Telia TV: Tilausasiat ja hinnoittelu

Lykkäsin tuossa vartti sitten Joukkuepassin tilauksen sisään, ja nyt jännittelen ehtiikö rekisteröitymisposti tulla ennen pelin alkua. Olo on vähän kuin jouluna.

Saati sitten ehtiikö tulla ennen pelin loppua… Toivotaan parasta. Mulle tuli silloin ennen kauden alkua tilatessa kyllä alle kymmenen minuutin, joten ehkä näet pelin jopa alusta asti.

1 tykkäys

Jee, nyt tuntia myöhässä kaikkien leffalippumailien jälkeen tuli aktivointiviesti.

Mutta livekuva ei nyi, joten olen toistaiseksi ihan tyytyväinen.

2 tykkäystä

Meni siis nopeammin kuin Ramstedtilla:

3 tykkäystä

Varmaankin oikea topic?

Minä vihdoinkin sain illalla tilauksen tehtyä saatananmoisen taikinoinnin jälkeen. Telia heitteli minua sinne sun tänne ku mätisäkkiä. Kun tilaus taisi mennä perille, niin sinne johonkin vaan tuli teksti: Tilaus käsittelyssä tai jotain sellaista. Ei kerrottu odotusaikaa, menettelytapaa, ei mitään. Yhdessä kohtaan jouduin kirjautumaan sisään pankkitunnuksilla, mutta missään ei kysytty, millä meinaan maksaa lystin? :D. Nyt sitten kokeilin kirjastosta, voinko katsoa ja siinä se eilinen peli oli katsottavissa. Ei vahvistus meiliä ei aktivointia ei mitään.

Minä tunnen itseni vieläkin tosi tyhmäksi @TeliaPartio, ja se ei ole hyvä se, koska pidän itseäni ihan täyspäisenä. Tässä rehellinen mielipide. Meinasi tulla vaimon kanssaki riita, vaikka hän on täysin syyntakeeton tässä asiassa.

11 tykkäystä

Näihin pitäis kyllä olla joku korvausvastuu. Lahjakortti johki Stockmann Beautyyn tai jotain.

3 tykkäystä

Itse Telian suuromistajana koen suurta tuskaa nykyisestä ostotilausprosessista. On niin hankala ja hidas, että varmasti menee kauppaa ohi. Itseasiassa tämä olisi vielä tärkeämpää saada kuntoon kuin beta-tasoinen sovellustekniikka.

Kas kun eivät pyydä faksaamaan kopiota passista.

2 tykkäystä

:smiley: :smiley: :smiley:

Minä pidän Elisan verkkokaupasta - se on minusta hyvin selkeä ja yksinkertainen, mutta ihan samalla tavalla olen kokenut, että Elisa Viihteen sisältöjen tilausputki on hankala hahmottaa ja vaikea tehdä itse. Olen siksi soitellut asiakaspalveluun ja pyytänyt jotain toista tekemään sen puolestani.

Telian verkkokauppa on mielestäni kanssa ihan selkeä, mutta heti, kun mennään tänne Telia-TV:n puolelle niin ainakin itse putoan aivan totaalisesti kärryiltä samoin kuin tuo MinunTelia-sivusto. Miten ihmeessä asiakkaan pitäisi tuolla löytää yhtään mitään? Nykyään on sentään laskut pikkuisen selkeämmin haettavissa kuin aikaisemmin, mutta esim. kesällä, kun olin tehnyt Telia-TV:stä sen kuuluisan ennakkotilauksen niin koko tilausta ei näkynyt missään.

Se ilmestyi omiin palveluihini laskuttumaan sitten “huomaamatta” tuossa tämän kuun alussa ihan niin kuin pitikin. Tilausvahvistus oli sentään säilynyt sähköpostissa, mutta muutoin koko kesän siellä ei näkynyt edes mitään tilattua palvelua.

Onko tämä nyt ihan mahdottomuus saada näkymään vaikka elisaviihteen kautta? Voisin jopa maksaa vähän enemmän kun mitä telia pakettia itselleen hinnoittelee vai onko tarkoitus saada kaikki asiakkaat käännytettyä telialle?
Itse olen niin mukavuuden haluinen etten jaksa ostella uusia bokseja, chromecasteja ja varsinkaan alkaa vielä säätämään niitä oikeisiin asetuksiin.
Viime kaudellakin ruudun paketti maksoi enemmän elisaviihteen kautta kuin suoraan ruudulta, mutta mieluusti maksoin enemmän että sain kanavat helposti näkymään. @TeliaPartio

1 tykkäys

Tällä tietoa voin sanoa (en ole Telia) ihan täysin varmana asiana, että ainakaan lähivuosina (ellei nyt täyttä ihmettä tapahdu) Telia tuskin on myymässä oikeuksia kilpailijalle. Telian ja Elisan välinen tilanne on täysin erilainen, koska osa Telian intresseistä on luonnollisesti myydä omaa alustaansa ja omia sisältöjään asiakkaille. He eivät luonnollisesti halua, että asiakkaat käyttävät suurimman kilpailijan alustaa, jossa on vielä kaiken kukkuraksi paljon selkeämpi hinnoittelu ja tuoterakenne. Elisa Viihteellä on yksi hinta (digiboxi) ja se on ollut 19,90 € niin kauan kuin muistan. Se sisältää tallennusoikeudet ja tallennustilan ja tallenteet säilyvät kaksi vuotta. Mitään 10 € erillistä digiboxipalvelua ei ole, josta esim. tallennusominaisuudet puuttuisivat.

