tuli tilausvahvistus, TeliaTV:n vahvistus ja leffalippuvahvistus mutta ei TeliaTV:n aktivointiviestiä eikä tunnusten luontiviestiä. Uskomatonta että näinkin yksinkertaiseen asiaan vaaditaan 5 erillistä sähköpostia ja kahdet eri tunnukset ennen kuin homma toimii.

Myöskään tätä toista tilauksen hallintaan tarkoitettua Telia-tunnusta ei voinut luoda omatoimisesti kun olin laittanut tilauksen sisään tunnistautumalla mobiilivarmenteella yritysliittymästä. Sen jälkeen päädyin johonkin luuppiin kuten mm @axe täällä aiemmin tarinoi, enkä pystynyt näin ollen käyttämään käteväksi havaittua chattia (mikä vielä alkukaudesta ilmeisesti ei vaatinut kirjautumista). Ei onnistunut enää mikään tunnistautuminen.

Lopulta Facebookin kautta aspa hoiti homman jonkinlaisen tekstaritunnistautumisen avulla ja TeliaTV:n sai vihdoin käyttöön. Telia-tunnuksen luomisesta tosin ei vielä ole hajua pystynkö sitä ikinä tekemään ainakaan itse.

@TeliaPartio voimia teille tämän tunnushässäkän kanssa, teette hyvää työtä erityisesti siihen nähden miten uskomattoman huonon käyttiksen ATK-pojat on teille saanut värkättyä. Laittakaa nyt jollekin hefelle, vaikka itse Head of Hockeylle, tuo mun tilausprosessi luettavaksi ja kysykää että onko tämä nyt paras mihin pystytään vuonna 2018.

Valitettavasti en itse peliä ehtinytkään lopulta katsoa, katselukokemuksesta analyysiä sitten myöhemmin.

(TeliaPartio) #79

Tässä on selvästikin TeliaTV-tunnusten aktivointisähköposti jäänyt matkalle jumiin ja siksi on aiheuttanut hieman ylimääräistä vaivaa. Hyvä kuitenkin, että sait lopulta toimimaan!
Tällä hetkellä mennään vielä sillä, että Omille sivuille on oma Telia-tunnus ja TeliaTV-sovellukselle omat tunnuksensa. Viestiä tunnuksista viedään varmasti eteenpäin ja katsotaan tulevaisuudessa, jos saataisiin näitä yhdisteltyä. Telia-tunnuksen luonnin pitäisi nyt kuitenkin jo onnistua, koska käytössäsi on henkilökohtaisessa omistuksessasi TeliaTV-palvelu.
//JoonasL @TeliaPartio

Ilmeisesti välitön irtisanominen on vieläkin käytössä, kun irtisanomisen jälkeen paketti hävisi melkein heti tilauksista?