Karhusen ongelma on se, että hyvän päivän ja huonon päivän ero on valtava verrattuna muiden liigajoukkueiden ykkösveskareihin. Sellainen hyvä perustaso puuttuu. Hyvänä päivänä kaikki tarttuu esim. Ensimmäinen niistä Ipa back2backeistä veny ihan uskomattomiin torjuntoihin. Mut heti seuraavana päivänä kiekko selän taakse nollakulmasta ja punaviivalta.
Summattuna:
Hyvänä päivänä avain loistava. Näitä on vaan ollut tänä vuonna tuskastuttavan vähän.
Huonona päivänä taas ei tartu ees rantapallo.
Sen verran on kaveripiirissä tarkkaan Kärppien pelejä seuranneita - siis vuosikausia - että eivät toiveet tapissa olleet, kun huhut Karhusen tulosta Tapparaan varmistuivat faktaksi. Tason heittelystä olin saanut kuulla riittävästi. Nyt sitä lajia on sitten riittänyt.
Yllätys silti on, että homma tuntuu menevän koko ajan huonompaan suuntaan. Kai siellä Tuonosen kanssa on hommia paiskottu tosissaan. En sitä yhtään epäile. Se ei vaan heijastu tekemiseen. Ei ainakaan positiivisella tavalla. Nytkö sitten vajaassa parissa kuukaudessa yö muuttuisi päiväksi? Ei jaksa uskoa.
Paradoksaalista Tapparan kannalta, että ykkkösmaalivahdiksi hankittu kaveri teki uransa ratkaisevimman torjunnan keväällä 2014, kun ryösti Keuruun Kovaltshukin 7. finaalin jatkoajalla. Sitä torjuntaa Karhuselta ei voi kukaan ottaa pois.
Eikä vastaavaa ikinä enää tule. Luulen minä. Siitä kopista Tappara sananmukaisesti “maksoi hintaa” silloin. Ja maksaa - nyt ihan kuukausittain - yhä…
Kyllähän Karhunen tärisee kuin D-juniori jonka sukulaiset on ensimmäistä kertaa peliä kattomassa, mutta silti aika kohtuutonta laittaa (aina) kaikkea Karhusen piikkiin…
Liikaa toki menee helppoja ja tolla pelillä ei finaaleissa olla…mutta ei mennä tuolla puollustamisellakaan oli siellä luukulla kuka tahansa…
Tällä hetkellä menee aivan liikaa helppoja ja torjuttavia kiekkoja. Eikä pysty pitämään joukkuetta pystyssä silloin, kun joukkue sitä eniten tarvitsee. Miettikää nyt tuota, kun Lajunen laitto pelin 4-4:n niin seuraavassa vaihdossa Sport painaa pelin Tapparan päätyyn ja Karhunen päästää tuollaisen maalin selkänsä taakse. Se on jääkylmä suihku koko joukkueelle.
No joo, olihan tänään puolustuspelaaminen ala-arvoista, joten siinä mielessä helppoja tontteja oli laittaa kiekkoa reppuun… Mutta olihan siellä myös yli tai ali pelaamista Karhuselta: hyvänä päivänä, tai ei välttis edes hyvänä päivänä, vaan hyvänä luotettavalta maalivahdilta, olisi tullut pelastuksia joihinkin maaleihin…
Mutta olihan siellä muutamia pahoja vetoja, mutta jotenkin ei vain: en tiedä mikä siinä on, mutta näyttäisi siltä että kadottaa kiekkoja ja sitten on aivan sekaisin, makaa, nuolee jäätä tms…
mutta kyllä meillä pitäisi olla paremmat molket… ei saa mennä yhtään helppoa pleijareissa…
jos mulla olisi valta, myisin karhusen ja ostaisin jonkun kanukin tilalle - zapo tyylinen - vaikka toki hänkin nyt päästää maaleja, mutta torjuu aina vakuuttavasti…
toki olisi hyvä median tehdä juttua nyt oikeasti: eikö Tapparallakin oli näitä jätkiä jotka tekee infoja jne juttuja… Kysyisi suoraan miksi ei homma toimi; mikä Karhusen kanssa mättää… Ja muutenkin joukkuuen huonosta sytyttämisestä ja asenteesta…
Ihan sama mihin kohtaa veskaria veti. Maaliin ei vetänyt. Se oli sillä hetkellä ainoa asia, joka mitään merkkasi. Karhunen torjui. Palola ei tehnyt maalia. That´s it.
Joku tässä yhtälössä kyllä mättää. Karhuhan on “jo” 25-v ja kai Kärpissäkin jonkun tason mv-koutsi oli/on. Tänään taas se muutamassa aiemmassa pelissä näyttänyt varmuus ja rauhallisuus tipotiessään. Jokaista vetoa sai pelätä. Ylipelaamista ja hätäilyä täydet 65 minuuttia. Teki itsensä taas todella pienenoloiseksi. Onhan tämä kyllä karmea hutivärväys.
Tappara tarvitsisi loppupeleihin todellakin luotettavan maalivahdin domin pariksi. ei karhusella kannata lähteä playoffeihin.
toiki mikki voi miettiä puolustajan hankkimista mut voi joutua maalivahti kaupoille.
Uh-huh-huhuh. Kyllähän tämä nyt on hiukka liian repivää. Eteenpäin menoa on ja hyviä otteita, mutta vU tuota vireystason heittelyä. Olen sanaton kyllä. Toki pakit mokaili, mutta kyllä nyt jotain flowta ja vireen ja verenkierron nostamista VTU pitää löytyä sellaisessa tilanteessa ainakin tässä vaiheessa kautta.
Mutta silti mun on vaikea uskoa, että näin jatkuisi, kun siellä kuitenkin on onnistumisia ja eteenpäin menoa…mutta tänään sitten taas ihan pumpuliusvaa…ehkä tässä on vaan alettava uskoa, että Karhunen on hyvä tandemimaalivahti, mutta ykköseksi ei joku mielensopukka miestä suo…mutta toivon toki että mies suuntaa Metson jalanjälijillä vielä erittäin hyväksi ykkösmaalivahdiksi.
Olen kuulunut Karhusen puolustajiin, mutta kyllä viimeaikaiset pelit vetää mietteliääksi. Tomihan tuli kauteen ihan hyvin - kiekko tarttui riittävällä tasolla ja olemus oli asteen Metsolaa rauhallisempi.
Kyllä mestaruutta tavoittelevan joukkueen maalivahdin pitää olla sellainen, joka antaa joukkueen huonona päivänä mahdollisuuden voittaa. Eli pari game saveria ja tiukkaa silmää pakeille perään. Ja toinen juttu on nämä mainitut tason vaihtelut, sillä Karhusella tuo vaihteluväli on todella iso. Eikä hyvä peli näytä välttämättä kantavan seuraavaan.
Olisi mielenkiintoista tietää mitä muu pelaajisto on mieltä. Yksi ikävimpiä asioita puolustajille on luottamuspula maalivahtiin ja se voi puuttuessaan syödä kenttäpelaajan peliä pahastikkin. Ylipelaat, koska pelkäät vastustajan laukauksen menevän maaliin.