Mistä verkkokaupasta ostit?
GearBest.com sielä on kaikkea kiinnostavaa pikku sälää kiinalaisilta. Aina kun menee sivuille niin meinaa jotain pikku testattavaa elektroniikkaa löytyä. Nyt tekis mieli ottaa nuo https://m.gearbest.com/earbud-headphones/pp_648225.html?wid=1433363
Olisko tuo hyvä kone tuohon hintaluokkaan? Olis 256ssd, joka riittänee ja muistia riittävästi perustarpeisiin. Tuo ryzen5 taitaa olla ihan hyvä prossu?
Hyvät speksit, mutta jos oikein tunnistan kuvasta mallin, niin mekaniikka on enemmänkin halpisluokkaa. Makuasia sitten kumpaa arvostaa.
Verkkokaupassa on Thinkpad x270 poistossa jossa asiat ovat päinvastoin. Yritystason runko ja mekaniikka, mutta vähän vanhahtavat speksit:
Pitäisi päivittää pöytäkonetta pidemmäksi aikaa kun vanhalla tulee ikä vastaan pikkuhiljaa.
Kevyempää kuvankäsittelyä ja ehkä hiukan jopa pelaamista, ei tarvi pystyä siihen parhaaseen tarkkuuteen.
Suoratoistopalvelut pitäisi toistua pygimättä.
Itehän en koneista paljoakaan ymmärrä ja tälläistä ajattelin. Voisko tälläinen riittää ja saa ehdottaa parempaa halvemmallakin:)
Ei tuo hullummalta näytä. Ei DVD-asemaa eikä varastokiintolevyä, mutta ei nuo iso homma ole halutessa lisätä, eikä erityisen kalliskaan (~20€ DVD-asema ja ~50€ 1TB kiintolevy).
Tuolla pelailee heittämällä puhumattakaan mistään suoratoistoista.
Ok kiitti. Siinä on linkit optioille mainoksen alareunassa, valkkaan niistä.
Minulla on ongelma. Minulla on kerrankin hieman rahaa säästössä ja haluan investoida sen viihteeseen. Minulla on kaksi keskeistä konetta kotona: televisio & tietokone, joista kumpikin kaipaa uusintaa. Kumpikas pitäisi hankkia, mitä sanoo palsta? Kumpaakin ei ole varaa hankkia kyllä, vaikka tilanne onkin hyvä.
- Tietokone
- Televisio
0 voters
Tuohon on oikeasti mahdotonta muiden vastata kuin sinun. Miltä vuodelta tietokone on ja millainen? Millainen uuden tarvitsisi olla?
Miltä vuodelta telkkari on ja millainen? Onko siinä jotain selkeitä puutteita jotka harmittaa?
Tietokone on ihan itse rakenneltu (tai osat hankittu itse, kaveri on koonnut.) ja taitaa kokoamisvuosi olla “rullat pyörii” 2010 (kauhea, oikeasti 8 vuotta ?) Kyllä minä näin kuitenkin väittäisin, että koko sen ajan kun olen Starcraft 2:sta pelannut niin sitä on pelattu tällä koneella. Pari vuotta sitten tähän oli pakko vaihtaa näytönohjain, kun vanha kärähti. Joka tapauksessa tää nyt vaan rupeaa olemaan aikansa elänyt - ei tähän muita syitä oikein ole. Kyllä tälläkin vielä menisi, mutta tiedostan kuitenkin, että maksimissaan vuosi eteenpäin. Ei tällä uusimmat pelit enää oikein pyöri ja kyllähän koneet iän myötä tuppaa hidastumaan, vaikka tää onkin poikkeuksellisen viriili yksilö sikäli, että melkein yhtä nopea on kuin ennenkin - kun vaan muistaa windowsin aika ajoin uudelleen asennella.
Katson, että tämä on investointi, joka on pakko tehdä lähitulevaisuudessa.
Televisio onkin sitten vielä vanhempi - merkki on LG ja kokoa taitaa olla 32 " - hyvin on palvellut, mutta television pieni kuvaruutu on ruvennut häiritsemään. Televisiokin toimii, mutta siinä kohtaa halua olisi isompaan, kun vieläkin tarkemmalla syynillä haluaisi katsoa Tapparan pelejä tuosta töllöstä. Myös kavereille kivempi, kun on vähän paremmat olosuhteet katsoa.
Television ostin ihan ekaan kämppääni jo, joten sen hankintavuosi lienee 2008.