Totta kai ymmärrän asiakkaana itsekin, että kova halu olisi käyttää tuota Elisa Viihdettä, kun se on itselläkin se valittu alusta, mutta kun se on kilpailijan alusta niin se ei ole Telian intresseissä millään muotoa enkä usko, että Telia tulee myymään mitään oikeuksia Elisalle.

Näin vähän itsekin pelkään. Sen näkee ehkä ekan kauden jälkeen, varsinkin jos myynti ei ole siellä missä telia on toivonut niin voidaan hakea asiakkaita lisää laajantamalla muille operaattoreille. Nyt jää varmastikin paljon (?) asiakkaita pois vaikeuden ja näiden muidenkin tilaus sotkujen vuoksi

1 tykkäys

Monopoli (joka Telialla Liigan osalta on) on sillä tavalla hieno asia, että asiakkaalla ei ole vaihtoehtoja ja kyseessä on ota tai jätä. Kun vaihtoehtoa ei ole niin kyllä niitä tilaajia varmaan löytyy Telian omiin tarpeisiin riittävästi, vaikka muutama jäisikin kilpailijalle. Jos et itse halua sijoittaa tuohon (jonka ymmärrän) niin pahimpaan närkästykseen voi yrittää saada kaverilta lupaa käyttää omaa tuotetta pienempään hintaan. Tuohon toimii yht’aikaa kahdella eri laitteella.

Jos oikeasti haluaa vauhdittaa tai edesauttaa sitä, että Telia mahdollisesti jakaa tätä sisältöä muille operaattoreille niin kannattaa äänestää kaikissa muissa tuotteissa. Itse vaihdoin kaikki muut paitsi Liigan Telialta pois. Puhelinliittymistä nettiyhteyksiin on nyt muilla operaattoreilla. Tämä on kuitenkin se “valtaosa” niistä Telian tuloista niin tällä tavalla äänestämällä kompromisseja saattaa alkaa löytyä.

1 tykkäys

Meillä ei ole telialta mitään tällä hetkellä.
Eikä se kaveri kanssa jakaminen mitään auta kun kuitenkin pitäisi olla taas chromecastit sun muut että näkyy televisiosta. Hintahan ei tässä ole siis se kysymys vaan helppous

Minä en täysin ymmärrä, onko tuo Chromecast nyt sitten “vaikea.” Minun mielestäni se on helppo, mutta mielipiteitä totta kai on monia. Digiboxihan on helppo ja selkeä, mutta itse pidän Chromecastia kanssa naurettavan helppona ja todella selkeänä.

2 tykkäystä

Helppoa on painaa kaukosäätimestä OSTA ja sit kanavat näkyy. Ei tarvi lähteä ostaan erillisiä mokkuloita…

Meidän tilausputkessa on varmasti vielä parannettavaa, kun se ei tietenkään ole tarkoitus että porukka joutuu menettämään hermonsa Liigan tilaamisen kanssa. Hyvä kuitenkin, että @Messi sait tilauksen lopulta onnistumaan. Toivottavasti myös vaimon kanssa on edelleen kaikki hyvin!

Laitetaanpa tähän väliin selkeät tilausohjeet Liigan ja Telia TV -sovelluksen tilaamiseen. Toivottavasti kaikki innokkaat tilaajat saa homman kuntoon ja pelit näkyviin. Toki myös täällä mielellään ollaan avuksi jos haasteita ilmenee.

Jos et ole Telian asiakas eikä sinulla ole Telia TV –tunnuksia:

Tilaa Liiga ja Telia TV -tunnus verkkokaupastamme
Valitse haluamasi passi ja lisää se ostoskoriin
Tarkista ostoskori, tunnistaudu ja seuraa verkkokaupan ohjeita
Saat tilauksen jälkeen kaksi sähköpostia. Toisessa on tilausvahvistus ja toisessa linkki, jonka kautta saat luotua tunnukset Telia TV -sovellukseen.
Asenna sovellus App Storesta tai Google Play –sovelluskaupasta ja kirjaudu tunnuksilla palveluun

Jos olet jo Telian asiakas, mutta sinulta puuttuu Telia TV tunnukset:

Kirjaudu telia.fi:hin täällä joko Telia Tunnuksella, verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella
Täytä sähköpostiosoitteesi ja hyväksy ehdot
Lähetä tilaus

Jos sinulla on jo Telia TV –tunnukset ja haluat tilata vain Liigan:

Kirjaudu telia.fi:hin Telia Tunnuksella, verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella
Valitse Liittymäni ja palveluni → Telia TV
Valitse Kanavapaketit ja laita täppä kohtaan Saatavilla
Klikkaa Urheilu-kategoriaa ja valitse haluamasi passi
Avautuvalla sivulla hyväksy ehdot ja lähetä tilaus. Saat vahvistuksen sähköpostiisi.

Niko@TeliaPartio

Jo aiemmin totesin, että tämä ei minusta pidä paikkaansa. Sieltä tuli enemmän sähköposteja. Muistaakseni ensin kaksi ja myöhemmin kaksi, ja vasta myöhemmistä toisessa oli kaivattu linkki. Joku voinee vahvistaa.

1 tykkäys

Jep, ensin tuli kaksi vahvistusta ja joku leffalippu. Aktivointiviesti (millä pääsee tekemään TeliaTV-tunnukset) tuli vielä erikseen - mulle 6 tuntia sen jälkeen kun sain tilauksen tehtyä (joskin tässä välissä olin aspan kanssa säätänyt tunnukset kuntoon).

Ei minulle ainakaan mitään vahvistusta tullut. Liekkö sitten illalla edes peliä näen, vaikka pystyinkin eilistä tänään katsomaan. En ylläty, mikäli en näe.

Suosittelen avaamaan tietokoneen ja puhumaan chat-aspalle. Näin hoidin oman tilauksen, kun näytti hankalalta.