TPS:n Aleksi Anttalaisen taklaus HIFK:n Yohann Auvituun 29.01.2020

Olisikin tullut rintaan, eikä päähän :wink:

Ihan rauhassa nyt. Sopiiko minun kysyä sinulta, että mitä sinä olet mieltä Auvitun toiminnasta? Aneleva katse tuomariin jne…

2 tykkäystä

Lisäkerrointa kakkuun on tultava myös siitä, että nyt voi kerrankin todeta taklauksen olleen tahallinen satuttamisyritys. Kostoahan tuo lähtee hakemaan jäätyään pommin alle omissa. Martin Berger 2.0, kaverin historiasta löytyy jos jonkinlaista juttua.

4 tykkäystä

Auvitu pelaa tilanteen amatöörimäisesti, jos mietin tuon tilanteen voisi pakki pelata

Mutta tässä taklauksessa pääpointti on se, että tässä pitää laittaa huomio taklaajan tekoon, mikä on lähestulkoon kostomielessä tehty vahingoittamisyritys. Tai Anttaisen pitää ainakin tiedostaa se, että mikäli vetää Auvitun levyiksi tuossa,niin siinä voi käydä todella huonosti.

Eli et halua käydä keskustelua tuosta filmaamisesta ja ison rangaistuksen anelusta?

3 tykkäystä

Jep. Ja jos takaajana olisi olisi ollut joku HIFK:n pelaaja, niin puoli Stadia huutelisi Jeren sloganeita.

Eihän tuossa Anttalaisella tosiaan muuta mielessä kuin vetää kaveri levyksi ja kovaa koston muodossa.

1 tykkäys

Auvitua sattui ihan kunnolla. Ei pelannut enää tuon jälkeen.

2 tykkäystä

Niin - eihän se kurkistelu nyt mitään suotavaa toki ole, siinä olet täysin oikeassa.
Itse veikkaan, että yritti vaikuttaa tuomioon, mutta huomannut itse suht nopeasti, että nyt osui sen verran kovaa, että päässä pyörii sen verran ja peli jäi siihen

Hesarissahan olisi puolen sivun mainos!

Voihan tuossa myös olla, että olkapää otti myös osumaa
Katellaan mikä tilanne, mutta itse pelkään, että Auvituta ei nähdä ihan hetkeen pelikamat päällä
Toivottavasti olen väärässä

Vituttaa vaan tuollaiset taklaukset, oli vastaanottajana kuka hyvänsä

2 tykkäystä

Tarkoitatko että feikkasi myös ampulanssi matkan sairaalaan vain tuomarien takia ?
Jotain järkee nyt hei !

Sekä Anttalaisen että Karjalaisen tilanteet kurinpidon käsittelyyn. Anttalaiselle voisi vähintään 5 ylöspäin antaa ja Karjalaiselle yhden pelin huilin.

Inhoan törkytaklauksia. Jääkiekkoon kuuluu kuitenkin rehti mies miestä vastaan mittelö. Auvitu näkee että Anttalainen tulee taklaamaan, joten Auvitun tapa pelata tilanne on hyvin outo. Hän tökkää kiekkoa hyvin kumarassa asennossa eteenpäin ja hidastaa samalla omaa vauhtiaan merkittävästi ylävartalon ollessa irti laidasta. Anttalaisen on hyvin vaikea ennakoida Auvitun tekemisiä. Taklaus menee Auvitun jarrutuksen takia osin ohi, mutta mielestäni Auvitun käsittämätön pelaaminen pitäisi ottaa huomioon pelikieltoa määrättäessä. Anttalaisella on painopiste alhaalla, ja käsi kiinni vartalossa. Auvitu taisi loukata oikean olkapäänsä tai olisiko solisluu mennyt sijoiltaan?

8 tykkäystä

Kirjoitin näkemykseni tuon video pätkän perusteella ja tuosta myös kerroin… Jos on joutunut ambulanssiin, niin ei hyvä.

Eli rauha maahan taas.

1 tykkäys

Tämä koko vaihtohan oli kuin 90-luvulta. Monta totista taklausta lyhyeen klippiin.

4 tykkäystä

Pelaajien tilannetaju on tosin nykyään täysin erilainen. Miten Auvitu ei tajua että hän on tilanteessa kaksinkamppailussa Anttalaisen kanssa?

3 tykkäystä

En nyt ihan allekirjoita tuota filmaamista. Taklaus sattui, se on selvä. Mitään jäässä kieriskelyä ei ole.
Auvitu voi aivan hyvin katsoa myös sitä tippuiko hanskat ja tuliko tappelua. Eli puolustettiinko häntä.

Katsoin videon uudestaan, ja eikös tuosta Keräsen (?) taklauksesta Anttalaiseen Liigan säännöillä pitäis myös jotain tulla? Kaveri teippaasti irti laidasta, ja suhteellisen holtiton mälli selästä siihen.

5 tykkäystä

Kukaan ei myöskään kaipaa Keräsen rumia taklauksia Liiga-peleissä. Se olisi pitänyt ottaa pois, niin ei olisi toisessa päädyssä ajettu kyykkivää Auvitua levyksi. Auvitu oikeastaan itse asetteli päänsä laidan ja Anttalaisen väliin.

11 tykkäystä

Kyllä tuo on täydellinen vahingoittamis yritys. Sen verran useasti tämän nyt katsonut. 8 peliä vähintää ja tätä ei edes vois verrata Jussi Jokisen taklaukseen.

5 tykkäystä