Tuukka Mäntylä

Mutta ne vakuutukset ymmärtääkseni kattavat vain pysyvät vammat. Väliaikaisia poissaoloja vastaan olisi mahdollista mutta niin törkeän kallista vakuuttaa, ettei sitä tehdä. Sellaisessa käsityksessä minä ainakin joidenkin mediatietojen pohjalta olen.

Tätä on palstalla mielestäni sivuttukin, mutta Urheilulehden kausiennakkonumerossa oli sivun mittainen haastattelu Tuukasta. Mulla on se tässä käsissäni ja otan sieltä sitaatin, jossa Tuukka kuvailee odotuksiaan tälle kaudelle:

Tapparan puolustus on tunnetusti laadukas. Mäntylä arvioi itse, että hänen roolinsa on alkavalla kaudella todennäköisesti pienempi kuin takavuosina.

“Ei ole sellaista painetta, että tarvitsisi ykköspakin viittaa välttämättä ottaa. Olen täällä nyt niin sanotusti maltillisemmalla palkalla. En ehkä rivimiehenäkään, mutta isoja henkilökohtaisia paineita ei tarvitse tosiaan ottaa.”

“Yritän mahdollisimman paljon auttaa muita tuomalla rauhallisuutta ja kokemusta.”

Ei siis tarvitse pelätä, että meillä olisi kallein mies telakalla. Ei ole, koska Tuukan markkina-arvo ei ennen kautta ollut huipussaan.

4 tykkäystä