Tuukka Mäntylä

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Huhu: Tuukka Mäntylä Tapparaan 2018-19?

Tapparan pitäisi ostaa Hesarista etusivu sinioranssiksi, tekstillä “Tervetuloa Tampereelle, Tuukka!” :slight_smile:
Mahtava hankinta, tuo koppiin just sitä mitä sieltä lähti/lähtee iso kasa.

Mä veikkaan, että sama kaveri kuin keväällä 2016:kin, mutta nykyisessä pakistossa on sitä johtajuutta enemmän tarjolla kun ei ole Peksiä, eikä Kankea.

Huomaan ajattelevani enemmän sitä, mitä Tuukka edustaa ja tuo henkisellä puolella, kuin mitä saadaan pelillisesti.

Tuukka on mulle aito Tappara ja niitä mä haluan käydä hallissa katsomassa.

Juurikin tämä. Noiden lähtijöiden myötä olen ainakin itse kaipaillut sitä kokemusta ja johtajuutta myös tänne toiseen suuntaan. Jos mietin Mäntylän hankintaa tällaisen “uhat vs. mahdollisuudet” -listauksen kautta, niin kyllä tässä mielestäni plussalle jäädään. Oman kasvatin paluu on aina hieno asia.

Mahdollisuudet

• Johtajuutta ja kokemusta koppiin
  • Viimeisimmät kaudet isoilla ottelumäärillä kovia sarjoja (SHL & KHL)
  • Mikäli Niko Mikkola nostaa kytkintä, kaivataan kovuutta jakavaa puolustavaa puolustajaa

Uhat

• Ei vielä mikään aivan ikäloppu, mutta liikkeen riittävyys hieman mietityttää

(【ツ】) #441

Eiköhän Liigassa juuri ja juuri pärjää KHL- ja SHL -kausien jälkeen…

On kyllä hyvä “kaappaus” tähän väliin varsinkin, kun nyt on kapteenin mentävä aukko täytettävänä.

Tervetuloa takaisin Tuukka!

Ps.
Huikea tuo Facebook -video. Leinonen Eliteprospects -scouttaa ja soittaa Tuukalle :mikki: Vain faksi puuttuu…

Saa nähdä mihin rooliin Tuukkaa sovitellaan ja miten putki kulkee.

Mitenkään ihan älyttömän innostunut en ole, mutta sopivassa roolissa varmasti hyvä hankinta.

Kokemus hyvä asia.

(Jaakko) #443

Tuukan kuudes paluu Tapparaan.

Tuukka aina tervetullut mun Tapparaan…Ikinä ei unohdu 90-luvun laihojen vuosien jälkeen ja rahan ollessa Tapparalta lopussa, kuinka Tuukka ja Saravon Pekka otti pakkoraossa vastuuta, kun rahaa ei ollut kuin omiin junnuihin…Ottivat vastuun vastaan aika hienosti…

(Kuntopiiriä, hei) #445

Tuukka tuo treeneihin, koppiin ja kentälle sitä vaatimustasoa ja jatkuvuutta jota nyt hieman lähtenyt. Toki joukkueen sisältä kasvanut uuttaa polvea.

Milloin tämä oli?

Keväällä 2000…Pakistossa oli joukkopako(Ainut hankinta oli jypin jämä Mikko Luoma,joka hänkin onnistui)ja rahaa ei ollut vastaaviin miehiin…Hyökkäys oli hyvässä kunnossa ja seuraavana keväänä 2001 hopea kausi…Pakistosta lähti ainakin runkopakit Boudemienne,Per Löfström muita en nyt muista tähän hätään…

(Kuntopiiriä, hei) #447

Juu, sinänsä oikein. Muttei tuo nyt 90-luvun syytä ollut. Toimintahan oli juuri yhtiöitetty ja rahaa kerätty sijoittajilta.

Rahat oli kuitenkin silloin vähissä ja Rautakorpi nosti rohkeasti Mäntylän ja Saravon isoihin rooleihin pakkoraossa, kun Mikillä ei ollut antaa rahaa vahvistuksiin, poislukien Mikko Luoma tuli tosiaan jypistä…En muista, hommattiinko keskellä kautta lisää pakkeja… Tuukka ja Pekka kuitenkin nousi liigatasolle ja otti vastuuta loistavasti…

Hommattiin ja isolla kädellä. Alain Cote ja Törmäsen noutaja Sean O`brien.

Joo, niin tulikin…Mutta kesällä 2000 oli rahat aika finito,sen tiedän, mutta ei siitä sen enempää…

99-00 kauden päätteeksi lähtivät ainakin mainitut Löfström ja Boumedienne, myös Passo Petriläinen joutui(?) lähtemään. Hyökkäyksestä Meluzin sai myös siirtyä muualle vaikka pelasi mielettömän hienosti yhteen Barkovin kanssa. Alain Cote oli mukana 00-01 kauden alusta saakka, vaikka kävi kesken kauden kotona Kanadassa ja taisi pelata siellä muutaman pelinkin ennen paluuta takaisin kevääksi. Mutta varmaan tuossa taustalla jotain taloudellisia syitäkin oli.

“Morjesta äíjät. Mää tulin pelaan. Hei, mihinkäs mää tään kassin laitan?
Hei siirryppä vähä, se on mun paikka.”

Jos oikein muistan olisko Coten perheen piirissä jotain tapahtunut syy olis ollut henkohtainen… Tervetuloa Tuukka takaisin…

Ei kyllä tällä hetkellä säväytä yhtään Tuukan paluu, mutta toivotaan että pelisuoritukset muuttaa mielen.

(Kuntopiiriä, hei) #455

Turri on kyllä hyvä lisä joukkueeseen. Henkistä johtajuutta ja kovaa työnteon moraalia. Ja saattaa jopa ärähtää jos vedetään puolivaloilla.