Tietokoneet

Näin isossa ryhmässä on varmasti myös ihmisiä, jotka harrastavat tietokoneita tai pelaavat videopelejä niinkuin allekirjoittanut, nyt ihan mielenkiinnosta haluan kuulla minkälaisia tai minkälaiset/mitkä komponentit teillä on tietokoneessa? Myös muu vapaa tietokoneisiin liittyvä keskustelu sallittakoon. Itse päivittelin vähän eilen ja uusi näytönohjain vielä hankkimatta. Tällä hetkellä itsellä:
Emolevy: MSI X99S XPOWER AC
Prosessori: Intel i7-5930K
Muistit: 16gb Kingston Predator DDR4 3000mhz
Näytönohjain: ASUS Strix GeForce GTX 960 4gb (päivitetään kesän aikana)
Virtalähde: Corsair 650W, VS650, ATX virtalähde
Kotelo: Corsair Carbide Series SPEC-01, ikkunallinen ATX miditornikotelo
Kovalevyt: 128gb SSD ja 1tb SataIII
Cooleri: Cooler Master Hyper 212 EVO -

Eli itsellä vielä ainakin näytönohjain, lisää SSD muistia ja isompi kotelo hakusessa kesän aikana.

2 tykkäystä

Ja jos joku aiheeseen liittyvä ketju on olemassa, saa poistaa :slight_smile:

i5 4670k@4.2GHz
ASRock Z87 Extreme 4
2x8gb DDR3@1600MHz
Gigabyte GTX 1080 G1 Gaming
750gigaa ssd muistia ja 2teraa hdd

Vähän kaikkea tulee pelialtua, tällä hetkellä menossa Witcher 3. Pyörii tuolla kokoonpanolla 100-120fps ultra asetuksilla ja 1080 resoilla. :slight_smile: Niin ja seuraavana hankinta listalla on joku 27" 1440p näyttö. Ja ehkä uusi prossu, emo ja välimuistit sit myöhemmin.

Ps. Mulla on ylimääräsenä Gigabyte Geforce GTX 780 Windforce 3X OC Rev. 2.0 näytönohjain, jos jollain on tarvetta niin voin myydä. :sunglasses:

1 tykkäys

Iha jees kokoonpano! Ostitko uutena 1080? Itse ajattelin kanssa tuossa jossain kohtaa tuon ostaa, todennäköisesti muropaketista käytettynä ja takuilla. Pelailetko fps pelejä paljonkin? Itse tulee lähinnä CS:GO ja juuri tullutta Player unknowns battlegroundia pelailtua.

I5 4670K
Gigabyte Z87X-UD3H
2x4gb DDR3 1600mhz
Asus GTX660
256gb ssd ja 1tb hdd

2013 vuonna ostettu kone. SSD päivitetty 2016. Tähän asti pyörittänyt kaikkea ihan tarpeeksi hyvin, mutta seuraava päivistys on näytönohjain.

1 tykkäys

Juu, jopa i5-2500K pyörittelee vielä nykypäivän pelejä, mutta tosiaan tuo näyttis saattaa jo vähän alkaa antautumaan jos haluaa vähän paremmilla asetuksilla pelata tämän päivän pelejä. Vai olenko kauheasti väärässä?

Ostin uutena ja vieläpä suomesta. :smiley: Teki kyllä ison loven lompakkoon, mutta tyytyväinen olen. Ennen pelasin paljon cs ja bf4, mutta nykyään rpg pelit ovat enemmän mieleen. :slight_smile:

Vähän reilun vuoden ikäinen läppäri Asus X555L.