Noni! Minkälainen budjetti? TV:stä selviää muutamalla satasella jos ei kerralla halua ostaa parasta eli OLEDia.
Tietokoneeseen saa laitettua sitten niin paljon kuin tililtä löytyy, mutta viestisi perusteella näyttis olisi siirrettävissä vanhasta. Onko vanhassa koneessa SSD:tä?
Budjetti = 800 €. Haluaisin edelleen, että mulla säilyy tää vanha kone kokonaisena, kun vien sen isälle maalle niin viihdyn sielläkin ihan eri tavalla =) Eli näytönohjainta en oo siirtämässä - se tulee myös maksamaan isoimman palan budjetista.
Pääsääntöisesti en siis aio siirrellä osia vanhasta uuteen eli kaikki kotelosta alkaen pitäisi saada budjettiin menemään. Toki, jos joutuu kompromissien tielle niin sit joutuu. Kyllähän täältä varmaan muistit tosiaan saisi vanhasta + kovalevyn sekä näytönohjaimen, mutta silloin ei olisi konetta siellä maalla
Itse hommasin tuossa vähän vajaa vuosi sitten uuden koneen samalla budjetilla. Tosin minulla budjettiin ei kuulunut näyttö, näppis ja hiiri. Hyvin koneella on pystynyt pelaamaan kaikkia pelejä mitä on halunnut, esim. StarCraft 2 ja myös videoiden editoiminen onnistuu, jopa 4K.
Nyt kun tarkastelin osia, niin prossuissa hinta on tullut alas 30e, mutta SSD, näyttis ja emolevy ovat pitäneet hintansa, itse asiassa emolevyn hinta on jopa noussut. Mutta tein hankinnat joulualeista välipäivinä. Uskoisin, että tuolla saa hyvän koneen koottua, mutta näytöstä joutunee tinkimään ja hintaa saanee olla max 100e.
@PetriV oheisromut mulla on. Mulla löytyy pelihiiret, näppäimistöt ja hyvät näytöt jo nykyisellään eli budjettiin ei sisälly muuta kuin se keskusyksikön sisältö.
Kannattaa tietokoneen kokoonpanoa kysellä afterfawnin foorumilta. Siellä on oikein oma osio asialle ja paljon innokkaita neuvojia. Itse kysyin kokoonpanoni 4 vuotta sitten afterdawnista.
On myös oma osio läppäreille.
Osta n. 400€ telkkari. Sitte säästät pikkuhiljaa toisen neljäsataa ja ostat vasta sitte tietokoneen. Telkkareiden hinnat on tippunu niin paljo, että niitä saa edullisesti. Jos tietokoneen ostatki vasta vuoden päästä, voi olla että esim. pelit ei enää ookkaan niin isossa roolissa ja halvemmista osista koottu kone kelpaa.
No oikeesti ei voi tietää, mutta ku kysyttiin ni vastasin jotain.
Ja kunhan muistaa ostaa sitten koneen jostain luotettavasta paikasta sen kokoonpanon. Itse tuli joskus 10 vuotta sitten maksettua oppirahat, kun kyselin kokoonpanoa ja vastausten jälkeen jonkun firman (oli ihan pätevät nettisivut ja googlettamalla ei epäilyttäviä kommentteja löytynyt) edustaja pisti yksityisviestiä ja tarjosi jollain 300-400 euron alennuksella kokoonpanon esim. Verkkokauppaan verrattuna. Tuosta tulikin sitten vuoden operaatio rikosilmoituksineen.
Noilla puheilla televisio tietenkin, kun kerran jääkiekkoaiheisella foorumilla ollaan. Jos katseluetäisyyttä on se 2-3 metriä ainakin, niin kyllähän 48-55 tuumainen telkkari kummasti lätkän katsomista elävöittää.
Mites muuten, nyt kun noista komponenteista oli puhetta, ja täällä tuntui olevan muutama asiaan vihkiytynytkin, niin olisko jotain sivustoa, josta voisi vertailla näytönohjaimia? Lähinnä itseäni kiinnostaisi, kun tällä hetkellä on kaksin kappalein varmaan 6-8 vuotta vanhat ohjaimet, että minkähänlainen yksi kappale nykyohjaimista riittäisi, josko sitä uuden raaskisi hommata…
800€:lla ei pelikoneen suhteen vielä ihan kuuhun mennä, mutta kaipa noille tienoille saisi esim. jonkun Ryzen 2600 / 8GB / 1050 Ti -setin kasaan.