1 tykkäys

Meitsin vanha ruoska täytti kuulkaas juuri 5v. Prossu muistit ja kotelo on alkuperäisiä, muut osat vaihtuneet:

i5-2500K @ 4,5GHz
ASRock Z77 Extreme
16GB Corsair Vengeance LP
Ati Radeon 7970 3GB
Samsung 850 EVP 500GB + WD Black 2TB
Seasonic M12ii 620W + Fractal Design R3

1 tykkäys

Yllättvän toimiva kortti gtx660 on vielä nykypäivän peleihin. Tosin täysillä grafiikoilla ei pyöritä uusia peleijä, mutta tarpeeks hyvin toimii vielä.

1 tykkäys

Ostitko ihan silloin kun julkaistiin? Mitä maksoi? Nyttemminhän tuli TI versio joka maksaa reilun 900e. Tuon normi version itseki ajattelin ostaa ellei lotossa voita, 500 porukka pyytää siitä käytettynä. Tarkistamatta sanoisin että reilun 700 uutena?

Aijaa, okei, oisin kuvitellut että tekisi tiukkaa jo. :slight_smile: mitä itsekin tosiaan aikalailla pelkästään csgo ja pubg pelaan ja pyörii hyvin tällä 960 kortillakin, mutta silti jokin pakollinen tarve ostaa 1080. Ikuisen säätäjän ongelmia :smile:

E. Ehkä sekin vaikuttaa asiaan että oon päivityksen jälkeen luvannut myydä vanhat osat ja näyttiksen kaverille :smile:

Mulla on Mäkpookki Tapparaoransseilla kuorilla :tappara:

7 tykkäystä

Ostin noin 3kk sitten ja hinta oli ~750€. En malttanut odottaa ti versiota. :sweat_smile:

Tuo vanha 780 pyöritti myös uusia pelejä tosi hienosti, eikä minulla ollut mitään pakollista tarvetta päivittää 1080. Mutta minkäs teet kun näyttiskuume iskee päälle. :smiley:

1 tykkäys

Hahah samaa vikaa täällä! :smile: eilen iski hirveä kuume päivittää konetta ja sattu oleen tilipäivä. Ja eikun ostaa tuo prossu, emo ja muistit :smile: sinne meni 600€, ja kävin vielä coolerin ostaan verkkokaupasta.

1 tykkäys

Emolevy: ASRock P67 Pro 3
Prossu: Intel i5-2500K @ 3,3Ghz
Näytönohjain: Nvidia GeForxe GTX 970 4 GB
Muistit: En muista mitkä palikat mut 2 x 4 gigaa kuitenkin
Kovot: 120 GB SSD levy C-asemana, lisäks 500 gigan ja 4 teran kovalevyt, en ny niidenkään merkkejä muista. Näyttönä joku Samsungin 27".

Kaikenlaista tulee pelailtua, nyt viimeset pari kuukautta lähinnä GTA Onlineä, sen lisäks esim. Elder Scrolls: Skyrim, Fallout 3, Fallout New Vegas ja Fallout 4, Deus Ex -pelisarja ja Mass Effect -pelisarja on lämmittänyt mieltä.

Edit: Kone on siis n. 5 vuotta sitten ostettu ja resurssien mukaan sen jälkeen tullu päiviteltyä pala kerrallaan. Seuraavana ois vuorossa varmaan emolevy ja prossu, mutta se vaatiikin jo sit vähän ylimäärästä rahaa…

Pelaako täällä kukaa. H1Z1 Just Survivee?

Sori OT.

Juu no tuohon noi mainitsemat emo ja prossu uusiks niin kokonaisuutena ihan jepa setti, tollakin kokoonpanolla kyllä pelejä pyörittelee hyvin ei siinä mitään. :slight_smile:

E. Vielä kun ylikellotat tuon niin aina parempi, ellet ole jo. :slight_smile:

Ei teistä kukaan ole Ryzeniä ehtinyt hommata? Itselläni istuu jo pöydällä, emoa vaan joudun odottelemaan.

Ei ole itsellä, mutta kun saat kasaan, haluaisin kuulla mielipiteesi siitä, koska itsekin harkitsin Ryzeniä. :slight_smile: Mikä Ryzen on kyseessä?